TEST PLAY
Black Buccaneer
Aleksandar DINIĆ
1. jul 2007.

Kao što su u prošlosti postojale dve vrste pirata, oni neustrašivi, masni i prljavi, opijeni pričama o zakopanom blagu i slavom, i oni salonski koju su na prvi znak nevolje širili jedra i vraćali se u bezbednost kolonijalnih luka, slično poređenje se može primeniti i na svet video igara. Sa jedne strane su neodoljive, kompleksne, piratske simulacije sa gotovo svim aspektima koji avanture na dalekim morima čine toliko zabavnim (Age of Pirates, Pirates!) i one druge, često na brzinu sklepane arkadice, sastavljene gotovo isključivo od besomučnog kliktanja mišem i mlevenja protivnika, podmetnute pod piratskom krinkom. Boca ruma onome ko pogodi kojoj grupi pripada Black Buccaneer...

Tokom 16. veka španska kruna muku muči sa tovarima zlata koji misteriozno nestaju u okolini uncharted ostrvceta negde na Karibima. Počinju da se ispredaju legende o misterioznoj vudu kraljici La Borgne koja, sa svojom undead armijom podanika, predstavlja opasnost po „stabilnost u regionu”. U ekspediciju pronalaženja izgubljenog blaga biva poslat kapetan don Roberto de la Kruz, kome se, po dolasku na ostrvo, gubi svaki trag. Igrač je u ulozi freelance pirata Frensisa, čiji brod biva nasukan na pomenuto ukleto ostrvo nekoliko godina kasnije. Priče o bogatom plenu i večnoj slavi dovoljne su da naš junoša zaboravi na sve opasnosti i prepreke koje ga očekuju u avanturi koja sledi.

Želeći da iskoriste aktuelnu popularnost trenutno najveće gusarsko-filmske sage, autori Black Buccaneera, Widescreen Games, na brzinu su smućkali polugeneričku arkadnu limunadicu, ubacili štos ili dva, sve to okitili prosečnom, konzolaškom grafikom i sve to uvili u zastavu sa mrtvačkom lobanjom, nadajući se najboljem. Rezultat je simpatična arkadno-platformska kvaziavantura starog kova, koju ćete, sa mozgom na autopilotu, spaliti za jedno popodne i deo večeri...

Prvo što upada u oči je kriminalno odrađeno upravljanje likom. Nakon nekoliko sesija poslednjeg Tomb Raider naslova i super agilne, gipke i fleksibilne Lare, tupo skakutanje glavnog lika u ovoj igri, koje podseća na ukočenog (ili drogiranog) pavijana, gotovo da izaziva bol u stomaku! Zaboravite i na bravure stanovitog persijskog princa, Frensisovo pentranje, skakanje, kačenje o izbočine na stenama ili prebacivanje sa grane na granu praktično nijednog trenutka ne deluje kao da ga izvodi ljudsko biće. Svemu tome u prilog ide i troma kamera, pa treba biti oprezan i ne skakati brzo u pravcu u kojem „mislim da treba”, kako ne biste nezgodno aterirali u neki ambis ili rupu sa šiljcima. Ako preživite nekolicinu inicijalnih terenskih prepreka i naviknete se na kontrole, očekuje vas 17 nivoa na kojima Frensis treba da nađe prokleto blago, opravi svoj nasukani brod i otperja odatle. Ono što neodoljivo podseća na neke stare, 16-bitne arkadno-platformske avanture jeste totalna uniformnost zadataka koji su pred vama. U okviru glavnog menija, skrolujući panele tasterima ’F2’ i ’F3’, od vas će se tražiti da na tačno određenoj lokaciji pronađete tačno određen predmet (bilo da se radi o delu broda, sastojcima kojima ćete na posebnom oltaru poboljšati svoje karakteristike, istetoviranim vratima za specijalne lokacije i sl.) koji će vam omogućiti dalje napredovanje. Tu su i specijalne veštine kao što su neutralisanje bodljikavog grmlja, pomeranje kutija različitih gabarita (drvene, kamene i metalne), bombe za razbijanje kamenih zidova i oltari sa lobanjom za prolaz na druga mesta. Jednostavno, kada vam se učini da više ne znate kuda biste išli i kada mislite da ste odradili sve što ste mogli, vratite se na neku od prethodnih lokacija, neka od veština koju ste u međuvremenu stekli omogućiće vam prolaz dalje.

Sa borbene strane nema puno iznenađenja. Iako postoji gomila kombo udaraca i poteza, ritmičko stiskanje i kombinacija tastera miša bez problema odrađuje posao. Kada zagusti, odnosno kada vas okruži više neprijatelja, a pod uslovom da ste udaranjem protivnika napunili plavu vudu-skalu (u gornjem levom uglu), pritiskom na ’Ctrl’ transformišete se u Crnog bukanira. U pitanju je Fransisov alter ego, demonski vudu-duh u obličju gigantskog plavog tabadžije koji mnogo efikasnije satire protivnike. Prilikom svakog udarca, BB regeneriše zdravlje ali troši pomenutu plavu skalu, nakon čega se vraćate u osnovni, ljudski oblik. Lepeza protivnika je nevelika, i čine je majmunići i gorile, drugi pirati, vudu sveštenici i poneki boss na logičnim lokacijama. Svoje borbene statistike, kao i liniju zdravlja i druge sitnice poboljšavate kupovinom na pomenutim oltarima, valutom u vidu do tada prikupljenih protivničkih duša (offerings).

Sa tehničke strane stvari nisu bajne, i konzolaška priroda igre je i više nego očigledna. Grafika je jednostavna i nafilovana jeftinim specijalnim efektima sa lokacijama koje su lepo prezentovane i prebogate pozadinskim detaljima, dok su teksture raznovrsne ali siromašne. Nivoi, takođe, deluju previše skučeno i jednolično i više predstavljaju lavirinte u kojima treba provaliti kuda ići umesto da budu karakteristične lokacije sa distinktivnim elementima. Naročitu osudu izazivaju modeli likova (kada im se kamera neoprezno približi), koji kao da su, nedorađeni u editoru, pokupljeni i bačeni u igru. Zvuci prirode, zveketanja oružja i eksplozija su korektni, sa totalno mutavim likovima (ceo posao odrađuje narator) i nenametljivom tribalnom muzikom koja se lepo uklapa u atmosferu.

I pored svih mana i mnogo dežavija, Crnog bukanira krasi pre svega jednostavnost izvođenja i zadataka, kao i solidna zaraznost. U prilog svakako idu i odlične, stripske, ilustracije umesto in-game animacija koje, same po sebi, predstavljaju motiv za dalje igranje i otkrivanje oba kraja igre (u zavisnosti od toga da li ste zbrisali sa blagom odmah nakon što ste ga ukrcali na brod ili se iscimate da otkrijete i pozavršavate sve ostale, sporedne zadatke).


Platforma:
PC
Potrebno:
1 GHz CPU, 64 MB RAM grafička kartica, 256 MB RAM
Poželjno:
2 GHz CPU, 128 MB RAM grafička kartica, 512 MB RAM
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .black -buccaneer .com
75
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
MAJ 2025
Microsoft Majorana 1
Kvantna topologija
Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule...
AMD Ryzen 9 9950X3D
Jedan, da svima vlada
Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G
I za kreativce, i za igrače
Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista...
Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX)
Fantastična zver i kako je kupiti (3)
Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže...
Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki
Najbolji od najboljih
PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara...
Apple iPhone 16e
Malo muzike za mnogo para
Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije...
Cemu 2.6
Wii U emulacija
Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U...
.rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G
Mnogo eNoviteta
U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke...
Trgovinski rat Istoka i Zapada
Velika igra, nesagledive posledice
Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene...
Blue Prince
Jedinstveni dijamant i jedna od najoriginalnijih igara u poslednjih nekoliko godina...
Tempest Rising
Skupa i ambiciozna fotokopija legendarnog RTS klasika Command & Conquer...
South of Midnight
Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama