DOMAĆA SCENA<>
042010<><>

Top Eleven

Priznali mi to ili ne, Facebook je postao neizostavan deo naše računarske svakodnevice. Idealan za neobavezno „keep in touch” druženje i mikromarketing, Fejs je kao stvoren i za razvoj društvenih igara, o čemu svedoči rastuća popularnost aplikacija kao što su Mafia Wars, Farmville, Treasure Madness i druge. Takvu igru, jedan od najozbiljnijih Facebook projekata koji smo do sada videli, publici će ovih dana predstaviti ekipa mladih programera sa Elektrotehničkog fakulteta u Beogradu.

Okupljeni pod kapom kompanije Nordeus (www.nordeus.eu), Nikola Jelisavac, Milan Jovović, Nikola Kukrika, Branko Milutinović i Ivan Stojisavljević rešili su da svoje pozamašno znanje, stečeno pregalačkim radom na fakultetu i nadograđeno dugogodišnjim angažmanom u Microsoftovom Dev Centru u Kopenhagenu, kapitalizuju u svojoj zemlji. Naoružana entuzijazmom i veštinama neophodnim za razvoj visokokvalitetnog softvera, ova talentovana ekipa latila se nimalo jednostavnog zadatka – da napravi menadžersku simulaciju fudbala koja će parirati najkvalitetnijim desktop aplikacijama.

Top Eleven Football Manager biće zvanično promovisan početkom aprila kao nešto sasvim novo na Facebook gejming sceni. Budući da su i sami pasionirani igrači Football Managera, autori su se odlučili za razvoj sveobuhvatne simulacije koja će korisnicima, kako početnicima tako i iskusnim igračima, pružiti potpuno zadovoljstvo igranja u društvu prijatelja sa Fejsa. Na demonstraciji „skoro gotove” verzije koja je u prostorijama naše redakcije upriličena sredinom prošlog meseca imali smo šta da vidimo – nepripremljeni na mogućnost da Facebook igra može da izgleda kao najnaprednija PC simulacija, bukvalno smo ostali bez teksta.

„Krenuli smo od nule i razvili autorsku platformu za online igre koja je po performansama i kvalitetu među najboljim rešenjima na svetu”, kaže Branko Milutinović, jedan od autora Top Elevena. „Glavne odlike igre su: prijatno vizuelno okruženje, identično onome u desktop igrama; mogućnost potpune personalizacije kluba sa imenom i obeležjima koje korisnik samostalno kreira; upravljanje taktikom i njeno podešavanje po ugledu na Football (Championship) Manager, sa mnoštvom opcija koje utiču na tok meča i konačan rezultat; kupoprodaja igrača na ’živim’, realtime aukcijama u kojima učestvuju drugi korisnici; skaliranje treninga igrača i njihovo napredovanje; upravljanje finansijama kluba putem potpisivanja sponzorskih ugovora, izgradnje objekata, određivanja cene karata i drugih akcija; 3D reprodukcije stadiona i pratećih objekata koje korisnik samostalno gradi i unapređuje tako da utiču na gameplay (medicinsko zbrinjavanje igrača, uvećavanje profita od ulaznica, bolji učinak igrača na utakmicama i drugo).”

Raznovrsna takmičenja, prijateljske utakmice i prenos meča u realnom vremenu, uz mogućnost neposrednog uticaja na njegov tok, jesu stvari koje ne viđamo u online simulacijama. Naročita pažnja, prema rečima autora, posvećena je socijalnom aspektu igre. Turniri su organizovani tako da prijatelji igraju u istom takmičenju. Kako se utakmice odigravaju u realnom vremenu, korisnici mogu da navedu željeni interval unutar kog žele da igraju, recimo između sedam i deset sati uveče, a mogu i unapred da odrede taktiku te da vođenje utakmice prepuste računaru. O ostalim detaljima biće više reči u odgovarajućem tekstu na stranicama rubrike Test Play.

Očekivanja da TopEleven postigne veoma zapažen uspeh na globalnoj sceni, po našem mišljenju, nisu nimalo pretenciozna. „Dve najreprezentativnije osobine srpskog naroda su sveprisutan talenat za sport i za elektrotehniku, i to još od Tesle i Pupina. To nije slučajno i nema razloga da tako ne bude i u budućnosti”, kaže Branko Milutinović, a mi se sa njim slažemo.

Gradimir JOKSIMOVIĆ

 
 DOMAĆA SCENA
Top Eleven
Šta mislite o ovom tekstu?

 STARO ZA NOVO
Half-Life 2: Flesh

 JA, IGRAČ
Još malo pa smrt
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera