Zanimljivo je što postoje neke stvari koje u starijim ljudima bude nešto dečje i, ma koliko želeli da to sakrijemo, jednostavno među nama igračima nema onog koga neka igra nije vezala za kompjuter u meri koja odskače od normalne. Zbog dobre igre i online okršaja mnogo nas je zapostavilo učenje, sport ili devojku, ali šta da se radi, dobra igra često zna da bude dezintegrator slobodnog (pa i onog drugog) vremena. Samo još pet minuta u online okršajima zna da se pretvori u sate. Žanrovi koji izazivaju ovakve simptome kod igrača su raznoliki – to su uglavnom dobre strategije, FPS-ovi, FRP-ovi ili dobra vožnja. U februaru prošle godine smo predstavili prvu verziju igre GTR koja je i dan-danas ostala jedna od najboljih simulacija vožnji ikada. Sa velikim interesovanjem su brojni fanovi ove igre dočekali nastavak.Za razliku od današnjih standarda gde nastavci popularnih igara uglavnom ne donesu ništa posebno ili čak donesu mnogo toga lošeg, imamo čast da prisustvujemo nastavku jedne izvanredne igre koji je sa sobom doneo samo novine u pozitivnom obliku. Simbin je za izradu nastavka pripremio najbolji recept. Verno je saslušao želje mnogobrojnih korisnika i sve to rezimirao ispravljajući samo nedostatke koje je originalna igra imala. Igrači su se prvenstveno bunili zbog preteškog upravljanja automobilom. Naime, ako bi se isključile sve vrste pomoći, upravljanje bi bilo preteško za neiskusnog korisnika, a po mnogim iskusnijim igračima – i u odnosu na realnost. Sada je sve to svedeno na neki lakši nivo. Nipošto se nemojte nadati da ćete opušteno krstariti stazama onako kako vam duša želi. Svaki gubitak koncentracije, to jest svako bespotrebno penjanje na ivičnjak, naglo dodavanje gasa prilikom izlaska iz krivine, jači kontakt sa drugim automobilima ili izletanje van staze pogonskim točkovima pod punim gasom dovode do okretanja automobila u neželjenom pravcu. Vremenski uslovi su dinamični, zavisno od trke i sada se mogu menjati u real-time režimu što govori da vam dobru trku lako može pokvariti navala kišnih oblaka praćena pljuskovima. Ako se kojim slučajem zaigrate van granica normale, verovatno ćete primetiti kako na stazu polako pada noć. Da, i to je još jedna izvanredna novina koju su nam programeri priuštili. Sve je ovo teško opisati rečima, jednostavno čovek mora da proba da bi se uverio. Ništa lepše od vožnje stazom Spa-Fancorchamps u sumrak.  | Kako bi se hot-laperima olakšao posao, uvedena je i opcija Time trial koja vozače štedi vožnje formacijskog kruga po izlasku iz pit-stopa. Za one sa „malo” više slobodnog vremena i mogućnošću da to fizički podnesu uvedena je i opcija 24-Hour Race. Podešavanje automobila se može vršiti na dva načina: prvi je samo podešavanje osnovnih specifikacija (brzina/prianjanje), a drugi je detaljan pregled svih podesivih parametara automobila. Kome ni to nije dovoljno, neka klikne na dugme MOTEC i imaće kompletan pristup telemetrijskim podacima.OK, sve je ovo lepo kada su u pitanju iskusniji vozači koji su ranije imali pristup ovako jakim simulacijama vožnji. Ali šta je sa onima koji su prvi put seli da odigraju nešto ovako realno i koji su posle dve krivine „kosili travu”. Nažalost, mnoge novajlije sa ovakvim iskustvom odustaju usled nemogućnosti napredovanja u učenju ovako zahtevnih igara ili njihovi iskusniji drugari nemaju volju da im pomognu. Srećom, Simbin je ovog puta svojim novajlijama priuštio nešto što je mnogo više od obične auto-škole za početnike. Obuka u auto-školi ne vrši samo se u praktičnom obliku. Pre svega, valjalo bi pročitati teoretski deo pa tek onda krenuti na praktični gde prvo možete videti kako to radi „instruktor” pa se tek onda sami okušati. Nije samo odličan teoretski deo bitan koliko je bitno to što su programeri izvanredno odabrali krivine i šikane u kojima će raditi „obuku”. Tu su i brze i spore krivine i šikane, zatim one oštre ili brze koje dolaze posle dužih pravaca... Sve u svemu – dosta kombinacija. Uglavnom, završavanje auto-škole je neophodno i za otključavanje raznih šampionata i lejera staza. Lejeri staza su mini-staze koje se dobiju seckanjem jedne velike staze što od 15 lokacija pravi tačno 34 različite staze. Tehnički gledano, igra je znatno poboljšana, a najveća poboljšanja su vezana za grafiku. GTR 2 sasvim solidno prati današnje grafičke standarde. Što se zvuka tiče, tu nije dirano ništa jer je prethodna igra već imala perfektan zvuk. AI je znatno poboljšan i sada se AI vozači vidno prirodnije ponašaju na stazi, nisu preterano agresivni i pametno koriste greške onog ispred sebe, a fizički model oštećenja daleko je bolji u odnosu na onaj koji smo imali prilike da vidimo u originalu. Na stazama se mogu provozati čak 144 različita i kompletno licencirana automobila; uvršteni su bukvalno svi modeli iz GT, NGT i FIA 24h Race šampionata. Multiplayer je sada drugačije isprogramiran i tebalo bi da bude malo brži i sigurniji, ali to samo vreme može da potvrdi. GTR 2 predstavlja trenutno najkompletniju simulaciju vožnje. Ne smemo reći i najbolju jer ipak zajedno sa njim na vrhu stoji Live For Speed. Ali, ako se pogleda u globalu, GTR 2 jednostavno nema premca. Bojan NOVAKOVIĆ | | |