Great Battles of WWII: Stalingrad | Ruski razvojni tim DTF Games ovih dana privodi kraju rad na stomilionitoj WWII real time strategiji u poslednjih nekoliko godina. Stalingrad koristi modifikovani 2D engine Blitzkriega, uz nekoliko kozmetičkih i konceptualnih izmena, čisto da stvari ne budu previše monotone.Vremenski okvir događaja u igri je početak i kraj staljingradske operacije (avgust 1942 – februar 1943). Početni juriš Wehrmachta na strateški nevažan, ali moralno veoma značajan grad na Volgi vrlo brzo se pretvorio u pat poziciju. Bez obzira na nemačka pojačanja, Rusi su preko reke konstantno ubacivali sveže snage, držeći se zubima i noktima za komadić grada i obale koji je ostao u njihovim rukama. A onda je došla zima i ruska flanking operacija koja je uništila rumunske i mađarske snage koje su Nemcima čuvale bokove, efikasno zarobljavajući 200.000 Nemaca u džepu odsečenom od linije snabdevanja. Rezultat je manje-više svima poznat: od 150.000 ljudi koji su otišli u komunističko zarobljeništvo, u Deutchland se vratilo manje od 5000. Puna verzija Stalingrada imaće 36 misija raspoređenih u dve kampanje. Nemce ćete voditi do početka zime i kulminacije ofanzive, da biste u prelomnom trenutku preuzeli komandu nad Rusima, eventualno okružili VI armiju i naterali Von Paulusa na kapitulaciju. Nadležni DTF Gamesa ističu potpunu istorijsku autentičnost virtuelnog Staljingrada, koji je navodno modelovan u 100% istorijski autentičnom maniru, korišćenjem starih avio-snimaka iz arhive Crvene armije. Modeli ruskih oklopnih jedinica su takođe potpuno redizajnirani u odnosu na Blitzkrieg, što je sledeća karika realizma na koju autori tipuju. Ruku na srce, ne znamo koliko sve ovo ima smisla: prevaziđeni 2D engine ostaje prevaziđeni 2D engine, bez obzira na bibliotečki pedigre nekih elemenata njegovog dizajna. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |