Alienware AW2310  | Kombinacija mat i sjajnocrne, osim što je vizuelno efektivna, ujedno je i veoma neupadljiva. Zbog toga će vam biti potrebno više od jednog pogleda da shvatite da se na stolu ispred vas ne nalazi još jedan običan, konfekcijski monitor, mada znalci to mogu da naslute.Pred nama se nalazi Alienware AW2310, monitor krojen po meri igrača, ili nas marketinško odeljenje Della samo navodi na tu pomisao. Za one koji nisu znali, Alienware se nalazi u sastavu Della od 2006. godine, a nezavisno je funkcionisao od 1996. godine, sa svojim specifičnim dizajnom i pristupom gejmerskim kompjuterskim sistemima. Ipak, vratimo se monitoru. Pakovanje u kojem dolazi AW2310 je impozantno, pa su ujedno i očekivanja takva, a najbolje od svega je to što ih on i ispunjava. U kutiji se nalaze svi kablovi kojim ovaj monitor možete povezati na različite uređaje, što u prevodu znači da dobijate DVI, HDMI(!), USB, audio... Bez kompromisa, što cenovni rang i nalaže. Samo postolje, karakterističnog trouglastog oblika, pruža savršen oslonac 23” ekranu. Ergonomija je kod ovakvog modela na višem nivou – dobijamo mogućnost podešavanja visine, nagiba, kao i swivel (rotacija levo-desno). Nedostaje samo mogućnost postavljanja u vertikalni prikaz, ali kom je igraču to potrebno? Prednja maska dizajnirana je u minimalističkom stilu, pa se, pored centralno postavljenog naziva proizvođača, na desnoj ivici okvira mogu još videti linijice, kojih ima pet i koje nagoveštavaju gde se nalaze tasteri osetljivi na dodir (nisu osvetljeni, osim tastera ’Power’). Da biste uspeli da ih nađete u mraku, potrebno je samo da vam se ruka nađe u blizini ivice i oni će se pojaviti, praktično niotkuda. To je interesantno i korisno rešenje, pošto vam ne skreće pažnju dok se igrate u sitnim noćnim satima. Izrada je na visokom nivou, ali ovom monitoru ipak nešto nedostaje da bi dobio najvišu ocenu, kada je reč o Dellovoj seriji UltraSharp. Meni je po izgledu klasičan za ovog proizvođača, osim što je ovog puta obojen u „zlokobnu” crvenu iz SF filmova. Tu je i neizostavni visok, pištav zvuk odbrojavanja tajmera bombe 10 s pre nego što detonira, a aktivira se na svaki dodir tastera za navigaciju. Meni je podeljen na četiri glavne oblasti – Preset, Brightness/Contrast, Input source i Menu. Pored šest predefinisanih profila za prikaz slike, postoji samo osnovni set opcija za manuelno podešavanje: Brightness, Contrast i RGB, tj. svaka boja nezavisno, što je bilo i očekivano s obzirom na to da je u pitanju TN panel i da se „puca” na tržišni segment u kojem najviši kvalitet reprodukcije boja nije primarni aspekt. Vreme odziva moguće je podesiti opcijama Normal/Overdrive, a i zvuk „bombe” moguće je isključiti. Ostale opcije su standardne za podešavanje prikaza menija, podešavanje shortcut tastera itd. Kao i do sada, default podešavanja prikaza daju zadovoljavajući rezultat, ali ih ipak treba prilagoditi. Finalna podešavanja do kojih smo došli su 28/48 za Brightness/Contrast i 93, 93 i 97 za R, G i B boje. Iako reprodukcija boja ne „puca” od živahnosti, daleko od toga da je loša. Kada bismo je uporedili sa onom kod Samsungovog modela, koji smo opisali u ovom broju, ovaj monitor bio bi mnogo napredniji. Prikaz crno-belih slika je kontrastan, a detalji u senkama su lako vidljivi i bez problema se mogu razaznati. To nam potvrđuje i sintetički gradijent-test, u kojem se cela skala pretapa, od najtamnije do najsvetlije boje, bez „seckanja” između tonova. Test uniformnosti skreće nam pažnju na vidljivo isijavanje uz ivice ekrana, a najizraženije je uz donju ivicu. Rezultat je solidan, ali ne i impresivan za rang u koji je smešten model AW2310. Refresh rate je deklarisan na 120 Hz, što je obavezno kako bi se monitor nazvao „pravim” igračkim, ali za to je potrebna i grafička karta sa dual-link DVI izlazom. Još jedna mogućnost koju otvara ovakva specifikacija vremena osvežavanja je 3D igranje sa nVidijinim 3D Vision naočarima, koje, nažalost, (ili na sreću) ne dolaze u kutiji sa monitorom. Naravno, i vreme odziva mora da bude ozbiljno, a kod ovog modela ono iznosi 3 milisekunde GtG. Igranje? Da li je potrebno trošiti reči? Poboljšanje u odnosu na „obične smrtnike” sa odzivom oko 5 ms vidljivo je ne samo u sintetičkim testovima već i u samim igrama. Brzopotezne FPS igre time najviše dobijaju, ali je ono vidljivo i u nešto manje zahtevnim simulacijama vožnje, jer je trailing smanjen na minimum. Kamen spoticanja svih modela sa TN panelima su uglovi gledanja. Pozitivno je to što Alienware AW2310 nema ni drastično lošije ni bolje rezultate od drugih modela u klasi, ali su oni i dalje samo prosečni. Da li je Alienware uspeo da napravi pravi, unikatni igrački monitor u kojem su integrisane i neke opcije koje se mogu naći u višim klasama monitora? Odgovor je – da. Međutim, jedina stvar koja može da vas zaustavi na putu do prodavnice jeste njegova cena. Vojislav VUJANIĆ | | |