TEST PLAY<>
082010<><>

Singularity

Iako na osnovu slika deluje kao još jedna niskoambiciozna run of the mill pucačina u prvom licu, podatak da igra dolazi iz Raven Softwarea, od iskusnih autora koji za pojasom imaju nekoliko legendarnih FPS igara, dovoljan je razlog da zainteresovani igrači s pravom podignu obrvu ili dve.

Sve počinje kao prilično uspeli pulp SF roman iz osamdesetih. Tokom 50-tih godina prošlog veka, zabrinuta zbog zapadnjačkog razmahivanja atomskog energijom, ruska vlast intenzivira eksperimente i istraživanja na novopronađenom, omnipotentnom elementu nazvanom E99, koji „raste” isključivo na usamljenom ostrvcetu pod kodnim imenom Katorga-12. Taman kada su naučnici bili na ivici velikog otkrića dolazi do misterioznog incidenta izazvanog pomenutim elementom, što počinje da „baca” baksuzno ostrvo kroz vreme. Pedesetak godina kasnije, američka vojska počinje da dobija očitavanja iz dotične oblasti i u misiju istraživanja čudne anomalije šalje svoja dva najbolja operativca. Kao jedan od njih, Nejt Ranko, pokušaćete da odgonetnete misteriju Katorge-12, nesvesno menjajući tok istorije i intenzivno „šaltajući” između dva timelinea igre (1955. i 2010. god.) do momenta kada više nećete moći da pohvatate šta se tu zapravo dešava i ko je iskren, a ko vas od malobrojnih sporednih likova zavlači zarad sopstvenih, zlokobnih interesa.

Singularity funkcioniše kao pravolinijska i prilično atmosferična pucačina u prvom licu, gde tenzija, napetost i gotovo opipljiva jeza (zbog sablasno napuštenog ostrva i pripadajućih kompleksa) ubrzo počinju da ustupaju mesto prilično atraktivnim pucačkim sesijama u kojima ćete ravnopravno satirati horde mutiranih žitelja Katorge i ruske vojnike i specijalce iz daleke 1955. godine.

Naravno, da se sve ne bi svelo na još jednu generičku pucačinu koju pokreće (pomalo falični) UT3 engine, pobrinule se se Rankove specijalne time related veštine, koje su i glavni hajlajt igre. Svako malo, kroz skriptovanu ekspoziciju ili na predefinisanim modulatorima za svoj verni Time Manipulation Device dobijaćete ili otkrivati nove moći i veštine koje na neki način uključuju manipulaciju vremenom (time bubble, aktiviranje vremenskih riftova i sl.). Glavni (i besomučno reklamirani) feature u ovom smislu odnosi se na mogućnost ubrzanog starenja ili podmlađivanja pojedinih protivnika i predmeta. To u početku deluje relativno zanimljivo (ljudski protivnici se, uz krik, brzo pretvaraju u padajuće, ostarele leševe), ali ubrzo prerasta u rutinsko prženje nesretnika ili kršenje raspadnutih sanduka sa municijom (rešavanje repetitivnih i uvredljivo laganih terenskih zagonetki da i ne pominjemo). Daleko atraktivnije deluje time bubble specijalka kojom stvarate sferu unutar koje se tok vremena bitno usporava (nezamenljiva u taktičkom smislu).

Međutim, kopirajući svoje glavne uzore, Singularity zapravo ne uspeva da se ne približi ni jednom od njih. Audio zapisi na magnetnim trakama i razbacani, šturi dokumenti ne produbljuju priču na pravi način i više su tu da se ispoštuje nekakva forma, koja je neuporedivo bolje funkcionisala u Bioshock, System Shock i (naročito) Cryostasis igrama. S druge strane, fizički engine je minimalno iskorišćen (za razliku od Half-Life 2 uzora, gde je gotovo ravnopravan i neotuđiv deo gameplaya), dok time travelling petljancije ne odmiču daleko od svog prvobitnog dizajna jer se koriste na strogo predefinisanim mestima i situacijama.

Druga velika zamerka odnosi se na overwhelming osećaj nadmoći, koji ćete imati kako igra odmiče. Od vrlo ranjivog operativca za kog će i udarac-dva početnih protivnika biti prilično traumatično iskustvo, vrlo brzo ćete se transformisati u instant džedaja koji svojim moćima i razornim arsenalom lagano melje horde nedoraslih protivnika. Ovome treba dodati i mogućnost da svoje naoružanje, moći, linije zdravlja i E99 energije možete unapređivati na sporadičnim upgrade stanicama, i neće proći mnogo pre nego što praktično počnete da se dosađujete u odlučivanju na koji način ćete obraditi sledećeg nesrećnika koji vam neoprezno istrči na nišan.

Klasično naoružanje obogaćeno je samo jednim unikatno spektakularnim primerkom – eksperimentalnom puškom sa eksplozivnim mecima koje svojeručno usmeravate na metu, uz pridodato vremensko usporenje.

Kritike zaslužuje i način na koji je igra dizajnirana, naročito u svom antiklimaktičnom finalu, koje deluje previše nametnuto kako bi igra mogla da se završi na jedan od tri moguća načina, što naročito dolazi do izražaja kada se u obzir uzme nekoliko zaista sjajnih momenata u dotadašnjem toku igre (prvi i jedini atraktivno režirani boss fight na sredini igre i delovi kada se u tišini provlačite kroz kanalizacione sisteme, pazeći da ne uznemirite obližnje mutante). Zasluge idu i kvalitetno osmišljenim multiplayer režimima koji su, nalik Left 4 Deadu, zasnovani na sukobima frakcija, gde jednu čine igrači koji preuzimaju uloge čudovišta i creepova iz igre.

Grafika je u velikoj meri spektakularna i vrlo detaljna, te uspešno dačarava prilično kompleksne fabričke i laboratorijske zgrade koje dominiraju horizontom. Pojedine scene izgledaju zadivljujuće („vožnja” pomenutog eksplozivnog metka, protivnici koji „iskaču” iz faznog stanja u kojem su neranjivi). Likovi su sjajno modelovani, a povremeno ćete biti u prilici da govoo sami režirate prilično atraktivne akcione scene (favoriti su način na koji meci ili eksplodirajući burići izgledaju kada su usporeni u vremenskom mehuru). Pomenuta falinka odnosi se na grafičke glitcheve koji se manifestuju u zakasnelom renderovanju (ili izostanku) detaljnijih tekstura na random mestima i bez nekih vidljivih razloga ili pravila.

Aleksandar DINIĆ

 
Singularity
Šta mislite o ovom tekstu?
ArmA II: Operation Arrowhead
Hegemony: Philip of Macedon
APB: All Points Bulletin
Transformers: War for Cybertron
M.U.D. TV: Mad Ugly Dirty Television
Disciples III: Renaissance
Blacklight: Tango Down
Lego Harry Potter: Years 1-4
Sniper: Ghost Warrior
15 Days
Puzzle Agent
Eschalon: Book II
Monkey Island 2: Le Chuck’s Revenge - Special Edition
The Silver Lining - Episode 1: What is Decreed Must Be
Moonbase Alpha
Crackdown 2

Platforma:
PC, Xbox 360, Playstation 3
Potrebno:
Intel Core 2 Duo ili AMD Athlon 64 X2, 512 MB RAM-a, nVidia GeForce 7900 ili ATI Radeon HD 3850 256 MB VRAM-a
Poželjno:
Intel Core 2 Quad ili AMD Phenom X4, 1 GB RAM-a, nVidia GeForce 9800 ili ATI Radeon HD 4800 512 MB
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .singularity -game .com

78
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera