![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Okosnica priče ovoga puta nije pojedinac, već grupa. Brotherood o Steel, vojno-ideološka organizacija u misiji izgradnje novog sveta iz nuklearnih ruševina, uticajni oslonac i gradivni element zapleta u oba Fallouta ovde nastupa u glavnoj ulozi. Tačnije rečeno, u glavnoj ulozi ste opet Vi kao pojedinac, a svoj karakter i profil projektovaćete na samom početku (kao i u prethodnim nastavcima), a koji odiseju startuje kao mladi regrut (Initiate) u novoformiranom bunkeru bratstva odsečenom od glavnine snaga na zapadu. Uzrok izolacije se direktno naslanja na epilog prvog Fallouta: posle poraza armije supermutanata i likvidacije „Mastera”, preživele formacije započinju povlačenje na istok. Brotherood of Steel, svestan da pretnji nije došao kraj, organizuje ekspediciju sa ciljem praćenja i finalne eliminacije poslednjih ostataka poraženog neprijatelja. Ekspedicija doživljava katastrofu kada žestoka oluja primora komandni cepelin na prinudno sletanje na nepoznatoj teritoriji. Odvojeni od Bratstva, preživeli članovi lagano kreću sa samooranizovanjem: stupaju u kontakt sa raštrkanim naseobinama postnuklearnih ostataka čovečanstva, nudeći im zaštitu u zamenu za hranu i mogućnost regrutacije najsposobnijih domorodaca. Jedan od pikova na plemenskom „draftu” ste, naravno, vi. Planski žrtvovavši potpuno slobodnu formu igre, autori Fallout Tacticsa su kao predominantni elemenat istakli borbu. Kroz klasičan kampanjski sistem, napredovaćete kroz hijerarhiju bratstva, ispunjavajući niz sve složenijih zadataka. Na početku, isti će se svoditi na odbranu pojedinih plemena od najezde Raidersa, fanatičnih kultova i suparničkih organizacija, da bi se kasnije konfrontirali sa ostacima vojske supermunatanata i naposletku, armijom pobunjenih robota poniklih iz famoznog „Vaulta 0”. Pored osnovnog lika izabranog na početku, vodićete i sopstveno odeljenje od maksimalno šest operativaca (koji pored ljudi mogu uključivati i ghoulove, deathclawove, pa čak i pridružene mutante) nad kojima ćete imati direktnu kontrolu (za razliku od Fallouta 1 i 2). Princip igranja možete potpuno prilagoditi svom ukusu i potrebama. Po defaultu, igra startuje u real-time modu, veoma korisnom za sukobe manjih razmera za znatno slabijim protivnicima. Svojim operativcima možete odrediti nivo agresivnosti i daljinu sa koje će otvarati vatru, uz potpuno očuvanu mogućnost dodatne direktne manipulacije (opet za razliku od keca i dvojke, gde je bilo više opcija, ali nimalo direktne kontrole). Kada situacija zagusti, jednim pritiskom na Enter igra prelazi u potezni mod, u okviru koga na miru možete da planirate svaki ofanzivno/defanzivni korak (i drastično smanjite potrošnju municije, koju vaši puleni uopšte ne štede). Ako želite, real-time mod možete potpuno ukinuti, što rezultira automatskim pauziranjem igre pri svakom susretu sa neprijateljem. Sopstvenu kombinaciju naći ćete sami, prvenstveno zavisno od toga koliko ste strpljivi: misione zone su ogromne, zahtevaju višečasovno čišćenje, tako da će i najzagriženiji „potezni taktičar” biti izrazito motivisan da real-time borbom malo ubrza stvari. Za potrebe Fallout Tacticsa izrađen je potpuno novi „2D engine”, koji pored bolje grafike i poboljšane animacije protagonista, dozvoljava igranje u rezolucijama većim od 640*480, uz ograničenu upotrebu specijalnih efekata (real-time light sourcing). Pomalo paradoksalno, ali ovako ulepšana igra je bar 5 puta zahtevnija od predhodnih nastavaka: Fallout 1 i 2 ste uz malo muke mogli da poterate i na 486ici, dok će ovde i Pentium 3/T-Bird mašina sa mnogo memorije konstantno štucati. Takođe, određeni problemi postoje i sa podrškom za 3D zvuk (EAX ili DirectSound 3D), koja kada je aktivirana, dodatno usporava igru. RPG elementi su u potpunosti očuvani, ali su određeni delovi potpuno izgubli smisao: Tako pri početnom određivanju osobina možete potpuno zanemariti karizmu i inteligenciju, pošto ništa u igri neće zavisiti od vaših pregovaračkih veština. Isto tako, napumpavanje određenih skilova sa napretkom po nivoima uopšte nema smisla: speech, barter, i ostale „socijalne” osobine možete ostaviti po strani. Ulaganje u borbene potencijale (snaga, agilnost, izdržljivost) i veštine sa oružjem je jedina isplativa opcija. Eventualnu potrebu za specifičnim veštinama (obijanje brava, na primer) možete u potpunosti zadovoljiti „rentom” odgovarajućeg operativca za trenutnu akciju. Fallout Tactics: Brotherhood of Steel predstavlja više nego uspeo pokušaj pravljenja novih temelja na već solidno etabliranoj osnovi. Čak i da se ne naslanja na leđa legendardnih predhodnika, bio bi odlična igra „on its own merits”. Miodrag KUZMANOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |