TEST PLAY<>
012001<><>

American McGee’s Alice

Priča o „Alisi u Zemlji čuda” kultno je delo oksfordskog profesora Luisa Kerrola, koje već decenijama predstavlja obavezno štivo mlade generacije na svim meridijanima. Avanture ljupkog devojčurka nejuspešnije je ekranizovao Dizni, namenivši Alisi uobičajenu formu naivne plavokose princezice koja zrači duhovnom čistotom i svojim dobročinstvom krči sebi put kroz neobičnu zemlju iz mašte. Iako se, u suštini, radi o vešto maskiranoj alegoriji ljudske naravi, pitka pričica i mnoštvo interesantnih likova učinili su ovo delo klasikom dečje književnosti.

Zamislite sada igru zasnovanu na Alisinim avanturama, koja ima brutalno modifikovan scenario i izopačenu karakterizaciju što bi više odgovarala nekom horor filmu nego umiljatoj bajci. American McGee, nekada zaposlen kao dizajner nivoa u „id Softwareu”, dao je svom kreativnom umu oduška i sačinio bizarnu parodiju na Carrollovu „Alisu u Zemlji čuda”. Alisa je u ovoj verziji crnokosa devojčica na ivici nervnog sloma koja se nakon nasilne smrti roditelja obrela u ludnici. Nakljukana sedativima, u jednom od brojnih „tripova” ona se vraća u Zemlju čuda, gde više ništa nije kao pre. Stari prijatelji, beli zec i Češirski mačak su u nevolji, a crvena Kraljica je jača nego ikad. Spasavajući svoje prijatelje, Alisa će možda naći izlaz iz lavirinta svog poremećenog uma i vratiti se u normalan život. A opet, možda i neće...

American McGee’s Alice je arkadna avantura u Tomb Raider maniru koja se sastoji iz petnaest glomaznih nivoa, obilja raznovrsnih zagonetki i dosta akcije. Princip igranja i kontrole su standardni za ovaj tip igara, s tim da se miš koristi za usmeravanje kretanja i pogleda. Od specijalnih tastera postoje samo sekundarna paljba za neka oružja i ključ za pozivanje Češirskog mačka, koja vam pomaže kada se zaglavite. U upravljačkom interfejsu najviše hvale zaslužuje dobro izvedeno nišanjenje – postoji geometrijski nišan koji menja oblik kada se protivnik nađe na odgovarajućoj distanci (nešto poput target lock funcije). Drugi zgodan dodatak su stope koje označavaju mesto na koje će Alisa doskočiti, čime se značajno olakšava precizno skakutanje po platformama.

Igranje se svodi na razračunavanje s grotesknim protivnicima i reševanje zagonetki (pronalaženje i pomeranje predmeta, aktiviranje mehanizama, pronalaženje izlaza). Problemi su, izuzev u nekoliko navrata, prilično jednostavni i uz malo mozganja obično se brzo dolazi do rešenja. Dobra igrivost nije jedini adut Alice – ona se prema perfektno konstruisanom univerzumu čak čini nebitnom. Izuzetna pažnja posvećena je razvoju priče i dizajnu likova, što uz gotovo manijakalnu posvećenost detaljima čini pogonsku snagu kojom Alice nadomeštava već razglavljen koncept 3D akcionih avantura.

Šta je to što ovu igru čini uzbudljivijom od gomile sličnih? Pre svega, Alice koristi Quake 3 engine „do koske” (verovatno bolje i od samog Quakea) i sve u vezi s grafikom je prvoklasno: sočne teksture, detaljno nacrtani likovi, sjajne animacije. Dizajn nivoa toliko je usavršen da ćete na nekim lokacijama bukvalno zastati da biste razgledali okolinu; Zemlja čuda je tema koja dizajneru pruža najveću moguću slobodu za kreativno izražavanje – posle tvrđave s vratima, sobe s ogledalima i šahovskih polja, nivoi iz MDK 2 će vam se činiti praznim i dosadnim! Na kraju, svemu tome treba dodati originalne likove (Ludi Šeširdžija koji ispaljuje plotune iz prsta, beli zec s unakaženim licem i druge kreature kakve ne možete ni da zamislite) i muzičku podlogu koja se savršeno uklapa u uvrnutu atmosferu.

Alisu će ometati mnoštvo neprijateljskih likova, uglavnom otelotvorenih u vidu Kraljičinih vojnika koji vremenom dobijaju sve bolja oružja. Takođe, ona će dobar deo puta preći u mini-izdanju, s visinom od jedva nekoliko centimetara, pa će se neprijateljskoj bulumenti priključiti i dosadni insekti, kao i podmukli pripadnici lokalne flore (cvetovi koji ispaljuju bodlje i pečurke-ljudožderi). Tu su i Šefovi, uvrnute inkarnacije snobovskih likova koje poznajemo iz originalne priče. Što se oružja tiče, ona nisu ništa manje blesava. Igru počinjete s krvavim kuhinjskim nožem u ruci, a tokom igre arsenal obogaćujete kartama koje seku kao skalpel, maljem, bombom u obliku čupoglavca iz kutije itd.

Istini za volju, ispod superkvalitetnog dizajna, intrigantne priče i zadivljujućih vizuelnih atributa krije se klasična 3D akciona avantura s nekoliko standardnih „boljki” (kakva je, recimo, potreba za čestim snimanjem i učitavanjem pozicije). Međutim, American McGee’s Alice je igra uz koju nećete trošiti vreme samo da biste stigli na što viši nivo, već ćete zaista imati želju da vidite šta će se sve dogoditi u scenama koje slede. Kvalitet ove „ludačke” avanture potvrđuje i podatak da će Ves Krejven, horor majstor svetskog renomea („Strava u ulici Brestova”, „Vrisak”), režirati film zasnovan na njenom scenariju (naravno, uz odgovarajuću „šuškavu” nadoknadu). Pa vi vidite ko je tu lud...

Gradimir JOKSIMOVIĆ

 
MechWarrior 4: Vengeance
The Operative: No One Lives Forever
Real Myst
American McGee’s Alice
Šta mislite o ovom tekstu?
Delta Force: Land Warrior
Hitman: Codename 47
Sea Dogs
Blair Witch Volumes Two & Three: Coffin Rock & The Elly Kedward Tale
Star Trek: Deep Space Nine - The Fallen
Battle Isle: Andosia War
Colin McRae Rally 2
Gunlok
Hellboy
Jagged Alliance 2: Unfinished Business
Tomb Raider Chronicles
Hogs of War
Crime Cities
No Escape
Resident Evil 3: Nemesis

MINIMUM:
Pentium 2/400 MHz MMX, 64 MB RAM-a, D3D/8 MB
OPTIMUM:
Pentium 3/500 MHz, 128 MB RAM-a, D3D/32 MB

85

Softver ustupio „Extreme Plato”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera