TEST PLAY<>
122002<><>

Mechwarrior 4: Mercenaries

Prvu, i do sada jedinu „plaćeničku” simulaciju u Battletech univerzumu premijerno smo odigrali 1996. godine (ako ne računamo MechCommander 2, koji spada u strategije). Čak i za vrlo visoke standarde zlatnog doba PC igara, Mechwarrior: Mercenaries predstavljao je apsolutnog pobednika u svim kategorijama: audio-vizuelni šou upakovan u popularnu literarnu franšizu na police je dospeo zajedno sa prvim 3D akceleratorima čijoj je promociji pomogao u dobroj meri (postojala je posebna verzija koja je radila isljučivo na Matrox Mystique karticama, kao i „Platinum”, koja je donela multiplayer i kompatibilnost za Glide i Direct3D). Mnogo više od puke ekstenzije Mechwarriora 2, Mercenaries je doneo koncept misione nelinearnosti i neskriptovanog salvagea (ono što je „Microsoft” po otkupu Battletech prava totalno ukinuo), kao i natprosečno zanimljivi i profesionalno urađeni literarni predložak. Konceptualno i sadržinski, omogućio nam je uvid u kompleksni i surovi svet političko-ratnih čarki među velikim kućama Unutrašnje sfere, stavljajući nas u čizme plaćenika koji profitira pri sukobu interesa u predvečerje invazije klanova. Kampanjski preokret, prve čarke sa Smoke Jaguarom i Wolfom, prisilno ujedinjenje Kurite, Daviona, Steinera i opštenarodni karakter novog i klimavog Starleaguea predstavlja The Finest Point među svim igrama sa prefiksom Mech nezavisno od njihovog žanra. Ukratko, Mecwarrior: Mercenaries je suva legenda i kvalitativna referenca dostojna čitave stranice u enciklopediji zabavnog softvera.

Šest godina kasnije, njegov naslednik ima prilično težak zadatak nadvisivanja senke uvaženog pretka. Baziran na pomalo zastarelom engineu Mechwarriora 4 (prošlo je dve godine od premijere originala) i baziran na post-klanovskom građanskom ratu Steinera i Daviona (deja vu) Mechwarrior 4: Mercenaries sasvim sigurno neće napraviti turmoil koji je izazvao predhodnik.

Mechwarrior 4: Mercenaries ima pseudo-nelienarnu kampanju koja predstavlja pravo osveženje posle krutog niza misija u prethodnoj igri i mission packu (Black Knight). Sastoji se od predefinisanih misija koje se zavisno od vaših odluka i još nekih faktora račvaju u određenom smeru. Takav „Branching” ipak nije supernelinearan, jer tok single-player kampanje deli na tri moguća pravca od kojih svaki donosi drugačiji kraj igre.

Kao i u prvom Mercenariesu, u svakom trenutku imate ponuđene opcije za sledeći niz misija, koje po karakteru, poslodavcu i „globalnim” posledicama mogu biti neutralne, prodavionske i/ili prosteinerovske. Odrađivanjem zadataka za jednu stranu, gubite poene kod druge, koja vam u određenom trenutku prestaje da nudi ugovore. Broj i raznovrsnost mogućih zadataka, pored statusa u očima poslodavca zavisi i od procenta „neslavnosti” (infamy) i „plemenitosti” (nobility) na koje možete uticati pri izboru pojedinih misija. Na primer, u jednoj kampanji imate opciju da evakuišete diplomate iz grada pod opsadom, za šta vam niko neće platiti. Ako odbijete, nikom ništa, ako prihvatite, eto vama 17 nobility poena (i par miliona kredita štete za opravke Mechova). U drugoj situaciji (borba sa ostacima klana Jade Falcon) imaćete dve opcije: težu, da prihvatite izazov za „Trial of Possesion” (borba prsa u prsa za teritoriju) i lakšu, da ih uhvatite na prevaru noć pre zakazane borbe (donosi dosta „infamy” poena). Lak način za modifikaciju Davion/Steiner statusa je gladijatorska planeta Solaris, gde se u areni (za novac) možete boriti protiv drugih freelance Mechwarriora i svoje eventualne pobede posvećivati određenoj strani.

Što se tiče oružja, opreme i personala, osim skriptovanog salvaega osnovnu ulogu igra keš. Crna berza iz mission packa za Mechwarrior 4 je donekle proširena i predstavlja vaše jedino mesto za pazar novih Mechova i delova za iste. Za razliku od prvih Mercenariesa, ovde je protok vremena organizovan po ciklusima, gde u okviru svakog imate troškove za održavanje opreme i plate pilotima, što ponekad predstavlja bitan faktor ako preskačete nedelje zbog popravke Mechova (još jedna, ne tako minorna razlika svodi se na odsustvo plaćanja za podešavanje Mechova, koja je u kecu znala da dobro odjekne po ušima).

Najveća konceptualna razlika u odnosu na ranije igre ipak je mogućnost da u borbu povedete još jedan lance. Komandovanje osmoricom Mechova i masovne borbe sa mnogo više protivnika postale su moguće prostim protokom vremena. Za superzahtevne scene masovnog šibanja laserima, projektilima i topovima pre dve godine trebao vam je računar od 4000 maraka. Danas to može da izvede skoro svaka prosečna konfiguracija.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Age of Mythology
Star Trek: Starfleet Command III
O.R.B.
Hegemonia: Legions of Iron
Lord of the Rings: Fellowship of the Ring
Rallisport Challenge
Dragon’s Lair 3D
Arx Fatalis
Battle Realms: Winter of the Wolf
Knights of the Cross
Mechwarrior 4: Mercenaries
Šta mislite o ovom tekstu?
FIFA Football 2003
NBA Live 2003
Robin Hood: The Legend Of Sherwood
Harry Potter and the Chamber of Secrets
007 Nightfire
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Platoon
Ballerburg
The Elder Scrolls III: Tribunal
Another War
Combat Flight Simulator 3

MINIMUM:
Pentium 3/700 MHz, 128 MB RAM-a, D3D/16 MB
OPTIMUM:
Pentium 3/1 GHz, 256 MB RAM-a, GeForce 2/64 MB

90
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera