Jedna žlica praistorijskih hitova iz prohujalih vremena (Digger od pre tridesetak godina), puna merica novotalasne grafike, prstohvat sopstvenog specifičnog stila i identiteta, i eto recepta za zabrinjavajuće adiktivnu igričicu koja je idealna za igranje deset minuta pre posla ili škole, ili zaglavljivanje kraj monitora do duboko u noć. U čarima SW Diga su do sada mogli da uživaju samo vlasnici DS konzola, ali je od sada dostupna i širem PC auditorijomu.U svakom pogledu ultrasimpatična igra izvrsnog i vrlo ukusnog grafičkog stila. |
Igrač je u ulozi Rastija, usamljenog robotskog rudara, koji se zadesio u zabačenom pustinjskom mestašcetu kako bi preuzeo ujakovo nasledstvo u vidu obližnjeg zapuštenog rudnika. Nemajući kud (osim nadole), Rasti će dohvatiti verni pijuk (kasnije i bušilicu i pneumatsku pesnicu) i krenuti u prokopavanje tunela i prolaza, eksploatišući rudna bogatstva na koja će nalaziti usput, i pokušavajući da otkrije mračne tajne koje se kriju iza ujakovog nestanka. SteamWorld Dig je u svakom pogledu ultrasimpatična igra izvrsnog i vrlo ukusnog grafičkog stila (u maniru vestern crtaća), i krajnje jednostavnog i zaraznog gameplaya. Okosnicu celu igre čini „forsiranje” obližnjih mekših stena i delova tla (za one tvrđe morate da koristite pomenutu bušilicu), skupljanje različitog dragog kamenja i drugih dragocenih ruda (koje unovčavate u gradiću na površini), i prodiranje u sve veće dubine baksuznog rudnika, uz pregršt dodatne opreme i apgrejdova koje takođe kupujete kod pomenutih stanovnika. Pored linije zdravlja i vaše verne svetiljke koja obasjava okruženje (progresivno sve manje kako trošite ulje u njoj), najvažniji „resurs” je voda kojom napajate steam punk gedžete koji uveliko olakšavaju igranje (pomenuta bušilica i pesnica za borbu sa neprijateljima, motori u nogama za jače odražavanje ili dupli skok i slično). Apgrejd opreme vrši se u dućanima na površini, ali većinu primeraka morate prvo locirati i pokupiti u izdvojenim pećinama mimo glavne trase. Osim ovoga, tu je i čitava lepeza dodatnih pomagala koja su i više nego korisna kada se nađete u velikim dubinama, sa lampom na izdisaju (merdevine za pentranje, teleportovi za brzi, Diabloliki povratak u naselje, dodatni rezervoari za vodu, optimalnije korišćenje bušilice i drugo). Osim uprošćenog gameplaya koji podrazumeva repetitivnost radnji i okruženja (bez obzira na grafičku promenu izgleda nivoa) i kratkoće cele stvari, najveća zamerka može da se uputi odsustvu smislenije kampanje i manjku sadržaja, koji bi igru više usmerili u nekom avanturističko-arkadnom smeru, s obzirom na više nego dopadljivu audio-vizuelnu komponentu (osim na samom kraju, oseća se i nedostatak boss fajtova i sličnih stvari koje bi dodatno obogatile igru). Aleksandar DINIĆ | | |