PRVI UTISCI
U indie naslovima često se sreću pokušaji kombinovanja previše elemenata u jednom „paketu”. To je najčešće zbog želje razvojnog tima da u jednu celinu pretoče svoja iskustva tokom odrastanja, konzumiranja igara i ostalih vidova umetnosti. Da stvore naslov kakav su želeli da igraju u mladosti uz obavezan lični pečat. Akcioni RPG omaž svakom postapokaliptičnom delu sa kraja dvadesetog veka Simpatično bizaran naslov Death Trash, prvenac malog berlinskog tima Crafting Legends, već u ovom Early Access izdanju (0.7.5. u trenutku pisanja teksta) deluje kao da je na dobrom putu da postane uspela kombinacija žanrova i izvođenja, kao i poznate, ali specifične estetike. Izvesna legendarna igra, stanovitog legendarnog Interplaya, očigledno je poslužila kao najveća inspiracija za ovaj naslov. Lik definišete kao u svakom dobrom, starom RPG naslovu, od glave do pete, bez jasne klase, ali ga specijalizujete rasporedom poena u osnovne karakteristike, koje utiču kako na aktivne, tako i na pasivne sposobnosti. Izgled likova, opreme i oružja predstavlja očekivanu kombinaciju suludih frizura, „brzih” naočara, bandana i haranja vojnog otpada i/ili propalog konglomerata post-socijalističke apokalipse. Ko nije igrao ili je (naopako!) zaboravio prvi Fallout, dobro će se oznojiti, jer okruženje i njeni stanovnici ne nude tutorijale i fer borbu, ali postoji uvodni tutorijal u vidu testa (gde li smo to već videli?), koji služi da vas upozna sa komandama. Nakon što vas dobroćudni mehanički čuvari izbace sa oproštajnom porukom: „snađi se, ne vraćaj se i nemoj da si pravio decu, or else...”, očekuje vas, praktično, potpuna sloboda u smislu da ne morate da pratite priču (koja je još uvek tek načeta), pa ,čak, možete i da promašite bitnog lika ili da ga ubijete i tako zamutite čorbu, a da toga niste ni svesni. Sve pomenuto je prijatno iznenađenje u vremenu kada su nevidljive kozije stazice norma, a „sloboda” podrazumeva pregolemu mapu sa previše banalnih zadataka, koji čisto služe da zavaraju igrača navodnom veličinom i dubinom. U još jednoj klasičnoj priči o uzdizanju i padu civilizacije, čovečanstvo se nakon putovanja svemirom nastanilo na planeti nazvanoj Nexus, čiji nisu prvi svesni stanovnici. U svojoj vaskolikoj mudrosti, postavili su mašine kao „zaštitnike”. Međutim, kako to uvek mora biti, zaštitnici su se „pokvarili” i krenuli da sprovode svoje FTO protokole sa efikasnošću i ubeđenjem određenih uniformisanih ideologija tridesetih godina dvadesetog veka. Opustošeni Nexus krije i mističnu prošlost (i potencijal za budućnost), čija su srž bića velike moći. Još jedared, kako to nepisano pravilo prežvakanih priča koje svi volimo nalaže. Na običnoj vreći mesa i kostiju, sa par implanta, koja je upravo definisana kao health hazard od strane lokalnog Toster Commando, ostaje da priču odmota. Na žalost autora ovog teksta i ovaj naslov, koliko god delovao zanimljivo, pošto je „nezavistan”, mora da bude kaša piksela. A kako se radi o postapokaliptičnoj kaši, izbor boja je sužen i namerno „ružan”, kako bi dodatno dočarao propast i beznađe. Kontrast predstavljaju jarke, „neonske” boje, obično kose i odeće, ali i jedne od specifičnih „sposobnosti” ljudskih stanovnika planete koje nagriza misteriozna kontaminacija, a to je da pod uticajem pomenute povraćaju. Često. I slučajno i namerno. U igri se ovaj korisni efekat naziva biološkim lubrikantom i veoma je koristan, da ga tako okarakterišemo. Relativno monotono okruženje i atmosferična, ali ne i dinamična muzika, mogli bi da dovedu do brzog zasićenja da nije izvođenja. Iako jeste RPG, Death Trash se igra kao izometrijska makljaža. Protivnici su brzi i imaju specifične sposobnosti, ali ih imate i vi. Uglavnom su vezane za staminu, pa je neophodno vijugama pratiti frenetičnu akciju prstiju. Za uspeh je neophodna kombinacija svih sposobnosti i opreme koji su vam na raspolaganju. Igra, kroz priču zanimljivo kombinuje psihičke, biološke i kibernetske sposobnosti, ali i okultizam, što omogućava svakom igraču da pravdu i nepravdu deli na specifičan način.
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Intel Core i9-14900K i Core i7-14700K Nema zime uz Intelove mašine Da li je Raptor Lake Refresh samo još vrelija i neznatno brža verzija prethodne generacije? Apple iPhone 15, iPhone 15 Pro i iPhone 15 Pro Max Petrovača, ajdared i zlatni delišes iPhone 15 je „prepakovana” verzija modela 14 Pro, sa Appleovim čipsetom A16 Bionic „ispod haube”... High tech igračke i razvoj naučnog razmišljanja M’mera mpoyamba Visokokvalitetne, a povoljne edukativne igračke postoje za svaku sferu interesovanja vašeg deteta... Dell Alienware AW2724DM Ponos na vašem stolu Odličan monitor. Vrhunski! Međutim, kao što verovatno znate, Alienware je neka vrsta statusnog simbola... Hisense 43A7KQ VIDAA sa više smisla Neobičan brak pametnog i tradicionalnog televizora, koji se lako koristi i bez ijedne napredne opcije za gledanje TV programa... Finansijske tehnologije Turbulencije ne prestaju Da li nas očekuje recesija ili „meko prizemljenje”? Ključne kompanije sektora finansijskih tehnologija ne čekaju previše... EmulationStation Desktop Edition 2.1.1 Vizuelna strana emulacije Emulation-Station je frontend za emulatore, koji donosi mogućnost kastomizacije prikaza sadržaja... Super Mario Bros. Wonder Super Mario Bros. Wonder je dragulj u serijalu 2D Mario platformera, na koji se čekalo više od tri decenije... Assassin’s Creed Mirage Igra ima fokusiranu, vrlo linearnu priču kakvu su imali prvi naslovi u serijalu... Forza Motorsport Pre trka nije moguće voziti kvalifikacije, već sami birate startno mesto na gridu... Marvel’s Spider-Man 2 Akciona komponenta Marvel’s Spider-Mana 2 je stravično dobra, mada su Majls i Piter previše slični... |
||||||||||