Iron Lore Entertainment, legendarni tvorac Titan Questa, pre nekoliko godina je bankrotirao i zauvek zatvorio vrata. Manja grupa dizajnera iz kompanije stvorila je Crate Entertainment s prvenstvenom željom da naprave duhovnog naslednika Titan Questa. Njihov novi akcioni RPG je Grim Dawn, naslov koji se, nakon prošlogodišnje uspešne kampanje prikupljanja sredstava preko Kickstartera, sada nalazi u fazi alfa testiranja.O samoj radnji više može da se sazna sa zvaničnog sajta nego iz uvoda igre. Lik koji vodite jedan je od retkih preživelih u mračnom svetu Cairn kome prete dve suparničke natprirodne sile. Iz same igre i razgovora sa malobrojnim NPC-ovima saznajete da će horde nemrtvih i monstruoznih stvorenja zbrisati čovečanstvo ako se ne pridružite borbi za opstanak. Uz parolu „kliktanjem do slobode” izabraćete omiljena oružja i krenuti u moćni quest spasenja svega što je sveto u vašem svetu. Veteranima Titan Questa od prvog susreta sa Grim Dawnom mnogo toga delovaće veoma poznato. Dizajn, animacije, meniji – sve ovo odiše proverenim konceptima i rešenjima iz slavnog prethodnika. Ipak, daleko od toga da je Grim Dawn puki rimejk. Atmosfera je osetno mračnija, a sistem razvoja lika je mnogo interesantniji. Vaš heroj ima manje osnovnih atributa, a više kompleksnijih veština za prilagođavanje borbene mehanike svom stilu igre. U igri je trenutno četiri od pet najavljenih klasa likova. Interesantno, igru počinjete bez određene klase, i tek sa sticanjem prvog nivoa birate kako želite da napredujete kroz igrački svet. Izbor klasa donekle je tipičan, nudeći varijacije između oklopljenog ili okretnog borca iz blizine, odnosno napadača sa distance, bilo magijama bilo fizičkim projektilima.Za one koji vole direktnu borbu prsa u prsa i da budu u centru makljaže tu je Soldier, dobro zabunkerisan iza štita sa veštinama koje mu povećavaju otpornost i omogućuju napadanje većeg broja protivnika. S druge strane, Nightblade je mnogo krhkiji, ali napadačku snagu svoja dva mača pojačava impresivnim arsenalom magija. Ovo je idealna klasa za igrače koji vole da se kreću brzo, ulete u bitku, nanesu tonu štete protivnicima i udalje se nazad na sigurno odstojanje pre nego što neprijatelj shvati šta se desilo. Ljubitelji magijskih klasa mogu da izaberu Okultista koji sem direktnih napada može i da priziva magična stvorenja da se bore uz njega. Na kraju, tu je Demolitionist koji se umesto na magije oslanja na tehnologiju. U njegovom arsenalu su puške, bombe i mehaničke zamke. Svaka klasa ima nekoliko desetina veština podeljenih u nivoe i grupe po nameni i efikasnosti. Sem pasivnih bonusa koji su konstantno na snazi, tu su veštine koje se same aktiviraju s vremena na vreme i u specifičnim situacijama povećavaju borbenu sposobnost. Tu su i tipične, aktivne veštine koje koristite kao specijalne napade i za njih trošite energiju (ekvivalent mani). Iako je u pitanju alfa, veštine su već solidno balansirane i imaju određen stepen sinergije tako da kod svake klase fokusiranje na nekolicinu komplementarnih sposobnosti stvara veoma efikasnog borca. Način na koji su primarni atributi implementirani ukazuje da iza ove igre stoje puristi akcionog RPG-a. Phisique je atribut odgovoran za izdržljivost lika, cunning za fizički napad, a spirit za magije i energiju. U skladu sa klasom heroja ovi atributi se sa svakim nivoom automatski povećavaju za određenu vrednost, ali dobijate i poene da ih povećavate sami. Na ovaj način vaš lik ostaje i dosledan svojoj klasi i funkcionalan u bitkama, ali imate i određen stepen slobode pri njegovom (ili njenom) razvoju. Takođe, u dobrom starom maniru ovog žanra utvrđenom u prvom Diablu, svaki komad opreme zahteva određenu vrednost nekog od atributa što otvara dodatne opcije pri prlagođavanju. Kao da sve ovo nije dovoljno, na desetom nivou možete da izaberete i sekundarnu klasu za svog lika i kombinujete veštine dveju klasa. Grafički igra izgleda solidno, ali ne i impresivno. Mogućnost da zumirate pa čak i rotirate kameru je kratkoročno zabavna, ali svi znamo da većina nas igra hack’n’slashove sa standardnim, fiksiranim izometrijskim pogledom na akciju i maksimalno odzumiranom kamerom radi preglednosti. Kada se uzme u obzir da je ovo alfa i da na Grim Dawnu radi mnogo manji tim nego na Titan Questu, opšti utisak je veoma pozitivan. Dragan KOSOVAC | | |