Red Alert 3: Multiplayer Beta | Red Alert, zamišljen kao uvrnuti spinoff RTS mastodonta poznatog kao Command & Conquer, prema mišljenju mnogih predstavlja najkvalitetniji segment ove popularne franšize, mini-serijal koji je po neodoljivom šmeku uspešno zasenio svog velikog brata. Standarni C&C, u koji računamo i nesrećni C&C: Generals, stoji na ravnoj nozi u poređenju sa Red Alertom u pogledu kvaliteta i balansa RTS mehanike, ali ga „spinček” u ogromnoj meri šije kada se radi o zapletu, herojima i suludom okruženju alternativnog Drugog svetskog rata. Tanja Adams, ruski borbeni cepelini, volšebni Jurij, Albert Ajnštajn, putovanje kroz vreme i ostale gotovo stripovske vinjete po kvalitetu mešavine stoje rame iz rame sa najboljim elementima Blizzardovog RTS lorea, oličenog u Warcraftu i Starcraftu.Bez obzira na to da li sebe smatrate pukim casualom ili hardcore RTS fanatikom, sasvim sigurno ste čuli da EA games ubrzano privodi kraju posao na kompletiranju trećeg nastavka Crvene uzbune. Posle tačno sedam godina od poslednje RA kapi koja je pala u naša žedna usta (RA2: Yuri’s Revenge), finaliziranje Red Alerta 3 za oktobarsko-novembarsku premijeru ovih dana ušlo je u fazu zatvorenog multiplayer beta testa, rezervisanog za kupce originalnog Kane’s Wratha i pretplatnike servisa FilePlanet. U skladu sa modernim trendovima uspostavljenim trećim nastavkom Command & Conquera i novi Red Alert dobija full 3D ruho i treću igrivu frakciju koja će ukrstiti cevi sa Sovjetima i Saveznicima. Carstvo izlazećeg sunca (Japan) na scenu ratom izmučenog sveta dolazi zbog Sovjetskog petljanja sa tehnologijom putovanja kroz vreme. Izgubivši dva poslednja rata, preživeli ostaci sovjetskih ekspanzionista zaključili su da je oba puta za njihov potpuni poraz zaslužan jedan čovek i njegova tehnologija. „Sklepavši” vremensku mašinu i odlazeći u prošlost zarad eliminacije Alberta Ajnštajna, braća Rusi oduzimaju Saveznicima prednost oličenu u Chronoshperi i nuklearnom naoružanju, svodeći ih na senku supermoćnog konglomerata nacija koji im je efikasno mrsio račune. No, na isti način na koji je Albertovo petljanje sa vremeplovom i eliminacija Hitlera dovelo do jačanja SSSR-a (u osnovnom Red Alertu), nestanak g. Ajnštajna i slabljenje Zapada dovodi do pojave trećeg činioca na vojno-političkoj mapi sveta... Red Alert 3 multiplayer beta isključivo donosi mogućnost on-line testiranja zaraćenih strana: nema kampanje, nema skirmisha, nema AI protivnika, nema filmića, niti bilo kog elementa koji odskače od suvog multiplayera, ali predstavlja odličnu demonstraciju enginea, novih-starih frakcija i zaraznog šibanja sa živim protivnikom. Pored obilja novih jedinica, stare frakcije (SSSR i Saveznici) sada su dodatno diversifikovane načinom izgradnje objekata u bazi, kao i drugačijim „drvcetom” super-sposobnosti. Borbeno-ekonomske zgrade Saveznika gradićete na klasičan način – „queueovanjem” željenog objekta i njegovim postavljanjem na željeno mesto po završetku izgradnje u construction yardu, dok će izgradnja ruskih početi odmah, ali će njihove građevine biti izuzetno ranjive u procesu kompletiranja od 0 do 100 odsto. Obe strane i dalje poseduju limite vezane za izgradnju objekata u radijusu baze, kao i klasičnu podelu jedinica na sovjetske „brute force” teškaše i savezničke „hajtek” jedinice slabije vatrene moći (uz jako vazduhoplovstvo).Empire of the Rising Sun se u odnosu na stare znance razlikuje na isti način na koji je Scrin drugačiji od GDI i NOD. Pre svega, njihove građevine iz radionice izlaze kao samoraspakujući moduli na točkovima koje možete postaviti bilo gde na mapi (Japanci nemaju limit vezan za lokaciju od MCV-a) i time dobiti potencijal za bržu incijalnu ekspanziju. Kompletan „look&feel” japanskih jedinica preuzet je iz manga/anime mitologije, što se iz očiglednih razloga neće svideti svakome. Oklopne varijante Transformersa i „gundam” odela, Shinobi infiltratori, komandos u liku srednjoškolke sa telekinetičkim sposobnostima (i belim dokolenicama) i ostali „hey hey kintasuuuu, ganjo-buraiden shingokuuu!” satrapi su nešto ranjiviji u odnosu na Saveznike i Sovjete, ali većina poseduje (teorijski) veću upotrebnu vrednost zbog sposbnosti transformacije. Recimo, Skywing letelica jednim klikom postaje podmornica (pretvarajući se u Seawing), dok Tangu vozilo, u „ground” modu pogodno za uništavanje pešadije i lakih oklopnih vozila, može da se transformiše u lovački avion, ukoliko taktička situacija to naloži. Najzačajnija gameplay izmena svodi se na redizajnirani sistem resursa, koji više ne postoji u obliku polja raštrkanih po mapi: umesto toga postoje fiksno postavljeni rudnici, u čijoj blizini morate da gradite rafineriju. Ovo je, prema rečima nadležnih u EA Gamesu, urađeno isključivo radi balansiranja multiplayera i sprečavanja popularnog „harvester rusha”, koji koristi svako ko je igrao neku C&C igru (a posebno trojku) u multiplayeru duže od nekoliko dana. U Red Alertu 3 svaki rudnik zahteva samo jednu rafineriju i jedan harvester, što će vas primorati da vršite agresivnu i plansku ekspanziju sa njihovim osvajanjem i eksploatacijom na mapi, bez „začaurivanja” osnovne baze i besomučnim štancovanjem harvestera koje protivnik ne može da pohvata. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |