![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Raspevana „Usta”
U ovom slučaju tzv. input-carrier koncepcija vokodinga nije menjana, ali mešanjem novih principa funkcionisanja i uspešnim odgovaranjem na sve izazove koje ti principi nameću dobijamo prijatno iznenađenje, kreirano od strane elektronskog vunderkinda Tima Egzajla, a bazirano na otvorenoj arhitekturi Reaktor čuvenog berlinskog Native Instrumentsa.
Softver je dizajniran tako da od bilo kod zvučnog materijala kojim ga nahranite kreira melodije i harmonije. To znači da se melodija može dobiti i dobovanjem prstima po stolu, puštanjem omiljene pesme ili zveckanjem ključeva u ruci. Ukratko, Mouth je delom vokoder, delom sintisajzer aktiviran ulaznim signalom, delom hibridni procesor tog signala. Zvuči komplikovano, a zapravo je veoma lako i elegantno za upotrebu. Simpatičnim i intuitivnim interfejsom dominiraju tri sekcije. Glavna je mikseta, pomoću koje određujete jačinu ulaznog i četiri izlazna signala. Korišćenjem ovih kontrola u osnovi se određuje da li se Mouth više ponaša kao sintisajzer ili kao vokoder, dozvoljavajući tako korisniku da upravlja instrumentom na način koji mu je trenutno potreban. Klikom na naziv kanala na mikseti otvara se podmeni koji daje dublji nivo kontrole putem 16 predefinisanih podešavanja. Za fino štelovanje predložaka koristimo standardne, u ovom slučaju maksimalno pojednostavljene kontrole amplitude signala. Iako jednostavnost ovih kontrola omogućava početnicima da ne lutaju mnogo u potrazi za odgovarajućim zvukom, naprednim korisnicima upravo to može da zasmeta. Donji meni krije odgovor zašto ovo nije klasičan vokoder. Pritiskom na dugme odredićete tonalitet u kom će biti sve što (bukvalno) izlazi iz Usta, i na taj način muzički uklopiti dobijeni zvuk sa ostatkom, recimo, pesme. Na taj način je brzo i elegantno moguće kreirati i harmonije (više akorda istovremeno). Detekcija tonaliteta fukncioniše besprekorno i brzo, pa nakon nekoliko sekundi doterivanja možete svirati akorde na klavijaturi koristeći sopstveni glas pretvoren u zvuk sintisajzera. To se odvija putem Vocal Syntha, srca ovog virtuelnog instrumenta, koji eliminiše originalni signal, bio to glas, gitara ili ritam, i ostavlja samo zvuk sintisajzera, koji kontroliše upravo amplituda tog, sada nečujnog signala. Način rada Vocal Effects predstavlja vokoder sa mešavinama modulacije signala i izborom nosača, koji predstavlja sam zvuk (u modernom žargonu „farbu” ili „boju”). Kao i kod Vocal Syntha, svi se mogu dodatno podešavati. Poslednji mod je ritmički i on je sličan Vocal Synthu, ali na osnovu ulaza u vidu ritma i perkusija pravi arpeđovane muzičke sekvence. Algoritam za detekciju prilično je moćan (samim tim koristi mnogo procesorske snage) i u realnom vremenu se mogu dobiti izvanredni rezultati korišćenjem samo jednog od zvučnih modova, čak i sa kompleksnijim ulaznim zvukovima. To ga, pored studijske upotrebe, čini izvanrednim i za žive nastupe. Nažalost, jednostavnost korišćenja će za neke korisnike biti mač sa dve oštrice jer donosi određena ograničenja u radu. Nemogućnost da Usta „pričaju” s nekim eksternim nosačem (izvorom „boje” zvuka), recimo vašim omiljenim sintisajzerom (što u praksi jeste teže izvodljivo, ali ne i nemoguće), mogla je biti nadomeštena ubacivanjem nekoliko osnovnih oscilatora pomoću kojih bi korisnik imao mogućnost kreiranja sopstvenih „boja” jednostavnom sintezom. Kao prva pomoć mogla bi da posluži opcija eksportovanja zapisa u format MIDI, koji se potom može koristiti za neki drugi instrument. Međutim, sudeći po ceni ovog komada softvera, svako će ionako dobiti mnogo više muzike nego što je dao para. Teško je rečima u potpunosti predstaviti Mouth, morate ga isprobati da biste čuli za šta je sve sposoban. Jedino što vam treba za udobnu upotrebu ove unikatne alatke koja inspiriše kreativnost jesu dobar mikrofon, midi klavijatura i besplatan plejer Reaktor 5, koji možete skinuti sa oficijelnog sajta. Pomoću njega čak i početnici u muzici i korišćenju audio softvera brzo mogu dobiti upotrebljive muzičke sekvence. Kako sam Tim Exile kaže: „You don’t have to be a keynius to be a genius!” Uroš ZEČEVIĆ | |||||||||||||
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |