TEST PLAY
Anna
Branislav GAGIĆ
1. septembar 2012.

Većinu horor avantura protekle decenije podarili su nam mali garažni timovi ili posvećeni one man studiji. Ni ovog puta nije drugačije. Anna je prvenac italijanskog indie developera Dreampaintersa. Sve je počelo onda kada je budući glavni programer tima postavio forumski post u kojem je predložio pravljenje igre smeštene u napuštenu pilanu u dolini Aosta, u alpskom regionu severozapada Italije. Slično se, naravno, na forumima dešava svakog minuta, ali kako ljudi koje je ideja privukla nisu bili baš diletanti, a uz to su se poznavali od ranije, ona nije završila kao još jedna kap u razglaboforumskom okeanu, već je za godinu dana prerasla u igru.

Zagonetke su inventarskog tipa i ne zahtevaju mnogo mozganja.

Mesto dešavanja, stara pilana i njena okolina, modelirano je prema stvarnoj lokaciji u podnožju alpskih vrhova Kastor i Poluks, dok su inspiraciju za priču autori potražili u lokalnom folkloru i legendama. Neimenovani glavni junak igre svake noći u svojim košmarima vidi isti prizor - planine, drveće koje se njiše na vetru i staru pilanu. Ono što ga muči jeste to da jednom delu njega taj prizor deluje poznato, iako ga nikada nije video na javi. Njegove noćne more i duševno stanje neprestano se pogoršavaju. Jednog dana u podrumu nalazi staru kutiju sa pocepanim fotografijama, koje ga prikazuju u planinama koje pohode njegove snove, nakon čega gubi svest i u bunilu vidi, i to u dvorištu napuštene pilane, Anu. Iako ne zna ko je ona, misli da ju je voleo, pita se zašto ju je zaboravio i odlučuje da se zaputi u planine i potraži odgovore. Tu se završava ekspozicija, data kroz dnevnik glavnog junaka (u PDF fajlu), i počinje igra. U daljem toku avanture istražujete staru pilanu i sastavljate fragmente zaboravljene prošlosti.

Anna je horor avantura u prvom licu, sa kretanjem u punom 3D okruženju. Ovakvo izvođenje podseća na Penumbru i Amnesiju, ali ovo nije survival horror već klasična avantura bazirana na point & click konceptu sakupljanja predmeta i rešavanja zagonetaka. Kretanje se vrši AWSD tasterima i mišem. Levi taster miša poziva „glagolski točkić”, dok se desnim otvaraju vrata, fioke i vrše slične fizičke manipulacije.

Igra ne uspeva da bude strašna.

Sve zagonetke su inventarskog tipa i ne zahtevaju mnogo mozganja. Rešenja su obično očigledna, ali ponekad možda nećete znati šta sledeće treba da uradite zato što ste pri skeniranju okoline, pregledanjem svih polica, stolova, poda i plafona, propustili da pokupite neki neupadljivi predmet u mračnom ćošku sobe. Rešenja se obično svode na jednostavne akcije. Na primer, u više navrata ćete koristiti upaljač, koji se već nalazi u vašem inventaru na početku igre, kako biste zapalili vatru. Moguće je pokupiti i neke predmete koje uopšte nećete koristiti, mada takvih situacija nema previše i inventar vam neće biti pretrpan. Većina zagonetki su logične i uklapaju se u okruženje i ton igre (što znači da mogu da budu uvrnute).

Uprkos tome što poseduje mnoge elemente koji vas teraju na to da se trzate na svaki šum i da se osvrćete oko sebe, igra ne uspeva da bude strašna. Odlična grafika za jedan indie naslov, sa treperenjem svetlosti sveća i sa poigravanjem senki po zidovima, te uverljivi zvučni efekti kao što su škripanje dasaka, hujanje vetra, sablasno šaputanje i slično ipak vas neće naterati na to da poskočite od straha ili da ružno sanjate poput junaka ove igre. Jednostavno, nedostaje osećaj da vam preti stvarna opasnost.

Muzika italijanskog gotik benda „Chantry” odmaže imerziji.

Neki od krivaca za manjak strave slede. Muzika italijanskog gotik benda „Chantry” odmaže imerziji. Neke numere su toliko lagane da se uklapaju u horor igru kao guska u čopor hijena. Isto tako, ni „mračnije” numere ne stvaraju tenziju i suspens.

Odmah po pokretanju igre upada u oči nedostatak glasovne glume glavnog junaka, čiji su komentari o događajima, okruženju i o predmetima koje istražujete prikazani putem teksta na ekranu. Svi znamo koliko u igrama ove vrste glasovna gluma doprinosi atmosferi, identifikaciji sa glavnim likom i dočaravanju njegovog duševnog stanja.

No, budući da su njegovi komentari loše napisani, možda je ovako i bolje. On ponekad koristi kolokvijalizme poput „kinda” i „anyways”, što nikako ne priliči junaku horor igre i okolnostima u kojima se nalazi, pogotovo zato što taj junak ovde nije tinejdžer već profesor. Situacija postaje još smešnija time što se taj sleng meša sa arhaičnim rečima poput „’twas” i „mayhap”. To je svakako mnogo vidljivije u pomenutom dnevniku glavnog lika nego u samoj igri, uglavnom zato što su njegovi komentari u igri kraći, pa ima manje prostora da se razmaše i dozvoli lošem pisanju ili lošem engleskom da dođu do punog izražaja.

Igra se sastoji od samo četiri male lokacije (većina njih može se pretrčati s jednog kraja na drugi za desetak sekundi). Potreba za posećivanjem nekih lokacija više puta, kao i promene u okruženju, koje otkrivaju nove tragove i zagonetke, izvlače dodatnu kilometražu iz lokacija, ali se igra svejedno prelazi za jedno veče. Može vam potrajati i koji sat duže ako želite da vidite sva tri završetka igre, od kojih je prvi moguće aktivirati već pre polovine igre, nakon istraživanja samo dve lokacije.


...još jedno mišljenje
Najavljena kao dinamična horor avantura za samo 9,99 zelenih novčanica, Anna ipak nije igra dorasla svojoj reklami – više bizarna nego jeziva, svoju priču odmotava svakom rešenom zagonetkom i skriptom, koja će pokrenuti „nešto paranormalno” u prostoriji u kojoj se igrač nalazi. „Tri različita prolaza kroz igru” su, ispostavilo se, dva načina da igru završite ranije, te jedan „pravi” kraj i ujedno jedino objašnjenje za sve što se desilo u napuštenoj vodenici. A zagonetke? Pa, može se reći da su oličenje svega lošeg što nekome može pasti na pamet pri pomenu point & click avanture. Od zavirivanja u svaki mračan kutak da bi se naišlo na klikabilni prostor (igra hronično pati od neinteraktivnosti) do opskurnih rešenja, do kojih se dolazi na potpuno sulude načine bez gotovo ikakvih hintova, zagonetke će kvalitetno ubiti atmosferu igre, uzrokovati gnev igrača i neminovno dovesti do potrage za walkthroughom. Čak je i otvaranje menija zagonetka za sebe – sumnjamo u to da bi ikome u prvi mah palo na pamet da umesto ’Esc’ pritisne ’F1’.
Bojan JOVANOVIĆ
Platforma:
PC
Potrebno:
Pentium 4 / 3GHz ili AMD ekvivalent, 1 GB RAM-a, GeForce 6600GT ili Radeon X850 256 MB
Poželjno:
Intel Dual Core / 2 GHz ili AMD ekvivalent, 2 GB RAM-a, GeForce 7900GTO ili Radeon X1600 Pro 512 MB
Veličina:
800 MB
Adresa:
dreampainters -anna .blogspot .com
65
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
MAJ 2025
Microsoft Majorana 1
Kvantna topologija
Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule...
AMD Ryzen 9 9950X3D
Jedan, da svima vlada
Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G
I za kreativce, i za igrače
Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista...
Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX)
Fantastična zver i kako je kupiti (3)
Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže...
Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki
Najbolji od najboljih
PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara...
Apple iPhone 16e
Malo muzike za mnogo para
Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije...
Cemu 2.6
Wii U emulacija
Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U...
.rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G
Mnogo eNoviteta
U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke...
Trgovinski rat Istoka i Zapada
Velika igra, nesagledive posledice
Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene...
Blue Prince
Jedinstveni dijamant i jedna od najoriginalnijih igara u poslednjih nekoliko godina...
Tempest Rising
Skupa i ambiciozna fotokopija legendarnog RTS klasika Command & Conquer...
South of Midnight
Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama