![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Serijal NASCAR simulacija, od 1994. godine najpopularniji „Papyrusov” proizvod, svake sezone proširuje se novim izdanjima. Lane je to bio sjani NASCAR Racing 4 (SK 04/2001), simulacija koja je upamćena i po tome što se pojavila kratko vreme nakon tragedije legendarnog Dejla Erharta u Dejtoni. Ovogodišnja revizija izgrađena je na istom engineu, a pored novog kalendara donosi i niz opcija koje će koristiti pre svega neiskusnijim vozačima. Interesantno je da se igra u prodaji našla nekoliko dana nakon što je Erhartov sin zabeležio prvu pobedu u sezoni. Za razliku od dodatka za NASCAR Racing 3, u kome nije bilo vrednih unapređenja, ovogodišnji nastavak upotpunjen je na pravi način. Pažnju najpre skreću predivna grafika fotorealističnog kvaliteta i izrazito detaljno modelirani automobili, čija spoljašnjost i kokpit u potpunosti odgovaraju realnim modelima. Primetna je upotreba većeg broja poligona i preciznije predstavljanje oštećenja, mada i dalje ne postoje eksplozije čak ni tokom teških sudara. Tu su i tri nove staze, pa ih je sada 24 na zbiru. Kvalitetom se posebno izdvaja staza Coca-Cola Superspeedway, najuzbudljivija moguća kombinacija blagih krivina i dugih ravnih deonica na kojima svoje čedo možete poterati „do daske”. Na ovoj stazi komotno možete zaboraviti na kočnicu i usredsrediti se na brzinu koja na momente pravazilazi i magičnih 400 km/h – jednostavno, imate osećaj da sedite za volanom automobilčića od hartije. Svesni činjenice da je kontrolni sistem u dosadašnjim nastavcima element s kojim su početnici imali najviše problema, programeri su novu igru obogatili detaljnim lekcijama i većim brojem automatizovanih kontrola koje korisnik može postepeno isključivati, dok savladava jedan po jedan element vožnje. Upravljanje preko tastature nije više mislena imenica, jer vozila ne „đipaju” i pri najmanjem pritisku na komande. U Četvorki je taj nedostatak pričinjavao pravu glavobolju, a mogla se rešiti jedino upotrebom analognog upravljača. Za one koji se prvi put sreću s NASCAR simulacijama, preporučljivo je da provedu neko vreme u uvežbavanju upravljanja i orijentacije na stazi, a fino regulisanje brzine i skretanja prepuste računaru. Početnici ne bi trebalo da propuste sjajno koncipiran tutorijal, sačinjen od deset lekcija ukupne dužine od skoro dva sata, u kojima su pojašnjeni osnovni principi ovog sporta, pravila igre, opcije za podešavanje bolida i druga pitanja vezana za igru. Jedino što ovim lekcijama nedostaje je veći stepen interaktivnosti, kakav postoji u F1 simulacijama „Electronic Artsa”. Opcije za podešavanje i vizuelno uobličavanje vozila su poslovično raznovrsne, pa će oni koji vole da eksperimentišu imati pune ruke posla. Fizički model unapređen je u smislu da su vozila stabilnija u krivinama i manje podložna naglim promenama pravca i „uzletanju”. Konačno ćete imati osećaj da vozite masivnu gvožđuriju, a ne lagani hoverkraft koji lebdi nad stazom, spreman da u svakom trenutku napravi luping. To što su bolidi „otežali” od velikog je značaja tokom sudara, jer i proces oporavljanja teče brže. Zgodne novine mogu se videti i u opciji za pregled i izmenu ponovljenih snimaka, koja sada liči na pravi mali montažni studio u kome pravite uzbudljive snimke. U multiplayer režimu postoji mogućnost simultanog igranja čak 43 igrača, pri čemu svaki računar mora imati CD s igrom. Osećaj vožnje i ukupna atmosfera glavni su aduti NASCAR Racinga. Naime, ne treba zaboraviti da se radi o izuzetno kompleksnoj simulaciji koja od igrača traži upornost, strpljenje, a iznad svega čvrste živce, dok se pri brzinama koje prelaze 300 km/h provlači između suparničkih „aždaja” od 750 konjskih snaga ispod haube. Pod takvim okolnostima svaka greška se plaća, a o plasmanu odlučuju centimetri. Posebnu dimenziju predstavljaju protivnički vozači, naročito oni iskusniji, koji će vas primorati na riskantne poteze dok ih budete preticali. Za čelnu poziciju u trci vodiće se prava bitka u kojoj neki takmičari neće prezati ni od prljavih poteza kao što su namerno izazivanje sudara, „sečenje” tokom obilaženja i slično. I pored globalno unapređene AI rutine protivnici će se u pojedinim trenucima, doduše ne često, ponašati čudno, namerno izazivajući sudare na samom početku trke. Odgovor na pitanje da li ovaj update predstavlja vrednu investiciju nesumnjivo je pozitivan. NASCAR Racing Season 2002 je trenutno jedna od najboljih simulacija vožnje na PC računarima i više nego dorastao protivnik Gran Turismu 3 s PlayStationa 2. Jedini veći problem ostaje i dalje prilično visoka hardverska zahtevnost. Gradimir JOKSIMOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |