TEST RUN<>
042013<><>

Ableton Live 9 Suite

I dalje na vrhu

Uz novi Live ide i novi Max For Live
Od svoje prve inkarnacije na tržištu digitalnih sekvencera, Ableton nas je navikao na godišnje izbacivanje novih verzija Livea. Kako su od osmice prošle nepune četiri godine, očekivanja možda pomalo i razmaženih korisnika, naviknutih na trend anualne nadogradnje najsvestranijeg virtuelnog studija, veća su nego ikada, a nama ostaje da procenimo da li je berlinski razvojni tim pažljivo pratio i implementirao novonastale potrebe muzičara.

Većinu korisnika uvek je frustrirao pregledač s leve strane, koji je imao samo tri predefinisane lokacije foldera, te ako ste pored, recimo, bubnjeva, gitare i klavira hteli da imate prečicu do semplova nekog sintisajzera, to niste mogli. Po startovanju programa sledi uzdah olakšanja jer nova verzija menja koncept i uvodi kategorije i mesta u pregledač. Kategorije su prečice do integrisanih zvukova i uređaja, dok u mesta možete dodavati prečice do destinacija omiljenih semplova, čime se znatno smanjuje potreba za kopanjem po folderima, pogotovo ako su fajlovi na nekoliko fizičkih lokacija. Ono na šta smo već navikli u svim drugim programima je i pretraga koja indeksira fajlove i radi u realnom vremenu, tačnije dok kucate naziv fajla.

Bez podrške za više monitora stvari će uskoro postati prilično tesne
Nova omiljena igračka svakako će biti konverter Audio to MIDI. Integrisan je u školjku i funkcioniše jednostavnim odabirom fajla u pregledaču i pritiskom na jedan od tri moda konverzije u novu MIDI traku. Drums to MIDI analizira ritmički sadržaj audio klipa i rezultat ispisuje u vidu MIDI fajla sa tri elementa: bas-bubnjem, dobošem i činelom. Melody to MIDI jednostavno traži najistaknutiju monofonu melodiju audio isečka i generiše MIDI fajl istog notnog zapisa u istom vremenskom trajanju. Harmony to MIDI radi isto to, samo sa polifonim materijalom poput akorda. Svaki novi audio fajl koji bude prevučen u tu traku biće automatski konvertovan u MIDI zapis po već naznačenoj specifikaciji konverzije. Tom kanalu se u slučaju konverzije ritmičkog zapisa automatski dodeljuje i drum rack napunjen perkusijama, a za melodijsku konverziju analog instrument i osnovni zvučni predložak kako biste odmah mogli da čujete rezultat. Konvertovanje ritma funkcioniše perfektno, dok od melodijskih konverzija ne treba očekivati čuda, pogotovu za melodije koje nisu na neki način izolovane.

Ono što će se svideti i profesionalcima i onima koji za kratko vreme žele da poboljšaju svoj zvuk svakako je Glue, emulacija popularnog SSL kompresora glavne sabirnice iz 80-ih godina, koji eleminiše potrebu za skupim ekvivalentima u vidu VST uređaja ili hardvera. Ime je dobio po transparentnom dejstvu koje ima na ceo miks jer ga „lepi” u jednu celinu bez mnogo muke.

Filteri se sada mogu maksimizirati da bi rad bio precizniji
Ni običan kompresor nije ostao uskraćen. Pored dodavanja mogućnosti automatizovanog vremena puštanja, paralelne kompresije (zapravo funkcije dry/wet) ima i novi pogled, koji pruža vizuelnu asistenciju pri podešavanju redukcije pojačanja signala kroz vreme sa vidljivim pragom aktivacije.

Osmofilterni ekvilajzer sada u pozadini ima transparentni spektralni analizator i više ga nije potrebno svaki put naknadno ubacivati da bismo videli grafički prikaz efekta filtera. Moguće je i uvećati prozor radi preciznijeg podešavanja i aktivirati mod Audition, u kojem ćete čuti samo razliku između originalnog i filtriranog sadržaja. Standardni režim funkcionisanja svih filtera sada je High Quality.

Automatizacija je doživela unapređenje u vidu mogućnosti automatizovanja svake klip ćelije umesto samo kanala u kojem se nalazi, dok su krive za automatizaciju sada zaista krive, a ne isključivo linearne ili kvazilinearne (u slučaju ručnog crtanja anvelopa).

Može se primetiti i da je warping engine unapređen i da markeri sada kreiraju perfektnu matricu na uvezenom materijalu, pa je korekcija potrebna uglavnom samo na veoma kompleksnom materijalu.

Sve one koji su se mučili tražeći adekvatan skin, od kojeg neće videti matricu pred očima kada ustanu od računara posle nekoliko sati rata u Liveu, obradovaće mogućnost podešavanja osvetljenosti, inteziteta i boje interfejsa.

Iako na prvi pogled nema velikih promena koje bodu oči, te novi Live više deluje kao nadogradnja nego kao nova verzija, najveći broj alteracija je ispod haube pre nego u samom dizajnu, koji je sam po sebi već doveden na skoro maksimalan nivo funkcionalnosti.

Audio engine je očigledno unapređen i uporednim testiranjem projekata u verziji 8 i 9 vidi se da je razlika u zauzeću procesora u proseku oko 10 procenata u korist novog Livea, što je impresivan rezultat.

Konačno je na raspolaganju i verzija za 64-bitne operativne sisteme, pa se sada bez muke i dovijanja mogu koristiti obimne VST biblioteke (naravno, ako su i one 64-bitne), a svi audio fajlovi u upotrebi prebaciti u RAM, čime se izbegava konstantno drljanje po hard disku, koje smeta u radu i utiče na performanse. U vreme kada je, čak i u našim uslovima, za neveliku svotu novca moguće kupiti ogromnu količinu memorije, žao nam je što nije ubačena i mogućnost automatskog učitavanja semplova u RAM, jer bismo imali stvar manje za razmišljanje.

Pored brojnih unapređenja, moramo napraviti i osvrt na probleme koji i dalje nisu rešeni. Kompenzacija kašnjenja eksternih dodataka i dalje predstavlja problem i bilo je očekivano da će biti sređena posle ovoliko vremena od prethodne verzije, ali iz nekog razloga do toga nije došlo. Profesionalcima može zasmetati i to što još nije uvedena podrška za više monitora, što bi konačno značilo kraj dosadnog skakanja iz sesijskog u aranžerski mod i nazad.

Ono što smo najviše voleli u prethodnim verzijama je konstatno uvođenje novih funkcija i instrumenata. Devetka to donosi u najmanjoj meri do sada, ali je napravila ogroman korak u pravcu fluidnosti i brzine radnog toka. Uz balans novih mogućnosti i jednostavnosti, sada je pravo uživanje koristiti Live. Sve je na svom mestu, brzo, pregledno i intuitivno i sa mnogo manje klikova je moguće uraditi isto što i pre. Spisak noviteta možda ne opravdava investiciju prelaska na novu verziju, ali u isto vreme uz nova unapređenja takođe nema smisla ni ostajati na staroj verziji.

Uroš ZEČEVIĆ

 
Projekto
Video to Video Converter 2.9.1.13
OpenWith Enhanced 1.10
Kiwi System Info 1.0.1
Should I Remove It? 1.0.4
PeerBlock 1.1
OSForensics 2.0
BenchMe
FBackup 4.8
PhoneClean 2.0.5
USB Image Tool 1.61
Milouz Market
Ableton Live 9 Suite
Šta mislite o ovom tekstu?
Bullzip PDF Printer 9.6
WaveShop
VMWare ThinApp 4.7.3, P-Apps 1.2, PortableApps.com Platform 11.2, Cameyo 2.0, Ceedo Personal 5.0
RT Se7en Lite RC 1.7.0
VistaSwitcher 1.1.5
Ladybug on Desktop 1.2
Polanoid Generator 3
Bad Words Filter
PoliBalls Screensaver
QrCodeR 0.7.6
Webpage & WebCam Screenshot 7.3

Potrebno:
Windows, Mac OS X 10.5, 2 GB RAM-a
Veličina:
655 MB (demo), 4,68 GB na HD-u
Cena:
750 dolara
Adresa:
www .ableton .com
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera