![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||||||||
Chrome Experiments
Desktop igre kontrolisane pametnim telefonima
Google je nedavno u sklopu Chrome Experiments pustio Super Sync Sports, jednostavnu browser igricu retro dizajna, gde se takmičite u nekoliko sportova: trčanje, vožnja bicikla i plivanje. Novina je što ovu igru kontrolišete preko mobilnog uređaja, telefona ili tableta. Tako Chrome zapravo od kompjutera pravi konzolu, a od pametnog telefona kontroler. Iako to nije prvi pokušaj ovakvog načina uparivanja računara i mobilnih uređaja, Googleov Super Sync Sports je jako odjeknuo.
Super Sync Sports može igrati do četiri igrača na istom računaru, to jest browseru koristeći svoje mobilne uređaje kao kontrolere za upravljanje. Igra koristi i Touch API za registrovanje dodira s mobilnog uređaja.
Chrome Experiments nudi još jedno gejmersko iskustvo slično Super Sync Sports, a to je World Wide Maze (chrome. Google definitivno nije prvi u svom pokušaju da upari mobilne uređaje i računare u gejmerske svrhe. Bostonski Brass Monkey je pre više od godinu dana startovao s idejom ovakvog povezivanja uređaja i razvio tehnologiju transformisanja mobilnih uređaja u kontrolere uz pomoć WebSocketa. Ove godine pojavio se portugalski Muzzley, a nedavno je i indonežanski Nightspade.com najavio projekat Fun Points. Brass Monkey Brass Monkey (playbrassmonkey. Nitrome Touchy je primer aplikacije koja je razvijena uz pomoć Brass Monkey SDK. Aplikaciju Nitrome Touchy možete skinuti i sa Google Play i sa Apple Store prodavnice, a zatim otići na nitrome. Sličnu ideju imali su i osnivači Joypada (getjoypad. Muzzley Muzzley je još jedan sajt sa kog možete skinuti SDK i integrisati sa svojim browser aplikacijama na vrlo jednostavan način i omogućiti korisnicima da koriste mobilni uređaj kao kontroler. Uparivanje se takođe vrši preko WiFi konekcije. Ono što je zanimljivo kod Muzzleya jeste da je kao jedan od demo prikaza omogućeno daljinsko upravljanje automobilom preko vašeg telefona. Muzzley nudi ovakvu vrstu uparivanja i u druge uslužne svrhe, kao što je kontrolisanje različitih aplikacija na desktop računaru ili kontrolisanje uređaja u kancelariji, na primer štampača, zatim menjanje slajdova u PowerPoint prezentaciji i slično. Muzzley nudi nekoliko Widgeta preko kojih možete vršiti interakciju s aplikacijom koju ste razvili, u zavisnosti od toga koja je njena svrha. Vaš telefon može biti transformisan u Gamepad, ali i Drawpad, gde mobilni uređaj koristite kao neku vrstu grafičke table. Uz pomoć Webview Widgeta možete razviti svoj sopstveni interfejs na kontroleru, to jest mobilnom uređaju, u zavisnosti od toga šta zahteva vaša aplikacija. Primere integracije Muzzley platforme možete naći na muzzley. Ovakva vrsta kontrole igara deluje uzbudljivo jer se sadržaj i funkcionalnost kontrolera može menjati od igre do igre, od situacije do situacije. Možete, na primer, imati na raspolaganju nešto što liči na Playstation ili Xbox kontroler, ili ceo uređaj može postati volan. Mogućnosti su razne. Kontroler može da ponudi i pristup mapama, inventaru i svim drugim sekundarnim ekranima koje srećemo u igrama. Jedino što je donekle negativno u pogledu upotrebe touch screen uređaja kao kontrolera je što nemate osećaj da pritiskate dugme ili pomerate džojstik. Pored toga, u stresnijim situacijama možete nenamerno oštetiti telefon ili tablet. Ostaje i pitanje trajanja baterije uređaja, ali se to u budućnosti može izmeniti. Marija KRSMANOVIĆ |
| |||||||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |