Nekada davno, kada su strategije u realnom vremenu bile na vrhuncu svoje popularnosti, grupa ljudi napravila je igru koja se protivila većini glavnih trendova u ovom žanru. Nije bilo sakupljanja resursa, pravljanja baze i štancovanja jedinica koje srljaju bezglavo u juriš, svaka jedinica je bila važna i sve se dešavalo u tri dimenzije.
Nakon zasluženog uspeha igre Myth: The Fallen Lords, „Bungie” je u rekordnom roku napravio nastavak Myth II: Soulblighter koji je produbio epsku priču i još više razradio revolucionarne koncepte originalne igre. Prošlog juna „Microsoft” je kupio „Bungie” da bi mogli da se potpuno posvete radu na igri Halo, a prava na Myth prepuštena su dotadašnjem izdavaču „Take 2” koji je zadužio tek osnovanu kuću „Mumbo Jumbo” da napravi treći deo slavne igre. Iako je kompanija mlada, osnivači „Mumbo Jumba” su radili na igrama Heavy Metal F.A.K.K.2, Fallout i Sin, tako da imaju dovoljno iskustva. Ipak, kada je Myth III: The Wolf Age najavljen u februaru ove godine, niko nije mogao da očekuje da će već za devet meseci igra stvarno biti gotova. Kao „Westwood” sa Red Alertom, „Mumbo Jumbo” je inspiraciju za Myth III potražio u prošlosti, a ne u budućnosti: u godinama nakon što je Soulblighter poražen, pronađena je stara kripta u kojoj je očigledno sahranjen veliki heroj. U kripti se takođe nalaze u potpunosti sačuvane hronike događaja koji su se odigrali pre više od hiljadu godina. U to vreme, demonska rasa Myrkridia i gorostasni Trowi gotovo su istrebili čovečanstvo. Preostali su samo ljudi, raštrkani po varvarskim plemenima. Onda je sa istoka došao Connacht, prvi čovek koji je preživeo susret sa Myrkridiama - zato što ih je pobedio u borbi. Poznat pod nadimkom Vuk, Connacht je zaustavio snage mraka i postao vladar svih ljudskih zemalja u periodu koji će zauvek ostati zapamćen kao Doba Vuka. Kampanja od dvadeset pet misija prati brojne bitke koje su pominjane u prva dva dela. U Mythu III vodićete heroje koji su se pojavljivali u ranijim delovima, ali sada na strani dobra, pre nego što su postali Fallen Lords. Tu su mag Myrdred, ratnica Ravanna i Connachtov prijatelj dobroćudni avanturista Dumas, mnogo godina pre nego što će se postati Deciver, Shiver i Solublighter. Kakva je Connachtova sudbina, ostavljamo da otkrijete sami... Veterani Myth igara će bez problema odmah uroniti u akciju. Većina promena su uglavnom kozmetičke prirode. Interfejs i komande su gotovo identični, a najveća novost što se upravljanja tiče je mogućnost proizvoljnog grupisanja jednica što je već godinama standard u RTS naslovima, ali iz nepoznatog razloga nije bilo implementirano u ranijim Mythovima. Misije obuhvataju sve standardne zadatke, od klasičnih bitaka i defanzivnih misija do čuvanja određenih jedinica i istraživanja pećina i grobnica. The Wolf Age može da se pohvali i većim brojem jedinica, koji je sada prešao četrdeset. Svaka rasa, bez obzira na kojoj strani se bori, ima više predstavnika. Pored taktičke raznovrsnosti ovo dodaje interesantan element mrežnoj igri jer sada možete da organizujete bitke rasa koje su inače saveznici. Trowi pored običnog ratnika sada imaju i teškog oklopnika i sveštenika. Gholi su takođe dobili snažnijeg ratnika i šamana, ali najinteresantniji dodatak vašim snagama su definitivno patuljci. Pored „standardnih” patuljaka koji bacaju boce sa zapaljivim pivom, sada imate i oklopljene pešadince sa ratnim sekirama i kovače koji pored svojih vernih čekića u borbu nose - bacače plamena! Kao ni prethodni delovi, ni Myth III nije igra za početnike. Dizajneri su izašli u susret novim igračima pa postoje tri nivoa težine. Ipak, samo će najokoreliji strateški vukovi pokušati da igraju na najtežem nivou, jer je već i osnovni izazovniji od većine RTS naslova. Autori tvrde da Myth III koristi samo modifikovanu verziju starog „Bungieovog” 3D enginea, ali u to teško može da se poveruje kada vidite kako The Wolf Age izgleda. Sada ćete mnogo češće zumirati do maksimuma da bi uživali u detaljima. Jedinice više nisu 2D sprajtovi, već su konačno urađene kao tečno animirani 3D modeli. Svi objekti na mapi su znatno detaljniji. Teren se ne deformiše zbog ratnih dejstava, ali sve ostalo, od trave do građevina, menja se pod spoljašnjim uticajima. Sve pomalo podseća na „Star Wars: Episode I” koji, iako nekoliko decenija u prošlosti, izgleda tehnički naprednije od originalne trilogije. Dodatni razlog za popularnost Mytha II bili su Fear alati za modifikovanje tagova tj. izgleda i svih karakteristika jedinica, kao i Loathing editor za pravljenje mapa, pomoću kojih fanovi i danas prave brojne modifikacije. „Mumbo Jumbo” je za Myth III razvio još napredniji editor mapa i tagova, Vengeance, koji garantuje da će i The Wolf Age imati dug život kao prve dve igre. Myth III predstavlja logičan i sasvim dostojan nastavak odličnog serijala. Kao i kod prethodnih delova, i u The Wolf Age se uvukao poneki bag, uglavnom u vezi sa muzikom i zvukovima, ali zanemarljivo u poređenju sa svim pozitivnim stranama igre. Kada se još uzme u obzir da je Myth III napravljen za manje od deset meseci, ostaje nam samo da poželimo da postoji više programerskih kuća kao što je „Mumbo Jumbo”. |