Operation Flashpoint, prva vojna sandbox pucačina u istoriji, nakon mnogo godina pauze uzrokovane legislativnim peripetijama dobija ove jeseni svoj službeni nastavak. Na njemu, naravno, ne rade originalni autori iz Bohemia Interactivea. Prava na ime i prezime pripadaju Codemastersu. Bohemia Interactive već odavno ima svoje konje u vojnoj sandbox trci: Armed Assault i nedavno lansirani ARMA II koji se, bez obzira na bagove i neoptimizovanost koda, u krugovima entuzijasta smatraju realnim, ne samo duhovnim nastavcima Operation Flashpointa. Njihove igre su možda preambiciozne i inicijalno gotovo neigrive, ali stvari uvek nekako dođu na svoje mesto. Svedok toga je treći gigantski patch za ARMA II koji je izašao ovih dana. Koje će poteze, dakle, Codemasters povući u bici za igračke umove i srca? Vest da se „oficijelni” nastavak Operation Flashpointa pored PC-a radi i za konzole mnogi su dočekali sa gnevnim mumlanjem, pribojavajući se pojednostavljivanja koje neumitno mora da nastupi pri translaciji ultrarealne simulacije rata na platforme bez ikakve predistorije sličnih naslova. Svestan činjenice da od mišljenja redakcije „Sveta kompjutera” zavisi sudbina Sunčevog sistema, Codemasters nam je preko domaćeg distributera prilježno dostavio beta press verziju Dragon Risinga, koja je kod nas razvejala veći deo sličnih sumnji i nadasve nas prijatno iznenadila, posebno zbog početne premise koja ubada prst u oko toplom blatu političke korektnosti, koja uzima sve većeg maha u kreaciji igračkih zapleta. Dok ceo svet (a posebno američka administracija) u širokom luku izbegava kačenje sa Kinezima oko bilo čega, Codemasters ih je nemilosrdno uzeo na nišan. Operation Flashpoint: Dragon Rising baziran je na fiktivnoj kineskoj invaziji na aleutsko ostrvo Kiska (u igri se zove Skira) čije bogate rezerve nafte i prirodnog gasa raspaljuju pohlepu „crvenih demona”. Na invaziju, naravno, U.S. Army odgovara kontraofanzivom, a tada u krkljanac ulećete i vi. Demo verzija donosi svega dve misije iz obećane masovne kampanje za jednog igrača, smeštene u prvu fazu operacije za zauzimanje ostrva. U njima preuzimate ulogu komandira odeljenja U.S. Marinaca koji zajedno sa četvoricom saboraca mora da ispuni nekoliko taktičkih zadataka neposredno pre i tokom prvog talasa kontraofanzive. Poređenje igre sa ARMA II je od ovog momenta neizbežna, a prvi utisak je izuzetno povoljan, na sreću Dragon Risinga. Najkraće, iskustvo koje igra nudi može se opisati kao kombinacija hard-core okruženja i pravila u kojoj se borite i preživljavate korišćenjem ingeniozno jednostavnog interfejsa. Kontrolni sistem prilagođen konzolama, koji obilato koristi radijalni meni sa gomilom podmenija, poseduje potencijal onog u ARMA II, sa neuporedivo većim stepenom ergonomije i logičnosti. Ne znamo kako će se igra ponašati kad (i ako) dobijete kontrolu nad snagama većim od pešadijskog odeljenja, ali zasad sve deluje glatko, udobno i logično.Borbena pravila igre u potpunosti slede nemilosrdnu formu osnovne igre i Bohemijinih naslednika: protivnici su lukavi i dovoljno smrtonosni za igrača koji se ne pridržava taktičkih pravila nastupanja kroz hvatanje zaklona. Ono što Dragon Rising (bar na prvi pogled) razlikuje od ARMA II jeste snažnija kondenzacija sadržaja: u misijama koje smo imali prilike da isprobamo nema previše lutanja i mlaćenja prazne slame tokom izviđanja ili čitanja topografske karte, već vas komanda munjevitom brzinom šaltuje iz zadatka u zadatak. Codemasters obećava potpunu slobodu kretanja na ostrvu (više od 220 kvadratnih kilometara teritorije), neskriptovano ponašanje i autonomno delovanje borbenih jedinica vaše i kineske armije, mada je sadržaj demoa nedovoljan za formiranje utiska po tom pitanju. U igri, naravno, postoje i vozila, ali demo verzija nudi samo kineski džip i američki oklopni transporter. Sa vizuelne strane igra takođe zaslužuje da joj salutirate u stavu mirno: ne izgleda nimalo lošije od prelepog ARMA II, ali je hardverski bar duplo manje zahtevna. Kvalitetom naročito plene eksplozije i oblaci dima koji ostaju nakon neke detonacije i koji deluju apsolutno i totalno uverljivo. Svako ko je imao prilike da gleda neko dizel vozilo kako gori shvatiće na šta mislimo. Sve u svemu, izgleda da je Codemasters na pravom putu, a finalni odgovor na malo preostalih dilema dobićemo sredinom jeseni. |