TEST PLAY
The Egyptian Prophecy: The Fate of Ramses
Slobodan MACEDONIĆ
1. maj 2004.

Nakon bankrota francuske kompanije Cryo, nekoliko manjih programerskih timova, koji su godinama bili vezani za distributersku mrežu jednog od svojevremeno najmoćnijih izdavača kompjuterskih igara u Evropi, doživeli su istu ili sličnu nesrećnu sudbinu (npr. slovenački Arxel Tribe). Oni koji su preživeli razišli su se po sistemu „kud koji, mili moji”, ali se ubrzo ispostavilo da s one strane Atlantika, u dalekoj Kanadi, postoji neko ko je voljan da preuzme vruć kromir i da nastavi da podržava nezavisne proizvođače koji su se našli u nebranom grožđu. Bio je to Dreamcatcher Interactive, koji se baš nekako u vreme Cryovog pada polako zahuktavao na igračkoj sceni. Iz tadašnje perspektive, osnivanje sestrinske firme, The Adventure Company Games, čija je delatnost u samom startu usmerena ka proizvodnji i distribuciji avanturističkih igara, bio je više nego hrabar potez, ali se posledice te pametne odluke sada jasno vide. Naime, skoro svi naslovi koji danas nešto znače u svetu avantura nose logo kompanije iz Toronta.

Jedan od onih timova koji su ostvarili relativno bezbolan transfer iz umirućeg Crya u sve priznatiji Dreamcatcher jeste i grupa Francuza koji su se pre punih šest godina odvažili da naprave igru koja je bila na granici između avanture i enciklopedije. Egypt 1156 B.C.: Tomb of the Pharaoh (SK 11/98) označio je rađanje čitavog serijala igara sa istorijskom pozadinom koje su postale zaštitni znak kompanije. Ironija je, međutim, što je poslednji naslov u tom nizu bio Egypt II: The Heliopolis Prophecy (SK 2/2001), direktni nastavak avanture s kojom je sve počelo, pa ispada da su priče o drevnom Egiptu udarile temelj, ali i sahranile Cryov projekat edukativnih igara. I kada smo pomislili da u dogledno vreme ništa slično nećemo videti, pred nama se našao treći nastavak Egypta, koji je za potrebe američkog tržišta preimenovan u The Egyptian Prophecy.

Za razliku od prve dve igre koje su, i pored njihove istorijske konotacije, u potpunosti bile rezultat programerske mašte, ova treća, bez obzira na izražene elemente fantastike, zasniva se na događaju iz 13. veka pre Hrista koji ima realno utemeljenje u pisanim izvorima. Ramzes II ili Ramzes Veliki, jedan od najznačajnijih vladara Novog kraljevstva, koje se istovremeno označava i kao zlatno doba egipatske civilizacije, proveo je na prestolu punih šezdeset i šest godina i za to vreme izgradio neka od najznačajnijih remek-dela arhitekture u celokupnoj istoriji čovečanstva, kao što su kompleks u Karnaku i veliki hramovi u Abu Simbelu. U poodmaklim godinama, osetivši da mu se bliži kraj, a da će Egipat ostati bez dostojnog naslednika (što se na kraju zaista i dogodilo), Ramzes je od boga Amon-Ra zatražio da mu produži život. Uvažavajući ovaj zahtev, bog je postavio uslov da faraon u kratkom roku podigne gigantski obelisk njemu u čast. Radovi u kamenolomu su uspešno započeli, ali je serija bizarnih nesreća koja je ubrzo usledila ubedila Ramzesa Velikog da mu neko radi o glavi. Trebalo je, dakle, intervenisati na neki način, po mogućstvu uz maksimalnu diskreciju. Faraon je tada odlučio da na lice mesta pošalje Maju, čarobnicu i sveštenicu boginje Izide, u svojstvu njegovog ličnog izaslanika i istražitelja sa maksimalnim ovlašćenjima.

The Egyptian Prophecy ili, ako više volite, Egypt III je avantura napravljena u duhu starih dobrih Cryovih igara, ali odevena u ruho moderne tehnologije. U pitanju je, dakle, relativno jednostavna i nepretenciozna igra, čiji je cilj da čoveka zabavi, ali i da mu kroz igru približi deliće mozaika koji čine jedan od najfascinantnijih perioda u istoriji čovečanstva. Priča smeštena u vreme od pre 3300 godina sama po sebi nema poseban značaj, ali je mnogo bitnije to što je ona skrojena tako da se savršeno uklapa u ono što današnja istoriografija zna o tom vremenu. Sve lokacije koje se pojavljuju u igri, izuzimajući, naravno, Majina putovanja u svet bogova, jesu verna rekonstrukcija autentičnih objekata i zdanja koji se i dan-danas mogu videti duž obala Nila. Jedna od njih je i kamenolom u Asuanu u kojem još uvek leži nedovršeni obelisk iz vremena Ramzesa II, a koji je bio glavna inspiracija za priču.

Baratanje magijama baš i nije klasična odlika p&c avantura, ali u slučaju Egypta III predstavlja suštinu igre. Majino poznavanje čarobnjačkih veština je raznoliko i ide od klasičnog blagosiljanja i gledanja u budućnost do sposobnosti da kontroliše vetar i vodu ili da dodirom prenese neku bolest s jednog živog bića na drugo. Veliki broj zagonetki rešava se upravo bacanjem odgovarajućih magija odnosno njihovim kombinovanjem sa pojedinim predmetima, a samo finale igre krunisano je pravim čarobnjačkim duelom u kojem Maja mora da pobedi sveštenicu Tuju koja je sklopila pakt sa Setom, egipatskim bogom haosa. U tome će, naravno, imati svesrdnu pomoć Setovog ljutog neprijatelja, vrhovnog boga Ozirisa.

Igru, naravno, i ovoga puta prati prigodan enciklopedijski sadržaj, ali je on relativno sužen i uglavnom se odnosi na opštu egipatsku mitologiju i period vladavine Ramzesa II. Faktografski podaci nisu suvoparno prezentovani kroz puke činjenice, kao što je to uobičajno u enciklopedijama, već su utkani u neku vrstu priče koju iz sopstvene perspektive priča sama glavna junakinja.

Na kraju jedna zanimljivost: likovima u Egyptu III glasove su pozajmili glumci koji su istu vrstu posla uradili i za potrebe Syberie I i II, s tim što je podela uloga ovde korenito drugačija. Poštovaocima lika Kejt Arčer biće zanimljivo da čuju kako se glumica koja joj je svojevremeno pozajmila glas snašla u ulozi okorele negativke, koja je zarad ličnih interesa bogovima prodala dušu. Njena transformacija je upečatljiva, što samo govori o tome da se radi o pravom profesionalcu.


Potrebno:
Pentium 3/600 MHz, 64 MB RAM-a, GeForce 2/32 MB
Poželjno:
Pentium 3/800 MHz, 128 MB RAM-a, GeForce 2/64 MB ili ekvivalent
Veličina:
3 CD-a
Adresa:
www .adventurecompanygames .com /tac /egyptian _prophecy /
78
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
MAJ 2025
Microsoft Majorana 1
Kvantna topologija
Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule...
AMD Ryzen 9 9950X3D
Jedan, da svima vlada
Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G
I za kreativce, i za igrače
Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista...
Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX)
Fantastična zver i kako je kupiti (3)
Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže...
Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki
Najbolji od najboljih
PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara...
Apple iPhone 16e
Malo muzike za mnogo para
Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije...
Cemu 2.6
Wii U emulacija
Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U...
.rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G
Mnogo eNoviteta
U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke...
Trgovinski rat Istoka i Zapada
Velika igra, nesagledive posledice
Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene...
Blue Prince
Jedinstveni dijamant i jedna od najoriginalnijih igara u poslednjih nekoliko godina...
Tempest Rising
Skupa i ambiciozna fotokopija legendarnog RTS klasika Command & Conquer...
South of Midnight
Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama