PRVI UTISCI
Anvil
Dragan KOSOVAC
1. februar 2022.

U idealnom slučaju, neka igra će naći više načina da privuče igrača. Mnogi naslovi prvu „udicu” bacaju u vidu zanimljive priče i interesantnog okruženja u koje je igra smeštena. Drugi, pak, plene svojim izgledom, bilo da se radi o skupoj, high-end grafici, ili nečemu stilizovanijem, ali prelepo osmišljenom, što je, prosto, prijatno za gledanje. Ipak, najbitniji za dugoročnu zabavu uz neku igru su njeni gameplay i atmosfera, obe stavke sa kojima se igrač upoznaje tokom nekog vremena i živi sa njima tokom evolucije igre.

Futuristička roguelite twin-stick pucačina čija neprestana akcija ima i taktičku komponentu

Nakon što su sedam godina bili okrenuti domaćem, južnokorejskom tržištu i mobilnim akcionim RPG naslovima, indie studio Action Square okrenuo se „većim stvarima” i PC/Xbox svetu. Njihov prvi naslov za to novo tržište nedavno je stigao u Early Access na Steamu. U pitanju je ANVIL, roguelite twin-stick pucačina sa pogledom na neprestanu akciju iz iskošene ptičje perspektive. Igra je smeštena u futurističko okruženje u kom su se ljudi vinuli među zvezde, ali naprednu tehnologiju za putovanja van naše galaksije našli su u Vaultovima, skrivenim i temeljno obezbeđenim skladištima tehnologije vanzemaljskih civilizacija koje su odavno nestale. Sada legije nove vrste boraca, zvanih Vault Breakeri, pretražuju galaksije u potrazi za ovim riznicama tehnologije. Njihov provereni pristup je da kroz seriju bitaka analiziraju odbrambene sisteme Vaultova, da bi se na kraju probili do centralnog sefa i vrednih artefakata. ni ANVIL je organizacija koja okuplja Vault Breakere, a i skraćenica za Ancient Vault Investigation Lab. Pored potreba lepog akronima, bazna stanica svakog Vault Breakera je laboratorija, zbog toga što imaju robotizovana tela koja mogu da se rekonstruišu kada god padnu u borbi sa mehaničkim ili biološkim čuvarima nekog Vaulta, a zatim se opet vraćaju u borbu. I, tako, ulazimo u klasičnu roguelite petlju: pokretanje partije u kojoj se kroz nasumično generisane nivoe borimo sa nasumično generisanim protivnicima sve do teško zarađenog uspeha ili poraza, koji će, ipak, doneti neko iskustvo i resurse za postepeni razvoj postojećeg ili otključavanje novog lika koji će u sledećem pokušaju imati više sreće.

Neprestani ciklus borbi u novim okruženjima funkcioniše po proverenim pravilima. Akcija je prilično solidna, a njen tačan stepen dinamičnosti varira u zavisnosti od klase breakera kog vodite. Jedni su više orijentisani za borbu iz blizine, drugi više sa distance. Treći se više oslanjaju na automatske napade oružjem, četvrti na damage koji generišu veštine čiji cooldown periodi od pet do deset sekundi zahtevaju taktički pristup borbama. Peti su „mesnatiji”, šesti imaju više utility veština. Sve ovo, naravno, može da se kombinuje na veoma uspešan način tokom kooperativnog multiplayera, ali igra može sasvim uredno da se igra solo, mada u tom slučaju grind jeste malo sporiji. Vremenom će se kod svakog igrača iskristalisati nekolicina favorita među brojnim klasama i potklasama breakera, a i upoznavanje sa tipovima oružja i njihovim naprednim varijantama uvek pomaže. Ipak, najbitnija stavka su, kao u svakoj roguelite igri, perkovi koje postepeno otključavate, kako oni globalni koje razvijate između misija, tako i oni privremeni, koje birate tokom svake partije i koji se resetuju kada se ta partija završi.

Iako je tek stigao u Early Access, ANVIL već izgleda veoma lepo i gameplay je sasvim solidan. Postoji sasvim jasan pristup svakom okršaju, sa neprestanom potrebom za procenjivanjem borbenih sposobnosti vašeg breakera i mogućnosti protivnika sa kojima se suočavate. Bitke sa bossovima predstavljaju, naravno, najveći izazov, ali koriste jasno uočljive šablone ponašanja i telegrafska obaveštenja u zonama velikih napada, tako da je na igraču samo da nauči šta treba da radi i blagovremeno reaguje. Autori igre trebalo bi da tokom daljeg razvoja porade na njenoj dugoročnoj primamljivosti i, generalno, ukupnoj količini sadržaja u igri. Od breakera i njihove opreme do raznolikosti neprijatelja i okruženja, moglo bi sve da bude brojnije. Ipak, osnova je solidna, samo treba „udariti finalni sjaj”.


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama