![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Star Trek: Away Team prati posadu svemirskog broda U.S.S. Incursion (engl. upad), specijalnog broda klase Defiant. Incursion raspolaže sa holografskim projektorima koji mu omogućuju da se maskira u bilo koji svemirski brod i uđe u neprijateljsku teritoriju gde na scenu stupa away tim. Ako niste totalni fan Star Treka, da ne kažem trekkie ili trekker, a gledali ste bar jednu epizodu bilo kog Star Trek serijala mogli ste da primetite da je esencijalni deo skoro svake epizode misija na stranoj planeti, napuštenom brodu ili neprijateljskoj stanici. Naziv za tim oficira koji izvršavaju te zadatke van svog matičnog broda je „away team”. Priča je krajnje dosledna i više puta u toku igre ćete pomisliti da gledate vrlo dobru epizodu Next Generationa ili Deep Spacea 9, a fanove će razveseliti pojavljivanje Brenta Spajnera i Majkla Dorna i ulogama Date i Worfa. Posada Incursiona kreće tragom učestalih napada romulanaca na klingonske istraživačke stanice u neutralnoj zoni. Kako se radnja odmotava, shvatate da je u pitanju mnogo veća zavera i da se neprijatelji ne kriju samo u romulanskom Senatu, klingonskom Visokom savetu i borgovskom kolektivu nego i u srcu federacije, u Zvezdanoj floti. Kako to obično biva, jedan kapetan i njegova posada ponovo će pokušati da uz vašu pomoć spase celu galaksiju. Dizajneri iz kuće „Reflexive Entertainment” nisu tajili da će Star Trek: Away Team ličiti na „Eidosove” Commandose, ali se čini da su svoj posao ipak shvatili previše bukvalno jer su razlike između ove dve igre uglavnom stilske prirode. Kao u Commandosima vodite odred specijalizovanih oficira, ali vas brojne misije neće voditi širom Evrope za vreme Drugog svetskog rata nego ćete posećivati egzotična mesta kao što su Vulkan, Romulus, Qo’nos, napuštene svemirske stanice, holodek i unutrašnjost Borgovske kocke. Ono gde se Away Team „odlepio” od svog predloška su članovi tima. Na raspolaganju vam je čak sedamnaest likova koji su podeljeni u pet kategorija. Po najnovijoj doktrini zvezdane flote (koja nije važila u vreme Jamesa T. Kirka) svi oficiri se dele na komandni kadar, obezbeđenje, inženjere, naučnike i medicinsko osoblje. Svaki lik, u skladu sa svojom obukom, poseduje specifične sposobnosti koje će vam u toku zadataka biti od manje ili veće koristi. Zavisno od težine misije moći ćete da izaberete od četiri do šest oficira koje ćete povesti u akciju, a u brifingu pre misije ćete dobiti uputstva koje su veštine neophodne da biste uspešno završili zadatak. Tokom svake misije imaćete primarne i sekundarne zadatke. Dok su primarni zadaci neophodni za nastavak priče, sekundarni nisu obavezni i u principu su teže ostvarljivi. Razlog zašto bi ipak trebalo da ispunite sve sekundarne zadatke jesu unapređenja vaših predmeta koje ćete dobiti kao nagradu. Predmeti koje vaši oficiri koriste kreću se od trikodera i fejzera koji su standardna oprema za sve likove do specifičnih naprava kao minijaturni teleportacioni uređaj, narukvica za nevidljivost ili prenosni holografski projektor. Naravno, ne može svako da koristi sve predmete već, zavisno od svojih veština, svaki oficir raspolaže sa jedinstvenom kombinacijom uređaja. Ovo se odlično odražava na izbor ljudi za svaku misiju. Svaki put, nakon što izaberete članove tima sa sposobnostima koje su neophodne za izvršenje primarne misije, ostaće vam nekoliko praznih mesta na koja možete da stavite ljude koji će vam pomoći da prilagodite misiju svom stilu igre. Često ćete se naći u situaciji kada ćete moći da birate između agresivnog i tajnovitog pristupa tj. ako planirate da se upustite u borbu uzećete dodatnog čoveka iz obezbeđenja i medicinskog oficira da leči povređene, a ako mislite da se šunjate koristićete više inženjera i naučnika. Iako Away Team koristi klsično 2D izometrijsko izvođenje koje se već neko vreme može smatrati zastarlim grafika je veoma lepa, a poznata muzika, preuzeta direktno iz pomenutih TV serijala, samo upotpunjuje atmosferu. Igra ima samo dva nivoa težine, ali zahtevnije igrače će obradovati da pored vidnog polja vaših protivnika, koje ste u Commandosima morali da izbegavate po svaku cenu, Away Team nudi opciono slušno polje neprijatelja kada nećete moći da protrčite stražaru iza leđa jer će čuti vaše korake. Šta još reći o igri koja je veoma zabavna, ali minimalno inventivna? Away Team će se bez sumnje dopasti svim Star Trek fanovima kao i poklonicima Commandosa kojima ne smeta što je ovo direktan klon njihove omljene igre. Osnovna zamerka Away Teamu, pored zastarele grafike je kampanja od samo osamnaest misija od kojh tek druga polovina predstavlja taktički izazov. Ako pređete preko ovih propusta i pustite priču da vas vodi, nema nijednog drugog razloga da ne uživate u Star Trek: Away Teamu. Do sledeće Star Trek igre: „Živite dugo i napredujte.” Dragan KOSOVAC | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |