Pre nekoliko godina CS je počeo prilično skromno, kao modifikacija jedne od najpopularnijih akcionih igara današnjice, Half-Life. Možda bi sve ostalo na pokušaju da kreatori nisu težili realnosti, te su ubacili neke elemente koji su nedostajali tadašnjim akcionim igrama. Sledile su bete, koje su donosile nova oružja, novu taktike, mape, sisteme igranja. Već sa čuvenom 7.1 betom, CS je igralo preko milion igrača dnevno na Netu. A onda je došla verzija 1.0, po rečima „Valvea” i samih kreatora ovog moda, finalna verzija, tj. zaokružena igra. Posle nešto više od godinu dana pred nama je verzija 1.4, treći update od ver. 1.0.
Peč 1.3 je bio jedan od najkontroverznijih pečeva u istoriji CS-a. Dorađeni su hitboksovi, promenjena je fizika kretanja, prerađena su neka oružja, promenjene njihove karakteristike. CS je postao brži, a međusobna prepucavanja, koja su pre umela da potraju i do 3-4 sekunde svedena su na milisekunde, gde je većinu borbi rešavao headshoot (pogodak u glavu koji rezultuje trenutnom smrću). Jedan od zaštitnih znakova nove verzije postao je i matrix skok (skok i čučanj u isto vreme). Naravno, protivnika koji skače mnogo je teže ubiti nego nekog ko čuči i puca. Dodatnu prednost je predstavljala neverovatna preciznost koju su imali pištolji u skoku, pa se dešavalo da igrač USP-om ubije protivnika naoružanog ’kalašom’. Promene koje je unela verzija 1.4 mogu se porediti sa onim koje je doneo 1.3. Ponovo je promenjena fizika igre, trzanje oružja, čak je i šteta koju ono nanosi promenjena. Najveća promena ogleda se u kretanju. Sada možete skočiti samo jedanput i kada doskočite odmah morate da usporite, što će vas učiniti sočnom metom za snajperiste ili protivnike u šteku. Omiljeno oružje ’kalaš’ nije mnogo promenjeno. Izmenjen je trzaj oružja (recoil), što će malo zbuniti iskunije igrače, ali navikavanje ne bi trebalo da bude problem. Hekler (MP5) se vratio u velikom stilu. Iako nije ojačan, sada je mnogo precizniji u trku što ga čini savršenim oružjem za rush. Ako ste precizni, dovoljna su tri metka u glavu protivnika i on je prošlost. Eliminisana je mogućnost pomeranja dok postavljate bombu što onemogućava ’terorima’ da zavuku ili sakriju bombu kada je postavljaju. Ne možete više ni da pucate dok demontirate bombu, što će zagorčati život CT-ovima. Iako i dalje postoji skok-čučanj, više niste precizni dok skačete, tj. preciznost svakog oružja je degradirana dok se krećete. Najbolji rezultati postižu se pri čučanju i hodanju. Hodanje je sa druge strane jedino moguće kada pritisnete taster za hod, tj. nije moguće više pipkati taster za kretanje napred i tako bešumno hodati. Ovo su neke od najbitnijh promena u verziji 1.4. Osnovni problem je što većina mapa više nije dobro balansirana zbog novog načina kretanja. Sada na nekim mapama T ili CT imaju izrazitu prednost kada zauzimaju strateške tačke. Broj headshootova nije osetno smanjen, čini se da je ostao skoro isti. Zanimljiv je podatak da je više od 1,5 miliona igrača, ili gotovo 16 odsto prestalo da igra CS od izlaska najnovijeg peča. Vrhunski CS klanovi bili su prilično uzdržani, ili čak otvoreno protiv izmena u najnovijem peču. Ali, slična halabuka se digla i kada je izašao 1.3 pa se većina ljudi vratila igri. Šta je to što CS čini tako zaraznim i zanimljivim niko ne zna, ali mi i dalje, već dve i po godine, igramo stari mod. Ovaj peč nije finalan, jer se nove promene očekuju kada izađe Condition Zero koji će doneti novo oružje, opremu i mape. Aleksandar AŠKOVIĆ | | |