Svet na kome su strašni došljaci iz svemira – ljudi! Stariji čitaoci „Sveta kompjutera” (tačnije, igračkog dela) sigurno pamte ime Pyro Studios, ime nadahnutog španskog tima koji nam je doneo serijal Commandos. Ono što je manje poznato jeste to da su osnovači Pyroa pre sedam godina osnovali još jedan studio – Illion Animation, i to sa željom da prave celovečernje animirane filmove. „Planeta 51”, rađena po scenariju Džoa Stilmana („Šrek” 1 i 2), a pod nadzorom režiserskog trija koji čine Horhe Blanko, Havijer Abad i Markos Martinez, njihov je prvenac.Radnja filma smeštena je na naslovnu planetu čiji mali, zeleni stanovnici žive veoma slično Amerikancima iz pedesetih godina prošlog veka. U pitanju je bezbrižan, predvidljiv svet gde je jedina briga napad misterioznih stvorenja iz svemira. Kada u mirno predgrađe mesta Glipforg sleti svemirski brod sa Zemlje, stanovnici Planete 51 očekivano paniče, a vlasti i vojska daju sve od sebe da zaustave ono što može biti samo početak invazije. S druge strane, kapetan Čarls Bejker ima veliki problem. Ne samo što se obreo na planeti sa inteligentnim oblicima života koji žele da ga uhvate i prostudiraju što detaljnije mogu već se njegov matični brod u orbiti automatizovano vraća na Zemlju za tri dana. Srećom, Čak nije sam, u njegovom bekstvu pomoći će mu mali robot-istraživač Rover, kao i novostečeni prijatelji – lokalni tinejdžeri Lem, Nira i Skif. Illion Animation je možda nov studio, ali su slavna imena u glavnim ulogama jedna od gotovo neizbežnih stavki kada pravite celovečernji animirani film. „Planeta 51” prati ovo pravilo, pa se u glumačkoj postavi koja daje svoje glasove animiranim likovima nalaze Dvejn Džonson, Džastin Long, Džesika Bil, Geri Oldman, Šon Vilijem Skot i Džon Kliz. „Planeta 51” privukla je pažnju mnogih u Holivudu pre premijere, jer su čak i pored ovakve postave produkcioni troškovi upola manji od sličnih projekata Disneya ili Dreamworksa. Ovo je postignuto razvojem sopstvenih alata i fajl formata unutar Illiona, što je pojednostavilo animacioni proces. Ipak, svi Illionovi formati mogu da se importuju i eksportuju u Autodeskove programe 3D studio Max i Maya, a za rendering je korišćen engine Cyclops kompanije Animated Pixel. Kako će se ova kombinacija holivudskih talenata i španske dovitljivosti pokazati u praksi videćemo od 3. decembra kada sletanje na Planetu 51 počne i u našim bioskopima. Dragan KOSOVAC | | 



|