TEST JOY<>
022018<><>

Steelseries Sensei 310 i Rival 310

Desetke za desetku

Čini se da je unifikacija zahvatila sve veće proizvođače igračkog hardvera, što je u suštini dobro, jer garantuje da jeftiniji modeli nisu obavezno lošiji i da se različiti proizvodi prilagođavaju različitim potrebama korisnika. Dva miša koja smo testirali za ovaj broj toliko su slični da se praktično razlikuju samo po obliku, odnosno jedan je ergonomski prilagođen za desnu šaku, dok je drugi simetričan, pa ćemo zato Sensei 310 i Rival 310 opisivati uporedo.

Dizajn novih Steelseries miševa je moderniji, nekako tehnički, uz zadržavanje klasičnih linija koje dobar igrački miš treba da ima. Kvalitet upotrebljenih materijala je odličan, a finiš je mat, dok su bočne stranice silikonske. Prsten skrola je takođe silikonski i, osim po materijalu, odgovara bočnom gripu sivom bojom i reljefom da ne beži iz ruku. Ni mat površine i gumeni reljef nisu imuni na upijanje prljavštine i otisaka prstiju, ali je to daleko manje prisutno nego kod gumirane konkurencije. Proizvođač se hvali da su materijali i finiš posebno odabrani kako bi obezbedili što bolju udobnost i bržu reakciju igrača. Kabl je dovoljno debeo i izolovan kvalitetnom gumom, pa bi zapinjanje trebalo da bude svedeno na minimum (mi nismo imali problema).

Osnovni tasteri su podeljeni da ne bi došlo do slučajnog pritiska oslanjanjem šake na miš. Ovo čak doprinosi vizuelnom utisku i uklapa se u izlomljeni, mehanički dizajn. Za prenos pritiska na virtuelno bojište zaduženi su Omron prekidači, deklarisani na 50 miliona klikova. Skrol je poslovično odličan za proizvode ove danske kompanije, dok su bočni tasteri, iako ne na nivou osnovnih, veoma dobri, imaju jasan otpor i nisu klimavi. Bočni tasteri su, uz blagu razliku u obliku, jedino što odvaja ova dva modela.

Sensei 310, kao simetričan miš, ima dva para bočnih tastera, dok rival ima samo dva koji su smešteni ispod palca desne šake. Iako se tasteri ne nalaze baš na istom mestu, na oba miša su pozicionirani „baš kako treba”. Tristadesetke su srednje veličine i lagani su, kao većina modernih igračkih miševa. Najidealniji su za claw i finger tip grip. Verovatno se neće dopasti korisnicima naviknutim na veće i teže modele sa izraženijom ergonomijom.

Da napredak ne bi ostao samo na materijalima i unifikaciji, Steelseries je ekskluzivno sarađivao sa Pixartom na razvoju TrueMove3 optičkog senzora – „prvog pravog e-Sports senzora”. Sad, miševi su se odlično pokazali tokom testa i stvarno su precizni, ali smatramo da je „prvi pravi” ipak preterivanje. Kao da hoće da kažu: „Svi modeli koje smo do sada izbacili na tržište i koji su nam doneli zaradu i reputaciju nisu imali pravi E-Sports senzor, ali hvala”. Da to ne bi bilo sve, na sajtu ćete naći i grafički prikaz odsustva devijacija u reakciji senzora u odnosu na (imenovanu) konkurenciju.

No, da se manemo marketinga i vratimo na tehničke specifikacije. Dakle, TrueMove3 je optički senzor, maksimalne rezolucije 12.000 tačaka po inču, sa 350 inča u sekundi reakcije na korisničke mahnite pokrete. Proizvođač je dodatno tweakovao firmver kako bi lag bio smanjen na minimum i tvrdi da je ovo „najprirodniji” senzor na tržištu. Kao što smo već napisali, Sensei 310 i Rival 310 su se zaista pokazali odlično i delovali su živahno i precizno, ali ne bismo rekli da ostavljanju revolucionarno bolji utisak u odnosu na najbližu konkurenciju. E sad, mi ne zarađujemo novac od igranja, ali ipak smatramo da je Steelseries napravio odlične proizvode i onda počeo da udara u marketinški bubanj, što je razumljivo i što radi i konkurencija.

Testirani modeli imaju i nove izmenjive teflonske stope, koje su takođe deo unifikacije. Iako nam se dopada ideja izmenjivih umesto samolepljivih stopa, baš na mestu gde treba noktom da ih povučete kako biste ih zamenili, znaju da zapinju za platnenu podlogu. Ništa strašno, ali smeta „besprekornom” utisku koji Steelseries želi da ostavi.

Sve opcije koje možete da zamislite i primenite na miš sa šest ili osam tastera nalaze se u Steelseries Engine softveru: dodeljivanje funkcija tasterima, podešavanje rezolucije, odziva... Opcije za pozadinsko osvetljenje podrazumevaju i danas neizbežno usklađivanje sa ostalim uređajima istog proizvođača. Sva podešavanja čuvaju se u samom mišu uz pomoć interne memorije i 32-bitnog ARM procesora.

Sensei 310 i Rival 310 su odlični moderni igrački miševi koji bez problema stoje rame uz rame sa najboljom konkurencijom. Proizvođač ističe najnapredniji senzor, brižljivi razvoj i pažnju posvećenu detaljima. Možda nas je marketing malo udavio, ali testirani modeli sigurno spadaju u vrh „spartanskih” igračkih miševa za profesionalce i entuzijaste. Cena od oko 70 evra odgovara tržištu i konkurenciji, a kod nas je, ponovo, nešto više.

Danilo LUKINOVIĆ

 
 AKTUELNOSTI
Najiščekivanije igre u 2018. godini

 TEST JOY
A4Tech Bloody P81 i R70
Steelseries Sensei 310 i Rival 310
Šta mislite o ovom tekstu?

 JA, IGRAČ
Karađorđev desktop

Steelseries Sensei 310 i Rival 310
Senzor:
optički, maks. rezolucija 12.000 tpi
Broj tastera:
8 + skrol točkić (Sensei 310), 6 + skrol točkić (Rival 310)
Ostalo:
podešavanje rezolucije u dva moguća koraka između 100 i 12.000 tpi, eliminacija hardverske akceleracije, menjanje funkcija tastera, dodeljivanje makroa i editovanje profila, Prysm Sync za sinhronizaciju osvetljenja sa drugim Steelseries uređajima, zamenjive stope, USB veza
Proizvođač:
Steeseries
Kontakt:
GameS
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera