Izdat prošle godine ekskluzivno za Xbox, ovaj pseudoanime akcioni RPG nije uznemirio toliko duhova koliko je Microsoft Game Studios zacrtao u kvartalnom planu. Predivna grafika i interesantan scenario nisu imali sreće s implementacijom borbenog sistema, koji je igru delimično srozao i nepotrebno otežao. Sa ocenama koje su se kretale u rangu od dobrog do delimično vrlo dobrog, poluuspeh igre je shvaćen kao udarac u pleksus, potpuno nesrazmeran novcu uloženom u razvoj i reklamnu kampanju. Sudeki je first party game (napravljen i produciran od strane MS-a) i jedna je od retkih igara s ovakvim statusom koja nije dignuta u nebesa i prodata u milionskom tiražu. Otud i želja za popravnim ispitom na PC-u.Svako ko podigne obrve kada pomisli na Final Fantasy XXYY, doživeće praznik za čula kada zakorači u magični Sudeki svet: semiperverzne heroine s krupnim bademastim očima i ubojitim magijama i komboima, likovi sa šiljatom kosom i nesrazmerno velikim mačevima, epska priča o borbi dobra i zla, ljubavi i prijateljstvu među narodima... Šalimo se samo delimično: s obzirom na to da se radi o igri koju je izdala američka kompanija, klasičan anime vizuelni stil je u dobroj meri ublažen, postavljajući igru na pola puta između Japana i SAD. Oblandu o svetu kojim su upravljala dva bratska boga (dobri Tetsu i loš Heigou) ne vredi previše elaborirati. Uglavnom, davno pobeđeno zlo se ponovo diže, a četiri unlikely heroja treba da mu stanu na put... Tal i Buki su melee fajteri, dok su Ailish i Elko ranged borci koji koriste magiju i pucaljke. Izvođenje u trećem licu, gomila questova, mogućnost nadogradnje oružja i oklopa, specijalne sposobnosti svakog player karaktera, kombo udarci i magije, poneki environmental puzzle i linearni plot-line standardne dvadesetočasovne dužine ključni su momenti igre. Vrlo visoke produkcione vrednosti, NPC-ovi sa glasovnim dijalozima i predivna grafika bili su plusevi Xbox verzije, pa nema razloga da isto ne očekujemo i na PC-u. Autori PC porta obećavaju znatno unapređene kontrole, kao i poboljšan AI saboraca, što bi trebalo da minimizuje potrebu za konstantnim bejbisitingom u mnogobrojnim fajtovima, čime bi se uklonili ključni minusi iz verzije za konzolu. Rezultat bi trebalo da saznamo početkom aprila. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |