Čista rapsodija – i to ne u plavom, već u crvenom! Kratos je, fakat, skrenuo s uma, rage ga je u potpunosti konzumirao, pa nije ni čudo što je rešio da nam ekrane oboji krvlju. Platiće baše i subaše sa Olimpa sve svoje grehe, jer samo su oni krivi za posrtanje i depresiju „Boga rata”. Ko bude stao na stranu Zevsa završiće u moru kao hrana za ribe ili istranžiran na hiljade komada i bačen zverima. Početak igre upravo tu nas i zatiče – Kratos u pratnji Titana tutnji obroncima Olimpa razarajući sve što mu se nađe nadohvat ruke. Zevs je u panici, jer zna da se omiljeni sin neće smiriti sve dok mu ne iščupa i poslednju sedu vlas iz brade...Treći, zvanični nastavak igre predstavlja i poslednje poglavlje u serijalu God of War kakav poznajemo. Naučićemo sve o izdajama, tajnim plotovima i Kratosovoj silnoj želji da bogove Olimpa postavi tamo gde im je i mesto – six feet under. Bićemo svedoci dugo pripremane osvete i pri tom naseckati na stotine neprijateljskih karakondžula i vojnika. Sledi krvavo putovanje od petnaestak sati, koje se za bogove neće dobro završiti. God of War III je uz Mass Effect 2 i Heavy Rain sigurno najkvalitetnija igra koja se ove godine pojavila (nevezano za platformu). Na njoj se mnogo radilo i čekali smo je od momenta kada je tržištu predstavljen PlayStation 3. Svaki trenutak kada nas je obuzimala blaga drhtavica zbog najava da će igra (dodatno) kasniti sada je vredniji od samog zlata. Imamo površinski četiri puta veću igru nego God of War II i Kratosa koji je luđi nego ikada. Možemo reći da se u mehanici igranja malo šta izmenilo i da je pred nama prepoznatljiva trči-skači-seci-mozgaj mešavina sadržaja. U toj ulozi igrač će se veoma lako snaći pošto su pojedinačne komponente vešto umiksovane i prisutne u takvoj razmeri da čine savršeni balans.Seckanje neprijatelja je slasno da slasnije ne može biti. Kratos u svom arsenalu poseduje različite tipove oružja (zarađuje ih nakon boss fightova), a takođe i magije, čije dejstvo nije od presudnog značaja za ishod borbi već su tu čisto da začine stvari. Oružje može da se upgradeuje i za to se koristi crvena mana, koja (uglavnom) ostaje iza eliminisanih neprijatelja. Pored toga, preturanjem po unaokolo razbacanim kovčezima i pronalaženjem određenih predmeta (Gorgonine oči, Feniksova pera, Minotaurovi rogovi) vrši se nadogradnja energetske skale, rezervoara mane, baš kao i mogućnosti dužeg korišćenja pokupljenih itema. Neko će pomisliti da broj različitih vrsta udaraca koji se može zadati i nije baš preterano veliki, ali treba istaći to da ovde nije sve u komboima već i u specifičnosti svakog oružja, koristi od pojedinačnog apgrejda, kao i u dodatnim magijama koje automatski slede. Ako se tome doda podatak da Kratos nesrećnike može da ščepa, šutne ih ili baci u vazduh (pa čak i zajaše), dolazimo do velike raznovrsnosti. To je u tolikoj meri izraženo da nećete ni pomisliti na button mashing, iako se igra bez problema završava njegovim implementiranjem. Posebnu poslasticu čine obračuni sa bossovima i njihovim mini-verzijama. Naime, gotovo svakog većeg oponenta patosirate u dve faze. Prva podrazumava pažljivo proučavanje njegovih kretnji i delovanja, potom izbor pravog oružja, da bi sve kulminiralo zadavanjem smrtonosnih rezova. Nakon toga ulazi se u drugu fazu koja podrazumeva pritiskanje sekvence na ekranu predočenih dugmića i uživanje u (često) preterano brutalnim scenama, iz kojih Kratos izlazi crven kao bulka. Nije nikakva retkost da se ovaj princip ponavlja u nekoliko prolaza, što većinu borbi čini izuzetno intezivnim, a ponekad i teškim. Iako se šuškalo drugačije, God of War III je singleplayer only igra. Kampanja ukupno sadrži devet poglavlja i sigurno će vas nekoliko dana držati uz ekran. Radnja se odvija u cugu, što znači da između poglavlja nema odmora niti šanse da konsolidujete redove – to, baš kao i upgrade, dešava se u hodu. Za razliku od nekih sličnih ostvarenja u kojima ne znate ko koga i odakle (neko je rekao Bayonetta?), priča je ovde maestralno osmišljena i sa papira prebačena na ekran tako da je svi razumeju. Čak i oni koji se ne sećaju kako je Kratos od života odvojio Atinu, kako je izgubio porodicu, zašto više nije bog... Povoljnom utisku doprinose brojne međuscene (kombinacija ingame enginea i stripskih kolokvija) u kojima Kratos stupa u interakciju sa NPC-ovima, kada inače i saznajemo nešto više o motivima koji ga gone. Šta reći o tehničkim karakteristikama? Razvojni tim kompletno na binu, poklonite se i uživajte u zasluženom aplauzu i ovacijama omamljene mase igrača. Sigurno je to da je God of War III jedna od vizuelno najlepših modernih igara! Ne ističemo ništa posebno, već podvlačimo umešnost kreiranja full packagea. Divna grafika verno dočarava svaki kutak koji će Kratos posetiti, bilo da se radi o podzemlju, urbanim delovima ili jednostavno „šumarcima” Olimpa. Svetlosni efekti, teksture, senke, detaljnost... Ma, čista desetka! Zvučna podloga izvedena je u dts tehnici i radnju prati nepokolebljivom žestinom i odlučnošću. Odličan voiceacting, dinamične muzičke sekvence, smirivanje tempa kada treba... Stvari koje nam se nisu svidele ostavili smo za sam kraj. Po oceni koju smo „prišili” igri već naslućujete da su u pitanju sporadični ispadi i sitnice, nekoliko grafičkih glitcheva... Jedina krupnija stvar koju autorima možemo da zamerimo jeste težinska nebalansiranost, koja u prvi plan isplivava u poslednjoj trećini igre. Iako vas od samog starta očekuju intezitet i napetost, sve kulminira tek pred kraj. Odjednom ćete ginuti ekran za ekranom, iskusiti težinu platformskih elemenata i na leđima osetiti bičeve i oštrice rojeva neprijatelja. Za divno čudo, snaga da se stisnu zubi cedi se iz svakog mišića na telu, sve do spektakularnog obračuna sa Zevsom. Understand this Athena, Zeus will die! Go, Ghost of Sparta – go! Vladimir PISODOROV | | |