TEST PLAY
Shootmania: Storm
Bojan JOVANOVIĆ
1. jun 2013.

Ukoliko ste se barem jednom susreli sa Trackmania igrama sigurno vam je poznat studio Nadeo - autori proslavljenog serijala trkačkih igara, posebnih po tome da sadrže alate za generisanje gotovo beskonačnih količina dodatnog sadržaja. Šta se desi kada se jednostavnost i editor nivoa iz Trackmanie prebaci u FPS okruženje? Nastaje Shootmania: Storm, igra kojom Nadeo pokušava da FPS scenu vrati korenima i postavi nove standarde za kreiranje korisničkih sadržaja.

Shooter starog kova u kome jedino veština svakog igrača čini faktor za pobedu.

Ideja kojom se vodi studio iz Francuske jeste - napraviti shooter starog kova u kome jedino veština svakog igrača čini faktor za pobedu. Dakle, bez otključavanja opreme, loadouta, pa čak ni mogućnosti sakupljanja oružja po mapi. O ovom nesvakidašnjem sistemu detaljno smo pisali prošle godine u „Prvim utiscima” (SK 8/2012). Novost u odnosu na tadašnju betu je još jedno oružje koje funkcioniše kao klasični lanser granata, pošto lansira projektile pod lukom i pravi veliki splash, te mod Combo, najsličniji igrama Quake 3 i Unreal Tournament. Modovi igre su dostupni preko „stanica”, pomalo zbunjujućeg sistema menija. Za svaki mod vodi se posebni leaderboard. Na početku nisu dostupni svi, već morate ručno da ih dodajete. Ostaje utisak da su meniji otaljani i igri daju amaterski i „jeftin” izgled.

Akcija u igri je apsolutno furiozna, nezavisno od moda koji igrate. Ukoliko ste „ispekli zanat” na Quake i Unreal igrama, ovde ćete se osećati kao kod kuće, sa konstantnim osvrtanjem i izbegavanjem projektila za piksel. Opštem adrenalinskom naletu doprinosi mehanika kretanja - staminu možete da trošite za brže trčanje, klizanje po određenim površinama kao i walljump od ravnih zidova. Runde su uvek neizvesne i često spektakularne, kako za igrače, tako i za gledaoce. Serveri su gotovo uvek puni. Tome doprinosi ogromna popularnost ove igre, pre svega u Francuskoj, ali i u ostatku Evrope. Nažalost, u Srbiji je trenutno aktivno jedva 200 igrača i nema domaćih servera, ali je netcode znatno ispeglan u odnosu na betu pa neće dolaziti do ’štucanja’ veze pri igranju na udaljenim serverima.

Interfejs igre je pregledan i jasan.

Sve ćete učiti na terenu, uporno zapitkujući druge igrače preko chata: „a kako si ovo izveo?”. To je ujedno i najveća zamerka igri - premalo objašnjenja. Ne postoji nikakav tutorial niti mod za vežbu, pa su početnici ostavljeni na milost i nemilost online igračima ili rovarenju po zvaničnom forumu. Iako je ovo u osnovi shooter, na mapama se nalaze brojna specijalna polja koja svojim izgledom, za razliku od onih iz Trackmania igara, ne sugerišu koja im je funkcija. Neintuitivnost se prenosi i na mod za gledaoce, jer koristi nestandardne kontrole - numeričku tastaturu za izmenu kamere i nemogućnost gledanja mečeva u free look modu (nešto na šta smo navikli pre više od decenije).

Sa tehničke strane, Shootmania izgleda solidno. Prisutna je standardna plejada efekata koje će većina igrača ionako isključiti zbog bolje preglednosti, a dobra optimizacija omogućava da igrači sa slabijim mašinama bez problema igraju čak i na višim grafičkim podešavanjima.

Igra koju igračka komuna neće lako prihvatiti, iz mnogo razloga.

Svi igrači imaju isti model lika, jarko osvetljen, a oružje nije prikazano na ekranu. Objašnjenje autora za ovo jeste postizanje veće preglednosti, mada često mogu da se pročitaju diskusije oko toga da se barem opciono uključi oružje, ili da se drugi modeli ubace putem modova.

Interfejs igre je pregledan i jasan, tako da na to nemamo zamerki. Mape, iako raznovrsne, dele isti paket tekstura tako da ćete se vremenom zasititi istog okruženja. Rešenje? Sačekati da se pojave paketi modela i tekstura iz igračke zajednice ili napraviti svoje modove. Postoji i šansa da autori izdaju nastavak i naplate novo okruženje kao što će biti slučaj sa Trackmania 2: Stadium.

I pored nekih očiglednih prednosti u odnosu na druge multiplayer FPS-ove i nesumnjivo dobre zabave koje pruža, Shootmania je igra koju igračka komuna neće lako prihvatiti. Razloga za to je očigledno mnogo. Možda najbitniji je cena - za dvadeset evra i bez ikakvog demoa, Nadeo će morati dobro da zapne, ispegla i promoviše Shootmaniu kako bi igrače ubedili da ovo nije „banalno jednostavna i glupa pucačina koja pokušava da liči na Quake”. Ne treba zaboraviti ni to da igra ima ogromnu konkurenciju u jeftinijim ili čak besplatnim igrama koje su od starta uspele da pridobiju simpatije ciljne publike.


Editor nivoa
Editor nivoa je uvek bio zaštitni znak Mania igara, te je i ovde jedna od jačih strana. Dostupan je u osnovnom i naprednom modu, od kojih toplo preporučujemo drugi zbog daleko većeg broja opcija. Kao i u slučaju igre, i za bavljenje editorom morate se naoružati tutorialima i informacijama sa foruma, jer se autori nisu preterano potrudili da objasne alate i upotrebu objekata, naročito zato što Shootmania ima više objekata od Trackmanie. Ambiciozni maperi će, doduše, moći da naprave zaista sjajne nivoe i modove, a već mogu da se vide rimejkovi popularnih mapa iz drugih igara kao što je DM6 iz Quake 3. Pored mapa, moguće je režirati i kratke filmove od snimaka iz igre, što smo takođe viđali u prethodnim igrama studija Nadeo.
Platforma:
PC
Potrebno:
Intel/AMD 1.5 GHz, 1 GB RAM, GeForce 6600 GT ili Radeon HD3300
Poželjno:
Intel/AMD 2.4 GHz dualcore, 2 GB RAM, GeForce 8800 GT ili Radeon HD4850
Veličina:
2 GB
Adresa:
www .maniaplanet .com /shootmania /
75
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama