TEST PLAY
Dead Island: Riptide
Miodrag KUZMANOVIĆ
1. jun 2013.

Poljski Techland i njihovi Deep Silver overlordi potpuno bukvalno su shvatili poslovicu „If it’s not broken, don’t fix it”, stvorivši stand-alone nastavak igre koji je isti kao i prethodna igra. Kada kažemo isti, ne mislimo na „isti” kao pojam izrečen s masivnim vazdušnim navodnicima i namigivanjem, nego istovetno-isti! Dead Island: Riptide ima iste junake, isti zaplet, istu dužinu, dešava se na istim mestima po kojima bauljaju isti protivnici... Ostrvo na kome je izbila zombi apokalipsa je, izuzev drugačijeg imena (Palanai vs Banoi iz Dead Islanda), takođe suštinski isto: podeljeno je na dva dela, džunglu i gradić, koji su takođe odvojeni podzemnim tunelima. Hell, čak je i trenutak u kome vršite tranziciju između ruralnog i urbanog isti: promenu ambijenta izvodite negde na polovini kampanje, bauljajući po podzemnim hodnicima i seckajući zombije u okruženju treperavog, crkavajućeg električnog svetla. Ovako predstavljeno sve zvuči veoma glupo, ali su autori igre napravili koliko-toliko smislen uvod koji povezuje kraj prethodne i početak nove igre.

Autori su napravili koliko-toliko smislen uvod koji povezuje kraj prethodne i početak nove igre.

Za ovaj „self copycat” pristup postoji vrlo jednostavno objašnjenje: Dead Island je komercijalno uspeo preko najluđih očekivanja. Pre-release hype je inicijalno zapaljen jednim od najmoćnijih trejlera/tizera u novijoj istoriji (bit.ly/fOqmXg - obavezno pogledajte ako niste imali prilike), koji je uspešno „"setovao ton” za jednu od igara koja je, for better or worse, obeležila 2011. godinu. Zombiji vole mozgove, ljudi vole da ubijaju zombije, dizajneri, programeri i izdavači vole novac i tropska ostrva u igri i van nje, zašto bi tu išta trebalo da se menja?

Ako kojim slučajem niste igrali Dead Island, evo kraćeg sinopsisa. Igra je koncipirana kao akcioni RPG u prvom licu, projektovan u poluotvorenoj formi i iseckan na pojedinačna poglavlja od kojih je svako vezano za deo ostrva. Taj deo postaje novo quest čvorište kada ga grupa preživelih konvertuje u privremenu bazu tokom bežanije od invazije živih mrtvaca. Početni osećaj slobode koji donosi spektakularna priroda u igri je, realno gledano, iluzija: terenske celine bazirane su na širokim stazama koje omogućavaju kretanje od jedne do druge bitne tačke (od plaže do obližnjeg sela, na primer), ali koje nevidljivim zidovima i zaključanim vratima sprečavaju potpuno slobodno istraživanje koje postoji u igrama kao što je Skyrim. U igri ima i širih zona nalik na plovni put koji preseca i prošpartava centralni deo ostrva, ali se navigacija i ovde u najvećoj meri svodi na „putanjice”, što do posebnog izražaja dolazi kada se konačno dokopate gradića Henderson i njegovog uličnog lavirinta.

Zdrava igra koju snažno vadi odličan, glatki mehanizam sudara metala i zombi tela.

Iako je 90 odsto sadržaja isto ili vrlo slično, igra ima taman toliko novina da se novinski članak o njoj ne bi sveo na improvizacije i onomatopeju mukanja krave. Peti član ekipe imunih na zombi zarazu i lik sa kojim smo odigrali Riptide je Džon Morgan, bivši pripadnik oružanih snaga Australije; njegova specijalnost je pesničenje bokserima i ručnim sečivima-nazuvcima u stilu Fredija Krugera, a „"signature ability” zaletanje i skok-udarac koji zombije šalje na patos. Lik je zanimljiv u smislu da mu je, za razliku od mutavih kompanjona, dodeljeno nekoliko rečenica kojima komentariše različite situacije tokom kampanje. Naravno, to je i dalje svetlosnim godinama daleko od realnog „personalitija”, ali je korak u dobrom smeru za Dead Island franšizu čija dosadašnja isplativost ne ostavlja zrnce sumnje u eventualni treći nastavak.

Dead Island: Riptide možemo pohvaliti za fer odnos prema sopstvenoj priči i, posledično, igračima koji su je inhalirali. Blizu kraja igre saznaćete pozadinu kompletnog incidenta, a osim minornog cliffhangera na kraju koji je, zapravo, omaž poslednjim sekundama filma „Dawn of the Dead” Zek Snajdera iz 2004. godine, nećete upasti u rupu lore nejasnoće. Filmu koji je popularizovao brze zombije možemo samo da pozdravimo dizanjem šešira i davanjem ocene koja je, objektivno, viša od zaslužene.


Zabranjeni hormoni
Lako bi bilo žigosati ovu igru pečatom iz glupe fioke, zauzeti pozu pseudo-elitizma i odzviždati prema istoku. Ali, zašto onda to ne uraditi i sa Diablom ili bilo kojim drugim akcionim RPG-om koji u čoveku budi hibrid virtuelnog siledžije i artificijelnog hrčka? Dead Island: Riptide je mehanički zdrava igra koju snažno vadi odličan, glatki mehanizam sudara metala i zombi tela. Igra gudi po svim strunama po kojima gudi i Diablo III, bez obzira na drugačiji ugao pogleda na akciju: tu su te slasne cifre koje prikazuju štetu, ti skakutavi crveni kritikali koje osećate u damarima, ti potezi, zamasi i zaseci koji zombije kidaju na froncle, a u vama pokreću lučenje nekih zabranjenih hormona... Igri nedostaje samo malo više loot dropova, malo više epika i ledženderija, zapravo, malo restriktivniji količnik napora i nagrade. Najbolje stvari ovde nalazite slučajno ili ih kupujete od NPC-a, bez potrebe da ih čupate iz šaka mega-bossa za čiju likvidaciju ste potrošili litar znoja i energiju jedne pljeskavice (1300 kalorija, tvrdi Dragan Kosovac).
Platforma:
PC, Xbox 360, PlayStation 3
Potrebno:
Intel Core2Duo ili ekvivalent, 1 GB RAM, GeForce 8600 GT ili Radeon 2600 XT
Poželjno:
Intel Core2Duo ili ekvivalent, 4 GB RAM, GeForce 9800 GT ili Radeon 4800
Veličina:
6,3 GB download
Adresa:
www .deadislandgame .com
69
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama