TEST PLAY<>
101999<><>

Official Formula 1 Racing

Prodaja licence za takmičenje Formule 1 veoma je unosan posao, barem kada je u pitanju industrija igara za računare i konzole. Nema godine, a da se ne pojavi po nekoliko „jedinih, pravih licenciranih” simulacija ovog popularnog sporta. Na našu nesreću, veći deo ovih „ultimativnih” simulacija svoju atraktivnost zasniva isključivo na skupo plaćenoj licenci, dok ostali, mnogo važniji elementi ostaju po strani.

Na PC računarima do sada smo imali dva tipa F1 igara: arkadne, iza kojih stoje „Psygnosis” i „Eidos” i simulacijske, čiju čast brane „Microprose” i „Ubi Soft”. Igra Official Formula 1 Racing označava „Eidosov” povratak na ovu scenu, i sa njome je prvi put postignuto značajnije zbližavanje arkadnog i simulacijskog koncepta koji bi, barem teoretski, trebalo da zadovolji širok krug ljubitelja simulacija Formule jedan.

Počev već od tehničkih karakteristika, Official F1 Racing ostavlja utisak ozbiljnog projekta. Važan problem u izradi ovih igara je vešto balansiranje između detaljnosti grafike i brzine izvođenja, koja je krucijalan faktor u ovakvim igrama. U ovom slučaju kompromisno rešenje pronađeno je kroz opcije za detaljno podešavanje prikaza koje omogućava adekvatno konfigurisanje igre, u zavisnosti da li je 3D kartica prisutna ili ne. Sem toga, treba pohvaliti konstatan frame rate koji se ne menja ni kada se na ekranu nađe veći broj vozila. Takva brzina donekle je postignuta na račun detaljnosti pozadinske grafike, ali iskustvo pokazuje da i ne postoji praktična potreba za fotorealističnim prikazom okoline. Bolidi su detaljno nacrtani i autentično dizajnirani.

Tokom vožnje moguće je uključiti pop-up prozore koji prikazuju zbivanja na drugim delovima staze (tako možete pratiti kretanje protivnika i eventualne nezgode koje vas mogu omesti), a prisutni su i retrovizori. Grafički engine pokazuje i niz drugih prednosti, između ostalog i veliku detaljnost real-time prikaza protivničkih bolida koje možete videti i na velikim udaljenostima u adekvatnom odnosu. Zahvaljujući podršci za veći broj međurezolucija, moguće je ostvariti zadovoljavajuću brzinu izvođenja i u softverskom modu. Ilustracije radi, PII/300 sa Voodoo 2 karticom daje u proseku oko 45 fps u 800x600, dok u ista mašina u softverskom renderingu i rezoluciji 640x400 daje 20 fps.

Lepa osobina igre je i velika sloboda u pozicioniranju kamere. Nekoliko osnovnih položaja kamere može se dodatno modifikovati zumiranjem i promenom ugla gledanja i visine, što ukupno daje više desetina mogućih pogleda. Dizajn kokpita je u 3D (kao u Grand Prix Legends), a tu je i mogućnost izbora između statičkog i dinamičkog kretanja kamere, što daje potpuni utisak TV prenosa.

Zvučna podloga, pre svega reprodukcija zvuka motora, je iznad proseka za ovaj tip igara, što će reći da je postignut realističan zvuk u automobilu i dobar dopler efekat pri pogledu spolja. Korisnički interfejs je jasan i intuitivan, meniji su pregledni i kratki, a nedostaje jedino podrška za miša. Iako postoji podrška za džojstik (i tastaturu, naravno), podešavanje komandi nije naročito prijatno iskustvo, naročito ako imate palice koje se pomeraju u više ravni. Podešavanje performanci bolida pre trke je relativno jednostavno, pa će se i manje iskusni igrači lako snaći i brzo uočiti značaj adekvatne konstrukcije vozila (kočnice, gume, krila, vešanje, menjač, gorivo) u zavisnosti od konfiguracije staze. Igra ima i inteligentan sistem za praćenje modifikacija koje igrač unosi u igru (umesto klasičnog snimanja pozicija, igrač ima svoj profil, a program „pamti” sve prethodne konfiguracije tekućeg profila).

U dopadljive inovacije spada i replay opcija koja nudi mogućnosti snimanja celokupnog toka trke, ali i modifikacije vožnje (tokom replaya u svakom trenutku možete preuzeti volan i „promeniti istoriju” - korisno za „friziranje” snimka kad želite da se pohvalite drugarima). Nedostatak ove opcije je nemogućnost brzog premotavanja na početak ili kraj snimka.

Fizički model je nešto „mekši”, pa se bolidi ne ponašaju kao u realnom okruženju. To znači da se ne morate previše boriti sa inercijom, proklizavanjem i zanošenjem, mada svi pobrojani elementi postoje i ne treba ih potpuno zanemariti (naročito je nezgodno naglo kočenje). Jednom rečju, vozila su u ovoj igri znatno „tolerantnija” na greške vozača nego u bilo kojoj sličnoj simulaciji, što se nekome možda neće dopasti (u tom smislu Monaco Grand Prix ima prednost). Dosta pažnje obraćeno je i na efekte brzine i strujanja vazduha na kretanje vozila. Postoji sistem kontrole oštećenja, guma, kočnica, tako da neoprezna vožnja može imati značajne posledice po ukupne performanse bolida. AI model je odličan, tako da konkurentski vozači predstavljaju pravi izazov (nekada i suviše velik, tako da kompjuterski vođeni bolidi često postižu nerealno dobra vremena). Multiplayer igranje je podržano u svim standardnim modalitetima.

Official Formula 1 Racing uspešno dočarava atmosferu formule jedan i prilagođava je prosečnim i manje iskusnim vozačima, što garantuje popularnost i dobru prodaju. Ako su vas zadovoljili TOCA 2 i Grand Prix Legends nema razloga da to zadovoljstvo ne ponovite i sa ovim programom. To je definitivno najbolja arkadna simulacija formule jedan za PC računare.

Gradimir JOKSIMOVIĆ

 
Command & Conquer: Tiberian Sun
Braveheart
Shadow Man
Official Formula 1 Racing
Šta mislite o ovom tekstu?
Darkstone
NBA Inside Drive 2000
Discworld Noir
MiG Alley
Street Wars
Warhammer 40000: Rites of War

PLATFORMA:
Pentium/133, 16 MB RAM-a, 2 MB video memorije

Softver ustupio „Extreme Plato”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera