PRVI UTISCI
Phantom Abyss
Miodrag KUZMANOVIĆ
1. avgust 2021.

Avanturista koji pokušava da opljačka drevni mezoamerički hram verovatno je najstariji igrački arhetip nakon svemirskog broda koji puca na vanzemaljce. Igara na ovu temu ima toliko da bi i neki ozbiljan igračko-istorijski institut proveo mesece u pokušaju njihove katalogizacije. Reći nešto novo u toj sferi teže je nego izmisliti nove uglove snimanja u porno-kinematografiji, ali Devolver Digital nije izdavač koga brinu nekakve suve statistike.

Phantom Abyss je još jedna u nizu igara koja zahteva žanrovsku trakavicu radi objašnjenja o čemu se radi. Dakle, ovo je rogue-lite akciona platformska igra u prvom licu sa asimetričnim multiplayerom i proceduralno generisanim nivoima, u kojoj igrate kao avanturista koji pokušava da opljačka drevni mezoamerički hram. Tačnije, pokušao je i ostao zarobljen u nekoj džepnoj dimenziji koju deli s lokalnim božanstvom, čiji se plan za zajedničko bekstvo svodi na usmeravanje našeg junaka na lude i očajničke pokušaje krađe idola iz serije nasumično generisanih hramova. Asimetričnost multiplayera svodi se na igranje u društvu duhova drugih igrača, koji su pokušali da kompletiraju određeni layout i zaginuli, što je predstavljeno transparentnim utvarama kakve su tradicionalna pojava u Soulsborne igrama. Prozirne prikaze će trčati, skakati, izbegavati prepreke i juriti u pravcu izlaza, a vama će se daleko više isplatiti da gledate šta rade i u čemu greše, nego da se trkate s njima.

Bitan razlog za atraktivnost i zaraznost igre jeste jednostavan i tečan gejmplej. Raspored i dizajn prostorija u hramovima su haotično-nasumični, ali vi ste opremljeni bičem uz čiju pomoć se lasno prebacujete s platforme na platformu, postajući gospodar arhitekture u stilu dr Indijane Džonsa. Šiljci koji izbijaju iz podova, otrovne strelice koje pljuckaju keramički idoli, rotirajuća sečiva, propadajući podovi i drugi hazardi vam život čine težim, ali konstanta u tajmingu ovih prepreka omogućava igraču koji je mentalno „ušao u zonu” da šiba hramom kao u amfetaminskom polusnu. Nakon kompletiranja prvog nivoa, u igru se ubacuje magijski čuvar čije ponašanje unosi element nasumičnosti, koja narušava ritam mehaničkih prepreka. Postoje četiri vrste hramovnih guardiana, predstavljenih kao lebdeće tiki maske ili džinovske besne kugle, koji vas neumoljivo proganjanju i gađaju svojstvenim oružjem. Jedan vas samo juri kao Džejson u „Petku trinaestom”, drugi vas gađa vatrenim zrakom, treći ispaljuje neke otrovne globule... Brzina njihovog kretanja i frekvencija napada pojačavaju se kako napredujete kroz hram, što doprinosi eskalaciji doživljaja.

Pre ulaska u dublji nivo hrama, moći ćete da kupite „blagoslov” od kamenog idola, trošeći zlato koje nalazite u nasumičnim kovčezima. Ti blesinzi variraju od prostog zalečenja izgubljenog HP-a (u igri imate jedan život s nekoliko „srca”), preko kupovine duplog skoka ili većeg dometa biča, do nečeg devetnaestog što vam može olakšati avanturu. Pogibijom se vraćate na početak i gubite sve što ste stekli, osim idola koje ste eventualno uspeli da osvojite. Te idole možete da uložite u kupovinu alternativnih bičeva i drugih pomagala, mada je većina tih elemenata još uvek u stanju placeholdera koji čekaju neki budući apdejt.

Najzanimljivija stvar u vezi sa igrom jeste činjenica da samo jedan igrač može da kompletira jednu postavku hrama. Ako je uspešno završi, layout se zauvek briše iz dalje ponude i sa spiska mogućih kombinacija, a ime pobednika (verovatno) zaseda u neki hall of fame. Iz ovog i nekoliko drugih razloga, evidentno je da je igra ciljno osmišljena da privuče strimere i tjubere, verovatno iste likove koji godinama zarađuju (ili ne) igrajući Spelunky. Već i sada, u ovoj ranoj verziji, koja je pre nekih mesec dana došla u early access program, vidi se ogroman potencijal igre za iskazivanje veštine i poziranje, a verujem da će u narednih godinu dana, pre izlaska verzije 1.0, taj potencijal samo rasti.


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama