![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||||||||||||||||
Kickstarter
Ili mačka u džaku
Kako to u stvari funkcioniše? Kickstarter je u svojoj suštini varijacija na temu pre-ordera: u zavisnosti od sume koju ste poklonili, dobijate različite nagrade (majice, kačkete, pa i maštovitije stvari kao što je, recimo, ručak sa autorima). Međutim, ono što najčešće dobijete ako uložite najmanju moguću sumu (kad je reč o poznatijim naslovima, to je uglavnom 15 dolara) jeste sama igra, u trenutku kada se bude pojavila na tržištu, tako da ste u suštini izvršili pre-order. Takođe, navodno ćete svojim sugestijama moći da imate vidljiv uticaj na krajnju verziju igre, ali ostaje da se u praksi vidi koliko je to istinito. Naravno, sve to ne podrazumeva kraj izdavačkih kuća, jer je AAA naslove iz očiglednih razloga nemoguće finansirati na taj način, tako da će veliki izdavači ostati veliki. Međutim, to znači i da ćemo dobiti mnogo potencijalno divnih igara koje inače nikad ne bismo zaigrali. Zvuči fino i dendi, zar ne? Ipak, kad se malo bolje razmisli, postavlja se pitanje – šta ako ti naslovi podbace? Ništa bez Tima Premda Kickstarter postoji još od 2008. godine, tek je pre nekoliko meseci postao fenomen kakav jeste danas (možda najzanimljivija pojava u svetu igara još od rođenja Steama), i to pre svega zahvaljujući Timu Šejferu (na slici). Verovatno ni ne sluteći šta će se dalje dešavati, Tim je putem Kickstartera svetu predstavio svoju zamisao o novoj avanturi koju bi voleo da napravi. Bez ijedne linije koda, bez imalo artworka, Tim je na osnovu puke ideje, koja se svela na „igra će biti avantura”, uspeo da dobije više od tri miliona dolara!
Kickstarter je ipak mačka u džaku. Tima Šejfera, teoretski, ništa ne sprečava u tome da uzme dobijenih tri miliona dolara i ode da se izležava na plaži i pijucka bahama mame. Osvrnimo se i na izvanrednu ideju Brajana Farga, legendarnog autora i bivšeg gazde Interplaya, koji je očigledno biznismen u duši jer je došao na stvarno dobru ideju koju je krstio Kick it Forward. Ako neko od proizvođača koji traže finansiranje preko Kickstartera odluči da podrži Kick it Forward, automatski pristaje na to da pet odsto svog prihoda od prodaje igre vrati nazad u kasu Kickstartera, iz koje taj novac onda odlazi na druge Kickstarter igre. Naravno, taj dodatni novčani boost biće od velike koristi proizvođačima. Šta nas čeka? Kakve nas sve divne igre čekaju? Najpoznatija je avantura Tima Šejfera i Rona Gilberta, o kojoj smo već pisali u martovskom „Bonus Levelu”, pa se nećemo sada ponavljati. Odmah posle Tima, u Kickstarter vagon uskočio je i Brajan Fargo sa nastavkom svog legendarnog Wastelanda. Za neupućene, Wasteland je svojevrsni Fallout 0, prastari rolplej, čiji je Fallout duhovni naslednik. Dakle, Wasteland 2 će biti rolplej stare škole, kakvih danas nema mnogo. Autori obećavaju poteznu borbu, kompleksan sistem za razvoj likova itd. Pored Farga, na Wastelandu radi i živa legenda Kris Avelon, autor Planescape: Tormenta. Zanimljiva je i The Banner Saga, potezna strategija sa vikinškim motivima i RPG elementima u stilu igre King of the Dragon Pass. U njoj će igrači često morati da donose mukotrpne odluke. Recimo, ratnici zatraže da im date više hrane nego što ste dali seljacima. Ako odlučite da im udovoljite, seljaci će se pobuniti. Ako stanete na stranu seljaka, isprva će sve biti OK, samo da bi vam nekoliko dana kasnije ratnici pokrali svu hranu i nestali u okrilju noći... Najlepše je svakako avanturistima, pošto mnogi kultni klasici doživljavaju novu mladost. Džejn Džensen, autorka serijala Gabriel Knight, započela je rad na avanturi Moebius, koja na prvi pogled deluje fenomenalno. Radnja igre podseća nas na film „The Ninth Gate”, jer prati vlasnika antikvarnice koji ima moć da oseti „dušu” predmeta i koga enigmatični bogataš unajmljuje da istraži ubistvo u Veneciji. Spooky. Pored Džejn, tu je i Al Lou, koji pravi rimejk prvog Leisure Suit Larryja, a uskoro nas očekuju i nove igre iz serijala Space Quest i Tex Murphy. Ovo je tek vrh ledenog brega. S jedne strane, tu je bum indie developera koji traje već nekoliko godina, s druge je Kickstarter, a s treće i ponekad istinski prelepe igre AAA izdavača... Zanimljiva vremena su pred nama. Aleksandar ĐURIĆ |
![]()
![]()
![]()
| |||||||||||||||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |