PRVI UTISCI<>
052005<><>

Psychonauts

Igrači klasičnih avantura dobro pamte lik i delo Tima Šafera, face odgovorne za Full Throttle i Grim Fandango. Tim je odavno napustio Lucasarts, nezadovoljan orijentacijom velike kompanije isključivo na naslove sa „Star Wars” tematikom i otvorio je svoju firmu. Rezultat dugogodišnjeg rada u tišini je trebalo da se pojavi još prošle godine, ali je Microsoft iznenada raskinuo publishing ugovor za igru na kojoj je genije radio godinama. Svakome ko proba demo verziju Psychonautsa mora da se pojavi veliki upitnik iznad glave: ako je neki glavešina iz Redmonda odlučio da ovo ne valja, onda nema dve čiste daske u glavi. Zaista.

Psychonauts je zamišljen kao urnebesno-uvrnuta platformska igra s arkadno-avanturističkim elementima, sa originalnom pričom i onim adult/kids šmekom koji ne može da se definiše, a čija kreacija uspeva samo najtalentovanijim dizajnerima iz branše. Ovo poslednje je teško klasifikovati na drugi način od proste komparacije sa, na primer, filmskim serijalom „Šrek”: iako se po defaultu smatraju dečjim animiranim filmovima, gro publike i fanova čine odrasli. Zato će svako ko za Psychonauts bude pomislio: „ah, još jedan klon Raymana”, biti u stravičnoj zabludi.

Radnja Psychonautsa počinje u omladinskom kampu za obuku budućih psiho-agenata, specijalista za mentalno ratovanje i očuvanje umne čistote slobodnog sveta. Vodeći mladog Raspućina (poznatog kao „Raz”) možete slobodno špartati kampom, razgovarati s drugom decom i ostalim živopisnim likovima i, konačno, pristupiti odrađivanju trening misije. Veći deo od 14 nivoa iz finalne verzije igre dešavaće se u mozgu nekog zlikovca/manijaka ili übernitkova, a ovaj prvi (i jedini u demou) dešava se u glavi suludog drill instruktora koji rukovodi obukom. Narednikov um je stilizovana varijanta bojišta, po kojoj Raz i ostali studenti moraju da savladaju minska polja, raznovrsne terenske prepreke, mitraljesko gnezdo i druge (ne)klasične elemente vojnog eksterijera, koristeći standardni arsenal pokreta koji karakteriše kompleksnije jump&run platforme u punoj 3D izvedbi. S obzirom na takvu postavku cele stvari i odsustvo ograničenja dizajna, logično je očekivati da će svaki nivo biti potpuno različit, u zavisnosti od lobanje po kojoj trenutno čeprkate. Puna verzija igre će s napretkom kroz nivoe doneti i mogućnost za korišćenje paranormalnih sposobnosti (telekineza, štit i slično), čega u demou, nažalost, nema.

Sa izuzetno dopadljivom grafikom, natprosečnim šmekom, ogromnom dozom kvalitetnog humora i neuobičajenim stilom igranja, nije teško pretpostaviti da će Psychonauts biti veoma, veoma zapažena igra.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Psychonauts
Šta mislite o ovom tekstu?
Dungeon Lords
Imperial Glory
The Bard’s Tale
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera