NET PLAY<>
092001<><>

Online Gaming: The Next Generation

Desetine novih online igara pomalja se na horizontu. Dinamična industrija kompjuterskih igara preusmerava se na novo tržište

Kada se pomene online igranje, domaći igrači odmah pomisle na CounterStrike, Quake III, eventualno Unreal Tournament. U svetu ljudi uživaju u mnogo širem izboru igara – EverQuest, Ultima Online, Asheron’s Call samo su neki od naslova. Zajedničko im je da se za njihovo igranje plaća mesečna pretplata. Drugi zajednički imenitelj je RPG; sve tri su RPG igre koje manje ili više poštuju standardna Dungeons & Dragons pravila.

Prvenac je bila sada već stara Ultima Online koja se pokazala kao zlatna koka jer je svojim tvorcima donosila mesečno milion dolara od pretplata. Ostale ajkule nisu želele da zaostanu u deljenju ovog kolača, pa je izdato ili se najavljuje nekoliko desetina online-only igara. Neke su akcione, neke RPG, ima i žanrovskih koktela, ali je svima zajedničko to što predstavljaju drugu generaciju online zanimacija.

PlanetSide

CounterStrike je dokazao da postoji interesovanje za timsku igru, pa „Verat Interactive”, tvorci EverQuesta, sada prave PlanetSide. Pridružujete se jednoj od tri ponuđene imperije koje se bore za kontrolu svemira. Borbe se odvijaju na raznim planetama, u različitim arenama. Nisu u pitanju mali ringovi već velika bojišta gde je neophodno korišćenje vozila. Ako vas koncept podseća na Tribes 2, u pravu ste. No, za razliku od Tribes i sličnih igara, ovde ćete imati permanentan lik čije ćete veštine unapređivati na osnovu uspeha u borbama. To ne znači da ćete kada dostignete recimo 40. nivo ubijati pogledom, već ćete morati da budete još efikasniji u eliminaciji protivnika. Iskustvo i novi nivoi doneće poboljšanja i razne veštine (zum nišan, jače oružje, nanododatke) koji će olakšati borbu. Tri velike Alijanse, plus permanentan lik i borba koja potpuno zavisi od veštine i preciznosti, kombinacija je koja ne može da omane. Ukoliko bitke budu nabijene adrenalinom, PlanetSide može da pomrsi račune konkurenciji.

Sovereign

Sovereign je u vrlo ranoj fazi razvoja, te je dizajn igre još podložan promenama. Originalna premisa, koja je podrazumevala realno naoružanje, malo je promenjena i dodate su sci-fi jedinice. Princip igranja je sličan klasičnim RTS igrama, samo što se u Sovereign vreme igre umesto minutima meri danima. Istraživanje i pravljenje jedinica traje određeno vreme (obično danima), a broj jedinica je ograničen iskopanim mineralima. Nikada nećete imati toliko minerala da naštancujete gomilu jedinica i pošaljete ih da poginu. Vodićete računa o svakom pešadincu, a kamoli nekom tenku ili lovcu.

Ključ za pobedu je kooperacija. Dva ili više igrača igraće zajedno. Dok jedan istražuje stealth tehnologije, drugi računa na sirovu snagu, a treći razvija avijaciju. Tako će saveznici pokrivati mane jedni drugima. Ratovanje nije obavezno, jer je lakše biti defanzivac nego napadač. Invazione snage imaju limitiran broj jedinica koje mogu poći u napad, dok branioca ne more takve brige. Ako je igrač u odbrambenoj alijansi, tek će onda biti tvrd zalogaj.

Programeri će implementirati i trgovinu da bi podstakli interakciju između igrača. Tako možete ratovati ili postati lovac na ucene, kupovati minerale na tržištu ili biti rudar, a glavonje koji vas diraju staviti na listu najtraženijih. Sovereign se očekuje tek krajem 2002. godine, pa ostaje da vidimo da li će ova ambiciozna igra uspeti da privuče igrače.

NeverWinter Nights

Klasični RPG naslovi (Baldur’s Gate, IceWind Dale) nastali su od papirnih izdanja Dungeons & Dragons igara. Kompjuterske verzije nastajale su da bi veštačkom inteligencijom zamenile nedostajuće igrače ili GameMastera. „BioWare” sada pravi NeverWinter Nights pokušavajući da sjedini oba koncepta na novi način. Igra će imati 26 predefinisanih scenarija koje ćete moći igrati sami ili u multiplayer modu. Ako igrate online, imaćete Game Mastera koji daje zadatke, usmerava družinu, odnosno čini sve kao i u stonom RPG-u. Za registrovane partije svi podaci o karakterima čuvaće se na serverima, da bi se onemogućilo varanje. Broj učesnika će biti limitran na 64 igrača, ali se pominje mogućnost spajanja više servera i stvaranja epskih kampanja.

NeverWinter Nights će podržavati treću ediciju D&D pravila, što je izuzetno važno za hard-core fanove. Grafički engine Omen će biti pozajmljen od MDK 2, ali će pretrpeti izvesne modifikacije. Posebno se ističe raznovrsnost specijalnih efekata, impresivna grafika i zanimljivi nivoi. Uz igru će se isporučivati i editor nivoa za one koji žele da stvore svoje nivoe (tamnice). Dok će se za Planetside i Sovereign plaćati pretplata, NeverWinter Nights će za vlasnike orginalnih CD-ova izgleda biti besplatan.

Pored ovih naslova, na horizontu je još nekoliko desetina novih igara. Dani kada je Ultima Online bila suverni vladar srca i novčanika igrača davno su prošli.

Aleksandar AŠKOVIĆ

 
Online Gaming: The Next Generation
Šta mislite o ovom tekstu?
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera