TEST PLAY
Space Empires IV
Miodrag KUZMANOVIĆ
1. februar 2001.

Prijatna iznenađenja nisu uvek rezervisana samo za visokobudžetne komade softvera u koje je uložena velika suma dolara. Dokaz da mali nezavisni razvojno/prodajni timovi nisu mrtvi je i „kućica” „Shrapnel games”, odgovorna za nekoliko solidnih, old-fashion poteznih strategija koje su neopravdano etiketirane žanrovski mrtvim vidom zabavnog softvera. Kupci na zapadu ne mogu naći njihove proizvode u radnjama: distribucija direktnim naručivanjem preko web sajta firme jedini je način da ovi deficitarni proizvodi ikada ugledaju svetlost dana. Doduše, nama se sve ionako svodi na lokalni CD klub...

Jedan od bisera iz domaće radinosti je i fenomenalni Space Empires IV, upravljačka simulacija urađena u najboljoj tradiciji Master of Oriona. Predhodna tri dela distribuirana su kao shareware izdanja (i kao takva ostala apsolutno nepoznata igračima sa ovih prostora), dok je četvrti krenuo komercijalnim kursom.

Utisak koji ostavlja ova igra je u najmanju ruku pozitivno kontraverzan. Elementi čiste strategije, nepregledan broj strateških opcija i neverovatno bogatstvo mogućnosti za krojenje imperije po svom ukusu daleko ostavljaju sve legende žanra uzete zajedno! That’s right, K-240, Ascendancy, Master of Orion, Birth of the Federation i skoro sve ostale na gomilu sabrane igre ne nude toliko fleksibilnosti i opcija kao niskobudžetni Space Empires IV! Kontrola svakog zamislivog aspekta imperije, od menadžmenta planetama, gradnje flota, kastomizacije brodova, diplomatije i istraživanja je potpuna i definitivna. Većinu procesa je moguće automatizovati, poveravanjem istih resornim ministrima koji svoj posao dobro vrše.

Crna strana medalje je odsustvo bilo kakve multimedije i ičega što liči na priču. Manje strpljivi igrači proglasiće Space Empires IV dosadnom varijantom interaktivne mape, grafički dizajn nečim što je pobeglo iz kasnih osamdesetih, a zvuk, koji se u potpunosti sastoji od jednobraznog klik na stavke u meniju, neslanom šalom. Da su autori igre raspolagali sa 100.000 $ i SF piscem 7. kategorije koji bi dosolio atmosferu, govorili bismo o apsolutnom šampionu koga do 2100. niko ne bi dostigao! Ovako... šteta i nenadoknadiv gubitak, osim ako se za 5.deo ne nađe sponzor.


MINIMUM:
Pentium /133 MHz, 32 MB RAM-a
OPTIMUM:
Pentium 2/300 MHz, 64 MB RAM-a
88
Softver ustupio „NT Soft”
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
MAJ 2025
Microsoft Majorana 1
Kvantna topologija
Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule...
AMD Ryzen 9 9950X3D
Jedan, da svima vlada
Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G
I za kreativce, i za igrače
Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista...
Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX)
Fantastična zver i kako je kupiti (3)
Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže...
Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki
Najbolji od najboljih
PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara...
Apple iPhone 16e
Malo muzike za mnogo para
Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije...
Cemu 2.6
Wii U emulacija
Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U...
.rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G
Mnogo eNoviteta
U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke...
Trgovinski rat Istoka i Zapada
Velika igra, nesagledive posledice
Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene...
Blue Prince
Jedinstveni dijamant i jedna od najoriginalnijih igara u poslednjih nekoliko godina...
Tempest Rising
Skupa i ambiciozna fotokopija legendarnog RTS klasika Command & Conquer...
South of Midnight
Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama