PRVI UTISCI<>
112006<><>

World of Warcraft: The Burning Crusade

Blizzard Entertainment nije kompanija koja je poznata po poštovanju obećanih rokova, ali izgleda da su u slučaju prve ekspanzije za WoW rešili da raskrste sa statusom večnog odlagača. The Burning Crusade je najavljen za prazničnu sezonu tekuće godine, a sudeći po beta verziji koju smo detaljno iskušali, izgleda da će uspeti da je završe pre početka nove 2007. Nekoliko članova naše redakcije upalo je u ekskluzivno društvo testera Bete, zatvorene za javnost. Rezultat inicijalnih impresija od sredine oktobra je pred vama.

Na početku valja reći da se ovde nećemo baviti opštepoznatim činjenicama o TBC-u koje su već duže vreme dostupne na oficijelnom Web sajtu (www.wow-europe.com/en/burningcrusade), istorijom Blood Elfova i Draeneia, genezom Outlanda i globalnom podlogom zapleta ekspanzije. Fokusiraćemo se na neposredne impresije vezane za implementaciju novih elemenata u igru, što je, je li, i poenta nečega što se zove „prvi utisak”.

World of Warcraft: The Burning Crusade je trenutno u ranoj beta fazi, što podrazumeva sledećih nekoliko ograničenja: od sedam zona Outlanda trenutno je otvoreno samo četiri (Hellfire Peninsula, Zangarmarsh, Nagrand i Terrokar Forest); pokušaj ulaska u Blade’s Egde Mountains, Netherstorm i Shadowmoon Valley biva propraćen simpatičnim debuffom („No man’s land: You shouldn’t be here”) i teleportacijom u zonu iz koje ste pokušali intruziju. Ovo u praksi znači da u trenutnoj fazi igre imate quest „materijala” za levelovanje do 64. nivoa (od maksimalnih 70 koje će doneti puna verzija). Naravno, niko vas ne sprečava da grindom nabijete preostalih šest nivoa, ali to nije poenta, kaj ne? Leteći mounti (Netherdrakes) još uvek nisu implementirani u igru, što pomalo razočarava jer bi to trebalo da bude glavni sales point TBC-a. Kad smo već kod toga... Letenje na Netherdrakesima će zahtevati poseban skill koji, kao i u slučaju regularnih mounta, dolazi u standardnoj i epic formi. Normalni raiding skill će vas koštati 800 g, a epic, gasp, celih 5000 g! Leteći mounti će biti neophodni za ulazak u finalnu instancu TBC-a (Black Temple) gde stoluje naš stari prijatelj Illidan Stormrage (neće paliti fora sa slanjem warlocka i dvojice pomagača za summon ostatka raida zbog magične oluje koja ometa summon). Ovo podseća na foru sa Naxxramas attunementom, u dramatično skupljoj formi.

Prve četiri zone su srazmerno veće od ekvivalentnih u standardnom WoW-u: Hellfire Peninsula, recimo, ima kombinovani obim WPL-a i EPL-a. Dizajn teritorija prijatno iznenađuje specifičnim alien šmekom, a Blizzardovi dizajneri su se zaista potrudili da se zone međusobno totalno razlikuju. Incijalni questovi su prilično standardni i ne razlikuju se mnogo od onoga na šta ste uveliko navikli. Item rewardsi su, međutim, totalno disproporcionalni njihovoj težini: zeleni komadi oružja i oklopa na samom početku TBC-a (van instanci) prilično su uporedivi sa MC/BWL lootom! Ovo je, u nedostatku boljeg izraza, čista svinjarija od strane Blizzarda. Valjda su rešili da naprave uravnilovku sovjetskog tipa i da omoguće svakoj prokletoj budali u zelenoj opremi da u roku od sat vremena postane moćan kao „epixzorz” Tier 2 drugari koji su raidovali poslednjih godinu dana, ali su počinili neoprostiv greh jer nisu odmah kupili ekspanziju. Iskreno se nadamo da će ovo ispraviti u finalnoj verziji, inače žali Bože jadnika koji pljuju krv u Naxxu zarad loota koji će vrlo brzo postati prevaziđen.

Što se tiče novih rasa, moramo primetiti da Blizzard koristi prilično kvarne fazone vezane za tzv. „racialse”, čineći Blood Elfove i Draeneie mnooogo prijemčivijim za igranje. Na primer, Blood Elfovi imaju mana tap (leech mane bilo kog castera) i arcane torrent (AoE sillence) što deluje totalno overpowered. Zamislite samo šta će end-game opremljen Blood Elf rogue raditi alliance casterima u PVP-u... Draenei, pored ostalog, imaju inherentni HoT (Heal-over-time) spell čija potencija raste sa levelom (zamislite šta će Draenei warriori raditi hordaškim melee igračima u PVP-u...). Blizzard je ovim simpatično namagarčio likove koji WoW igraju od početka sa „prevaziđenim” rasama i njihovim ne tako dobrim PVP racialsima (sa izuzetkom WotF kod Forsakena). Bleh.

Verovatno već znate da u TBC-u Horda dobija paladine (Blood Elf), a Alijansa šamane (Draenei), čija će funkcionalnost biti nadopunjena Bloodlustom (sećate ga se iz Warcrafta) i Heroism buffom (Alliance varijanta), čime bi u teoriji šamani trebalo da sačuvaju svoje mseto u smanjenim (25 men) raidima i ne budu totalno potisnuti od strane paladina.

Startne zone Draeneia i Blood Elfova drastično variraju u nekoliko aspekata, a pre svega u vizuelnom doživljaju. Exodar, mesto rušenja Draenei svemirskog broda, izgleda kao kombinacija Elwyna i Dustwallow Marsha sa malim daškom vanzemaljštine i izaziva „brzosmor” efekat. Silvermoon, sa druge strane, predstavlja najmoćnije dizajniranu startnu zonu u celokupnom WoW-u: prelepi Blood Elf magični grad je sjajna motivacija da zaigrate kao BE (iako je opštepoznato da su svi Elfovi, Blood ili Night sorte – gay...).

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Guild Wars: Nightfall
World of Warcraft: The Burning Crusade
Šta mislite o ovom tekstu?
Medieval 2: Total War
Eragon
Star Wars Empire at War: Forces of Corruption

Učešće u beta testu našim novinarima omogućio je srpski distributer ComputerLand Games
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera