![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Najnoviji proizvod kompanije „Akaei”, jedva primećen u moru loših naslova što su nas zatrpali tokom leta, predstavlja komičnu 3D akcionu platformu s jednostavnim izvođenjem i veoma dobrom atmosferom. Glavni junak igre je mišićavi i trapavi varvarin po imenu Grouč, kome je banda ružnih karakondžula otela devojku. Kako mu je sva pamet u maču, Grouč se bez razmišljanja uputio u spasilačku misiju po receptu „sam protiv svih”. Kao čovek od malo reči, Grouč kompletnu komunikaciju sa živim svetom vodi preko mača, buzdovana i drugih igračaka svojstvenih momku njegove inteligencije. Srećom, ni kreature s kojima će se „družiti” nisu baš oličenje pameti. Osim na snagu „svijetlog oružja”, Grouč će se tokom borbe oslanjati i na brze noge i zečji skok, naročito kada se sporečka s više protivnika u isto vreme. U takvim slučajevima pomaže samo taktika „igraj čoček oko žrtve, pa ud’ri i beži”. U početku su borbe relativno jednostavne, s obzirom da su prvi „pacijenti” pijani Ogri kojima natenane možete otkidati deo po deo tela. Srećom, crtež nije realističan, pa se roditelji neće preterano potresti kada vide dete kako sa žarom u očima završava skraćeni kurs za mesara. Protivnici su raznovrsni. Ima ih velikih i malih, brzih i sporih, letećih i skakutavih, simpatičnih i grotesknih, a svi su podjednako žilavi i uporni. Svaki nivo ima karakterističnu menažeriju i obavezne čuvare koji se obično pojavljuju u paru, na kraju nivoa. Ambijent kojim se krećete je šarolik i prepun skrivenih zamki, rupa, pokretnih platformi i drugih smicalica zbog kojih treba neprestano biti na oprezu i pažljivo planirati svaki korak. To je posebno važno zato što je poziciju moguće snimiti samo između nivoa, nikako tokom igre, što u početku ozbiljno smeta. Oružja su dobro smišljena i razlikuju se po veličini, brzini i snazi, a otimaju se od pobeđenih protivnika. Igra je strogo linearna, poput klasičnih 3D platformi Rayman 2 tipa, tako da nije moguće zalutati, a tek povremeno treba pomeriti po neku polugu. Izvođenje je u trećem licu, s pokretnom kamerom postavljenom iza leđa glavnog junaka. Rotiranje kamere, tj. orijentacije obavlja se pomoću miša, pri čemu je pokretljivost u vertikali blizu 80°. Tako dobra pokretljivost kamere i mogućnost njenog postavljanja u poluptičju perspektivu je od velike važnosti tokom izvođenja osetljivih skokova na pokretne platforme, gde preciznost i dobar tajming znače razliku između života i smrti. Kameri se može zameriti jedino nedostatak transparencije u situacijama kada je Grouč pripijen uza zid i kada se gubi preglednost. Kontrolni sistem je, u globalu, veoma dobar i krasi ga izražena jednostavnost. Jedini veći tehnički problem odnosi se na lošu detekciju kolizije tokom borbe. Naime, može se desiti da stanete ispred protivnika na odgovarajuću udaljenost i mašete mačem do mile volje, a da momak ne bude ni ogreban. Ako promenite položaj i okrenete se licem na levu ili desnu stranu, vaše oružje će, suprotno svim očekivanjima, pogoditi cilj. Krajnje nelogično i, što je još gore, opasno, jer u takvim situacijama često ostajete bez života, a i živaca. Grafika je prilično dobra, mada nedostaju teksture neba zbog čega sve izgleda nekako jeftino. Primetno je preklapanje objekata i povremeno probijanje tekstura koje značajnije ne kvari utisak. Animacija je odlična, posebno tokom borbi, kada ne dolazi do usporenja i kada se načička desetak protivnika. Doduše, broj poligona je daleko ispod današnjih standarda, ali su zato senčenje i svetlosni efekti veoma dobri i popravljaju ukupan utisak. Muzika je solidna, dok je zvučna podloga mogla biti bogatija. Hardverska zahtevnost nije velika, pa će Grouch i na slabijim mašinama ići sasvim glatko. Ljubitelji platformskih igara provešće ugodne trenutke uz igru, posebno kada savladaju kontrole i usvoje osnovne principe borenja, za šta treba odvojiti oko sat vremena. Dinamična akcija i doza pajtonovskog humora često će vas vraćati igranju. Gradimir JOKSIMOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |