![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
LG 27UD58-B
Stalak monitora ne dozvoljava zakretanje i promenu visine, već samo blagu promenu nagiba, tako da ćete monitor postaviti u idealan položaj i ostaviti tako. Tasteri za upravljanje opcijama ne postoje, već se ispod donje ivice nalazi jedan taster koji je zapravo (i) četvorosmerni džojstik. Ekranski meni sadrži detaljna podešavanja svih parametara, ali pošto su boje fabrički kalibrisane, u većini slučajeva će biti sasvim dovoljno da samo izaberete Picture Mode koji vam u tom trenutku odgovara: Reader, Photo, Cinema, Dark Room, Color Weakness, FPS Game, RTS Game i, naravno, Custom. Pored FreeSynca (ako je monitor povezan na odgovarajuću AMD-ovu grafičku karticu), igračima su namenjene i opcije Black Stabilizer za više detalja u tamnim scenama, kao i Response Time (High, Middle, Low, Off) za poboljšanje vremena odziva tačaka. Ekranski meniji su dosta specifično koncipirani, pa je potrebno malo privikavanja, ali sve to uopšte ne morate da koristite ako na računaru instalirate On-Screen Control softver i sve radite mišem. Deo tog softvera je i tzv. Screen Split 2.0 kojim se definišu nevidljivi šabloni podele ekrana u koje zatim samo svučete prozore programa i oni se smeste i razvuku na tačno definisanu veličinu (četvrtinu ekrana, na primer). Neki od tih šablona simuliraju i PiP (Picture in Picture) što zapravo samo znači da je prozor jedne aplikacije uvek ispred drugih, ali to jeste zgodna opcija. Ugrađeni panel je, sasvim očekivano, IPS tipa. Desetobitna paleta boja (teoretski) daje oko milijardu mogućih boja, ali o koloritnim dometima ovog monitora konkretnije govori podatak da on pokriva 72 odsto NTSC spektra, mada je taj standard definisan kada su postojali samo ekrani sa katodnim cevima, a to je ipak potpuno drugačija tehnologija. Pohvalno je što postoji anti-glare sloj preko panela, pa su odbljesci smanjeni. Međutim, osvetljaj od 250 kandela po metru kvadratnom nije vrhunska vrednost. Ostale karakteristike panela su sasvim solidne. Osvrnućemo se još jednom na pitanje odnosa dijagonale i rezolucije, tj. gustinu tačaka. Najkraće rečeno, da biste videli svaki piksel morate da se prilično približite ovom monitoru (teorija kaže na 50 cm), a onda shvatate da se tokom rada translatorno pomerate levo-desno da biste se fokusirali na određeni deo ekrana. Pa sad, ako baš volite da se do te mere „unosite u posao” ili „uživljavate u igru”, onda vam to neće smetati. Autor ovog teksta bi voleo da vidi još malo veću dijagonalu za 4K rezoluciju. Kada uzmemo u obzir sve karakteristike, zaključujemo da je ovaj monitor namenjen (neumetničkim) profesionalcima kojima treba što veća rezolucija, tj. prostor na desktopu Windowsa, a koji bi povremeno i da se poigraju. Tihomir STANČEVIĆ | |||||||||||||
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |