The Spiderwick Chronicles | Sudeći po brzini kojom Holivud štancuje fantasy filmove, fantazijska beletristika u knjižarama u Beverli Hilsu uskoro će postati deficitarna roba. Dok jagma za modernim porodičnim bajkama ne jenjava, idejno posrnuli scenaristi pribegavaju brzopoteznim adaptacijama najpopularnijih pisanija iz ove oblasti.Sredinom prošlog meseca premijerno je prikazana filmska verzija prve knjige iz serije dečjih romana Tonija Diterlicija i Holi Blek, koja govori o borbi troje dece s goblinima i drugim magičnim stvorenjima opisanim u dnevniku njihovog pretka Artura Spajdervika. Adaptacije Paramountovog filma za PC i igračke konzole prihvatio se Stormfront Studios, dok je distribuciju preuzela kompanija Vivendi Games. The Spiderwick Chronicles uobličen je kao akciona avantura za igrače uzrasta do četrnaest godina, koja poštuje strukturu modernih istraživačkih igara, prateći poznat obrazac: pretraži lokacije, pronađi predmet i iskoristi ga na određenom mestu, u određenom trenutku. Zbog jednoličnog gameplaya u ovakvim igrama, priča i ambijent u kojem se ona odvija imaju presudan značaj, tako da ne čudi odluka autora da igru tesno vežu za filmsku radnju. Tokom igre naizmenično ćete upravljati najmlađim izdancima loze Spajdervika (blizanci Sajmon i Džared i njihova sestra Melori), a povremeno i patuljastim humanoidnim glodarom po imenu Brauni. Igra se sastoji od niza zadataka i sporednih misija, koje se zasnivaju na istraživanju nepoznatih lokacija, sakupljanju predmeta, pronalaženju tajnih prolaza. Često ćete se suočavati sa zagonetkama, čija težina varira od sasvim jednostavnih glavolomki do ozbiljnih zapetljancija koje će staviti na probu vaše sposobnosti opažanja, kreativnog razmišljanja i strateškog planiranja. Veću mogućnost kombinovanja i izvesnu FRP dimenziju igri pružaju magične vile koje hvatate specijalnom mrežom kako biste iskoristili njihove sposobnosti (regeneracija energije, zaštita, snaga i slično). U jednom trenutku možete koristiti „usluge” najviše tri takva stvorenja, koja ćete kombinovati onako kako situacija zahteva. Težina igre prilagođena je u svim aspektima ciljnoj publici: istraživački zadaci većinom su jednostavni i ne zahtevaju naročit mentalni angažman, niti pamćenje komplikovanih prostornih odnosa i rasporeda predmeta. U žurnalu se pored invantara, beleški i opisa svakog pojedinačnog zadatka nalaze kratke sugestije koje mladom igraču treba da olakšaju put do rešenja (iskusniji avanturisti ovde neće naći nikakav izazov). Borbene sekvence su dinamične i iznenađujuće nasilne – u igri s PG rejtingom ’E’ nismo očekivali scene premlaćivanja bejzbol palicom, praćenog zvukom lomljenja kostiju, pa makar s druge strane palice bili i odurni goblini. Drugi razlog zbog kojih ovu igru ne preporučujemo zahtevnijim igračima jesu ozbiljniji propusti u samom engineu. Iako je, kao što smo pomenuli, mehanika igre strogo linearna (svaki predmet može se iskoristiti samo na jedan način, u određenom trenutku), postoje situacije u kojima možete upasti u ćorsokak. Prvi takav slučaj zabeležili smo već na početku igre, kada predmet koji pokupite pre nego što to programeri žele misteriozno nestane iz inventara i onemogući vas u izvršenju zadatka. U tom slučaju pomaže samo pokretanje igre ispočetka, što svakako nije zabavno. U faktore odvraćanja treba uvrstiti i ružnjikavu grafiku i preterano živahnu kameru, koja nepotrebno otežava igranje. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |

Platforma: | PC, Xbox 360, Wii, PlayStation 2, NDS | Potrebno: | Pentium 4 / 1,5 GHz, 512 MB RAM-a, Radeon x700 / GeForce 6600 GT | Poželjno: | Pentium 4 / 2,5 GHz, 1 GB RAM-a, Radeon x1800 GTO / GeForce 7600 GT | Veličina: | 1 DVD | Adresa: | www .spiderwickgame .com |
|

|