PRVI UTISCI
Uleto 2000. godine, Blizzard Entertainment pustio je u prodaju Diablo II, nastavak ultrahita Diablo, koji je samo tri godine ranije, efektivno, postao sinonim za žanr akcionih RPG-ova. Godinu dana kasnije, ekspanzija Lord of Destruction staviće krunu na vrhunsku priču igre. Dvanaest godina potom pojaviće se Diablo III, koji je i dalje popularan naslov koji igraju legije fanova, ali pored mnogih stvari koje žuljaju igrače kod D3, glavna zamerka je to što „nije Diablo II”. Zbog tog specijalnog mesta koje D2 ima u srcima ljubitelja ovog serijala i aRPG žanra u celosti, u Blizzardu su konačno odlučili da popuste pred željama fanova i naprave modernizovanu verziju Diabla II. Igra stvorena za ljubitelje aRPG žanra kojima je Diablo III bio previše šaren... Blizzard je počeo sa remasterizovanim verzijama svojih klasika još 2017. godine, solidnim Starcraft: Remasteredom, da bi prošle godine sve otišlo dođavola sa tragično lošom igrom Warcraft III: Reforged. Zbog toga svi sa strepnjom gledamo u studio Vicarious Visions koji u okviru Activision Blizzarda razvija Diablo II: Resurrected. Pre puštanje igre u live fazu na battle.netu, organizovano je nekoliko vikend beta prozora tokom kojih smo imali prilike da iz prve ruke vidimo kako izgleda „vaskrsnuta” verzija slavne igre. Autori su rešili da unaprede i legendarne sinematike ove igre. Sve je renderovano u visokoj rezoluciji, sa novim modelima, dok je prepoznatljivi zvuk ostao identičan. Krajnji rezultat je, u najmanju ruku, impresivan i oba sinematika, koja su mogla da se vide u okviru bete, oduševljavaju kao originalni, pre dvadeset godina. Što se tiče sadržaja igre, verzija bete koju smo igrali pre pisanja ovih redova stavila je igračima na raspolaganje pet od sedam klasa i dva od pet činova koji će biti u finalnoj verziji Resurrecteda. Igra će, usput, po ceni od 40 dolara publici ponuditi sav sadržaj i elemente gameplaya originalnog D2 i ekspanzije Lord of Destruction. U praksi, Diablo II: Resurrected funkcioniše odlično. Atmosfera i izgled su taman toliko mračniji od Diabla III da sve ostavlja utisak da je „baš kako treba”. Pogotovo bitna za opšti utisak je zvučna komponenta igre sa kojom se niko nije zezao, već je sve verno preneto: od zvučnih efekata, do replika koje izgovaraju likovi, sve je identično onima iz originalne igre. Stariji igrači, koji su proveli značajno vreme uz D2/LoD u svoje vreme, imaće nostalgične flashbackove usled zvukova specifičnih napada, predmeta koji padaju na zemlju i, naravno, zvuka mućkanja dok žonglirate napicima. Kad smo već kod žongliranja i inventara, ponovo ćete igrati „Diablo II Tetris”, pokušavajući da pametno uglavite što više predmeta u prepoznatljivu, ali svakako limitiranu rešetku od 10x4 kvadratna slota, koju ste opteretili charmovima i napicima do te mere, da ćete ili svaki čas ići do grada da rasprodate šačicu predmeta koje ste našli ili ćete ostavljati gomilu loota na patosu dok meljete sve pred sobom. Zapravo, zbog toga što je beta limitirana na prva dva čina, baš i nije bilo prilike da meljemo sve pred sobom, jer nam nisu bile dostupne najmoćnije veštine sa 24. i 30. nivoa. Zato o detaljima balansa treba pričati tek kad igra bude finalizovana, mada iz bete, na osnovu i single i multiplayer igranja, čini se da je sve u poznatim okvirima originala. Sa druge strane, ostaje pitanje koliko su se sami igrači promenili za dve decenije i koliko, zapravo, žele neku fiktivnu, moderniju i bržu igru, koja i jeste i nije Diablo II. Mora da se pomene i lag, kao i njegov uticaj na igru. Naime, da li zbog namernog opterećenja servera tokom bete ili problema sa netkôdom, tehničke smetnje tokom igranja D2R kreću se od čudnog osećaja usled neudaranja protivnika zbog laga, preko rubberbandinga po terenu, pa sve do spajkova koji rezultuju insta-smrću kad vas server syncuje sa stvarnim stanjem stvari. Sama činjenica da D2R neće moći da se igra u lokalu, što solo, što u multiplayeru (napuštena je TCP/IP podrška), znači nemogućnost da se unapređena verzija igra „baš kao original”. Ipak, za nostalgične ljubitelje koji žele da svoju omiljenu igru vide u novom, modernijem ruhu, Diablo II: Resurrected već sada izgleda veličanstveno.
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Doom: The Dark Ages Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom... Clair Obscur: Expedition 33 Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama... Computex 2025, Tajpej, Tajvan AI NEXT Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C... Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G Višak samopouzdanja Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”... Asus ProArt P16 (H7606WP) Pronalazak neverovatnog Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom... Logitech ProX Superlight 2 Sve udvostručeno Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta... Winhance 25.05 Popravka Prozora U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa... .rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Unapređeno e Zakazivanje Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti Uspon tihog softvera Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao... Fatal Fury: City of the Wolves Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao... Arc Raiders Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)... |
||||||||||