![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Posle saznanja o hrabrom begu vašeg alter-ega Nicolasa iz okrutnog španskog zatvora, gde je primoravan da nosi čizmice, budućnost morskog vuka tokom XVII veka u rukama je igrača. Nicolas se odlučio na avanturistički život gusareći po lancu ostrva nazvanom jednostavno – Archipelago. Naš junak ima niz veština koje će mu omogućiti da sticanjem iskustva postane pravi pirat. Dobro, neće rezati diskove i prodavati švercovani hardver, ali će se baviti svim uobičajenim delatnostima jednog pirata. Pored njega, slične ciljeve imaju Španija, Francuska i Engleska, kao i „braća s obale”, pirati Archipelaga. Primetno je da su dizajneri dosta pažnje posvetili raspoređivanju iskustvenih poena, tako da unapređenja ostavljaju jasan pečat u igri. To znači da raspoređivanjem poena na sailing, gunlaying, reloading ili coordination kapetan postaje stravičan u borbi na moru; boarding, grapping i commerce koncentrisaće njegove sposobnosti na mačevanje i što bolje unovčavanje opljačkanog tovara. Po raznim mestima mogu se regrutovati i NPC-i koji uvećavaju pomenute karakteristike glavnog lika postajući oficiri na brodu (first mate, boatswain, master gunner, master purser...) za određenu mesečnu nadoknadu. Postoji i reputacija koja junaku daje nadimak i ujedno igraču pomaže da shvati kako ga okolina doživljava, te kakav će odnos trgovaca i sagovornika biti prema njemu. Reputacija se uglavnom stiče dobrim delima. Pred igračem su brojni izbori tokom igre. Bonus poeni kojima se razvijaju Nicolasove karakteristike stiču se na razne načine, mada su osnovni borba na moru i questovi. Za svaki uništeni ili osvojeni (pa potopljeni) brod u borbi dobijaju se iskustveni poeni. Questovi se dobijaju od sporednih likova ili od zvaničnih predstavnika vlasti za koju radite. Naravno, isto kao u Piratesima, potrebno je da se što više ulagujete određenim guvernerima radeći kao gusar za određenu naciju i pod njenim pokroviteljstvom (letter of marque). To opet ne sprečeva pirata da tu i tamo zaskoči po neki trgovački brod svoje nacije (naročito ako pribavi naklonost još neke nacije). Questovi su ispočetka jednostavni i „poštarske” prirode (donesi bocu vina, odnesi pismo mom drugaru guverneru...) do mnogo ozbiljnijih: uništi neprijateljev grad i pobij sve u njemu, uhvati određenog piratskog kapetana i donesi njegovu glavu, otkrij izdajnika... Oficijelni zadaci ujedno razvijaju pozadinsku priču igre. Igra se počinje s jednostavnim brodićem kobno nazvanim „Pink”, sa premalo topova i slabe građe. Osnovni cilj je sticanje ogromnog i moćnog War Galleona, što više titule kao i „priženiti se” devojkom iz visokog društvenog kruga (npr. kćerkom bogatog glavešine trgovačkog esnafa). Izvođenje igre veoma je maštovito zamišljeno, kakvo bi se i očekivalo od Piratesa za 21. vek. Pomorske bitke urađene su u punom 3D okruženju sa savršeno modelovanim brodovima. Moramo priznati da nivo detaljnosti koji ima Sea Dogs nije do sada viđen u nijednoj pomorskoj simulaciji. Svako oštećenje tokom surove bitke vidljivo je na brodovima, dok se kamera proizvoljno rotira oko broda ili jednostavno fiksira jednu tačku (npr. vaš brod). Topovi imaju četiri vrste punjenja kao i različite kalibre, pri tom svaki pravi drugačija oštećenja, što se odmah vidi na brodovima. Da su išli još korak dalje, dizajneri su mogli da postave male ljude na brodovima i stvarno bi bilo savršeno. Putovanje između ostrva/gradova je preko intuitivne mape na kojoj se mogu sretati brodovi svih nacionalnosti (i piratski) i ujedno svih dimenzija. Pogotovo su interesantni obračuni na koje možete povremeno naletati (npr. sa Špancima i Englezima) gde se možete uključiti i pomoći jednoj strani, ili ih obe eleminisati (ako uspete, naravno!). Kroz igru se pridružuju NPC kapetani, tako da se vodi po nekoliko brodova, ali se mogu izdati osnovne komande (uništi, osvoj, beži, prati me) i osloniti se na AI igre. Gradovi su takođe predstavljeni 3D grafikom pa Nicolas, recimo, može šetati kroz tvrđavu. Pogled je iz trećeg ili iz prvog lica. U gradovima postoji nekoliko objekata: townhall (guverner), store (prodavnica), shipyard (brodogradilište) i tavern (gostionica). Logično je čemu koji objekat služi i direktno je „preslikan” iz Piratesa. Jedino što se Sea Dogsima može zameriti jeste monotona šetnja kroz gradove svaki put kada treba nešto obaviti i prevelik broj tastera za mačevanje pri bliskoj borbi. Obavezno treba skinuti poslednju zakrpu igre pošto ispravlja mnoge bagove (previše slučajnih bitaka na moru, izbacivanje u Windows, manjak autosave opcije i sl.) koje osnovna verzija ima jer se tek tada može uočiti pravi kvalitet ovog odličnog rimejka. Branislav BABOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |