TEST PLAY<>
032002<><>

Cossacks: The Art of War

Originalni Cossacks – European Wars bio je sasvim solidan RTS. Činjenica, na trenutke je možda malo previše podsećao na Age of Empires II, ali je svejedno imao da nam ponudi dovoljno noviteta i istorijske patine koji bi ga izdvojili od ostatka RTS rulje. Prodaja je očigledno dobro išla, pošto se nemački izdavač „CDV Software” dao na razvijanje zvaničnog dodatka, The Art of War.

Cossacks – Art of War predstavlja školski primer kako treba napraviti jedan nepretenciozni, ali vrlo dobar add-on. U praksi ovo znači da je sve šarenije, bolje i veće, dok je istovremeno većina rupa zakrpljeno, a većina propusta ispravljeno. Vremenski okvir kojim se ovaj dodatak bavi ostaje isti, dakle od 16. do 18. veka, s tim što je težište bačeno na kasniji period, pojavom musketara i glomaznih lađa.

Već pozamašnom broju od 16 raspoloživih nacija sada su dodate još dve: Bavarska i Danska. Zatim, dodato je pet potpuno novih kampanja (austrijska, pruska, alžirska, poljska i saksonska), svaka sa po uglavnom pet misija – prostom matematikom dolazimo do zaključka da ovo iznosi sasvim pristojnih trideset novih bitaka. Kampanje su dosta raznovrsne. Možete, na primer, biti gusar u Severnoj Africi, ili kao poljski vitez iz sedamnaestog veka braniti svoju domovinu od kandži pohlepnih suseda.

Tutorial kampanja je takođe prisutna, ali u novom, redizajniranom i upotpunjenom ruhu. Dodato je skoro dvostruko više novih tutoriala, tako da bi i veterani Cossacksa, a naročito novopridošlice trebalo tu da nađu mnogo korisnih saveta i taktika. Pored novih kampanja, tu je i šest novih istorijskih „šta bi bilo da je bilo” bitaka, za one koji hoće da virtuelno preokrenu tok istorije.

Što se tiče novih jedinica, tu su recimo musketari i pruski Husari, ali jasno je da su se dizajneri ovog puta fokusirali na pomorske snage – dodato je čak šest novih brodova, od kojih svakako vredi izdvojiti apsolutni dragulj engleske mornarice, legendarnu lađu „Victory” admirala Nelsona sa ravno 100 topova! Nasuprot ovom čudovištu, nalazi se ponos francuske mornarice, brza i okretna „Flora”.

Audio-vizuelni doživljaj je takođe ojačan vitaminskim koktelom u vidu skoro dve stotine novih tekstura i objekata. Flora i fauna su obogaćeni, a kao poseban bonus tu su naravno i nova arhitektonski autentična zdanja. Iako možda nisu toliko grandiozna kao zamkovi u Age of Kings, prijaju oku. Dodate su nove in-game melodije, kao i ambijentalni zvuci. Dizajneri se posebno hvale činjenicom da random i multiplayer mape sada mogu biti čak šesnaest(!) puta veće nego ranije. Kako engine u osnovi nije menjan, relativno niski hardverski zahtevi ove igre ostali su isti, s tim što treba imati u vidu da će vam, ako baš želite da zaigrate na pomenutim mega-mapama, trebati bar 256 MB RAM-a, kao i P3 na 500 MHz. Možda će onda neko i uspeti da vodi grandiozne bitke sa svih tih teoretskih 8000 jedinica odjednom...

Poboljšanjima tu nije kraj. Na primer, mogućnost snimanja sopstvenih vojnih uspeha, što može da posluži kao odličan dokaz strateške briljantnosti ili, u slučaju poraza, kao vredna poučna alatka; nove komande tipa Guard i Patrol (neobično je da su se tek sad toga setili), kao i Attack Ground – ova poslednja komanda je naročito korisna u taktičkom smislu, pošto omogućava bolju kontrolu bojišta kroz, recimo, konstantno bombardovanje određenog strateški-značajnog komada zemlje; AI je primetno poboljšan; nove prečice na tastaturi; mogućnost izdavanja komandi i kada je igra pauzirana, što će svakako pozdraviti svi igrači kojima je pravo taktiziranje važnije od umešnosti brzog klikanja mišem; stvaranje saveza sa AI protivnicima; fleksibilnije postavljanje parametara za random misije. Sada je moguće proglasiti početni prekid vatre na određeno vreme, tokom kojeg igrači imaju vremena da izgrade zdravu ekonomsku i vojnu infrastrukturu bez straha od blic-napada. Takođe je data mogućnost započinjanja random mape sa već prisutnom vojnom silom čiju početnu veličinu određuje igrač, što će opet pozdraviti oni kojima neizbežan početni period izgradnje predstavlja smor.

Poseban osvrt zaslužuju inovacije u vezi multiplayera: dodat je novi mod, Territory Capture. Daleko zanimljiviji je sistem globalnog rangiranja, gde svaki igrač dobija svoj lični grb koji vremenom i u zavisnosti od uspeha postaje sve raskošniji. Prava poslastica za sve male Napoleone koji bi da krenu u elektronsko osvajanje, a da na kraju imaju nešto i da pokažu za svoj trud.

Najzad, tu je i Map Editor, koji u sklopu sa Scenario Editorom omogućava ljudima sa slobodnim vremenom da prave sopstvene kampanje. Vrlo je jednostavan i intuitivan za korišćenje, skoro kao neki paint program, samo što umesto bojom povlačite topografijom – zabavno je širokim potezima miša crtati brda, reke i doline – „...i bi planina!

Art of War je vrlo solidan add-on, utoliko što čini upravo ono što se od njega i očekuje. Dodato je taman dovoljno noviteta (a popravljeno starih bagova) da opravda kupovinu. Ako vam se original svideo, onda odluka i nije teška – kome nije dosta istorije, samo neka izvoli.

Đorđe NAGULOV

 
Disciples II: The Dark Prophecy
Cossacks: The Art of War
Šta mislite o ovom tekstu?
Command & Conquer: Renegade
Destroyer Command
Sid Meier's Sim Golf
Black & White: Creature Isle
Nascar Racing Season 2002

MINIMUM:
Pentium II/400 MHz, 64 MB RAM-a
OPTIMUM:
Pentium III/500 MHz, 256 MB RAM-a

84

Softver ustupio „Extreme Plato”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera