![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Razgovaraj sa zatvorenikom i on će ti dati ključ od svetionika. Pomoću ključa oslobodi kamen ispod baklje na suprotnom zidu. Nakon toga skoči na kamen, prihvati se za konopac i izađi iz ćelije. Pošto u inventaru trenutno nemaš ništa sem ključa, moraš izbegavati konfrontaciju sa stražarima. Zbog toga čim izađeš iz ćelije uhvati se za novi konopac i popni se na sledeći sprat. Idi hodnikom desno, u kružnoj prostoriji popni se uz leve stepenice i ubrzo ćeš se naći u malom skladištu. Iz jednog od sanduka uzmi sav svoj inventar, uključujući i mač. Od tog trenutka možeš se boriti sa stražarima. Vrati se u kružnu prostoriju i popni se uz desno stepenište. Siđi niz strminu i uđi u veliku salu. Da bi izašao iz nje, moraš otvoriti glavnu kapiju, ali za to su ti potrebne tri rune. U dnu sale videćeš četiri trougaone ploče. Ona u sredini služi za resetovanje mehanizma, a ostale tri za otvaranje troja vrata koja se nalaze u neposrednoj blizini. Stani najpre na trougao koji je najbliži stepeništu, a zatim na onaj levo od njega. Tada će se otvoriti vrata levo. Iza njih nalazi se jezero lave sa snopom stubova i platformi. Skači sa platforme na platformu sve dok ne dođeš do krajnje prostorije. Ubij dva stražara, a zatim sa kamenog postolja uzmi prvu runu (čuvaj se oštrica koje ritmički izleću iz postolja). Vrati se u veliku salu i resetuj mehanizam za otvaranje vrata. Leva vrata će se zatvoriti. Sada stani na levi, a zatim na desni trougao. Otvoriće se srednja vrata. Uđi u sobicu i popni se uz konopac. Čim zakoračiš prema hodniku koji je ispunjen lavom, vrata će se zatvoriti, a pod početi da nestaje pod tobom. Zato se zatrči i uhvati za prvi konopac. Pređi još dva konopca i u sobi sa oltarom pokupi drugu runu. Vrati se u veliku salu, resetuj mehanizam i otvori desna vrata (stani na desni i donji trougao). Kreći se kroz hodnik sve dok ne dođeš do zavojnog stepeništa. Popni se na mostić i stani na podni prekidač. Otvoriće se troja vrata i napašće te dva stražara. Sobe iz kojih su stražari izašli su nebitne, ali iza trećih vrata nalazi se krivudavi hodnik sa nekoliko rupa koji se završava u kripti. U njoj ćeš naći treću i poslednju runu. Vrati se u veliku salu i pogledaj tablu sa znacima runa. Tražena kombinacija nalazi se u gornjoj polovini table, treća kolona zdesna nalevo. Pogledaj satni mehanizam na zidu. Postavi kazaljku na simbol trougla, a zatim u šupljinu na njoj ubaci rune onim redosledom kako je prikazano na tabli (slovo ‘T’, dve crte i tačka, tačka i crta). Povuci obližnju polugu i glavna kapija će se otvoriti. Prolaskom kroz kapiju katakombe se ne završavaju. U sledećoj prostoriji popni se uz stepenice na vrh velikog kamenog bloka, zatim skoči na blok preko puta, a odatle se izvuci na zidić. Iskoristi dva konopca da bi se dokopao gornjeg hodnika. Nastavi da ideš jedinim mogućim putem i doći ćeš do poluge u zidu. Povuci je i videćeš kako se u prizemlju otvaraju vrata. U produžetku hodnika sa leve strane primetićeš vrata sa ključaonicom. Ključ koji tu pasuje za sada nemaš. Zato preskoči potok lave i izađi iz katakombi. Od ovog trenutka stražari koji patroliraju ostrvom biće alarmirani da si pobegao iz zatvora i do kraja igre te neće ostaviti na miru. Najbolje je da ih izbegavaš, jer se njihov broj neprestano obnavlja ukoliko ih ubijaš. Pogledaj mapu ostrva i uputi se do napuštenog seoceta Saintsport na jugoistoku. Tamo se nalazi svetionik. Otključaj vrata od svetionika zarđalim ključem kojeg si dobio od zatvorenika i popni se na vrh. Bakljom upali ognjište, a zatim tri puta povuci polugu pored sočiva. Jedan brod će pristati u luku. Razgovaraj sa ženom na palubi i pokaži joj papirić sa slovom „R” kao dokaz da je Izara tvoja sestra. Brod će tada isploviti noseći te u pravcu skrovišta piratske organizacije „Restless League”. Ponovo popričaj sa ženom i upitaj je gde je Bazil, vođa organizacije. Bazila ćeš zajedno sa njegovim telohraniteljem naći u blizini poslednjeg doka. Započni razgovor sa vođom pirata, ali će te njegov kolega neprestano prekidati. U jednom momentu čak će te i napasti. Pobedi ga u dvoboju i Bazil će prestati da bude grub prema tebi. Štaviše, daće ti zavoj da zalečiš rane koje ti je naneo njegov telohranitelj. Dobićeš i ključ od Izarine kolibe. Iskoristi zavoj na sebi i on će se natopiti krvlju. Idi do Izarine kolibe (nalazi se nasuprot doka uz koji je pristao tvoj brod), otključaj vrata i uđi unutra. Pogledaj knjigu koja leži na ormančiću. Iscedi krv iz zavoja na Izarin dnevnik i brava na koricama će se otvoriti. Pročitaj sadržaj dnevnika i uslediće dugačka animirana sekvenca. Sumrak se spustio na Stros M’Kai. Poseti ciganku i njenog sina. Popričaj sa njima o draguljima duše (soulgems). Idi u centar grada i u magijskom esnafu razgovaraj sa Felicijom. Pomeni dragulje i vrhovni čarobnjak će se razbesneti. U nastupu besa pretvoriće te u životinjicu nalik na zeca. Trči do ulaza u zatvor (desno od guvernerove palate), popni se uz stepenice, skoči na desni zidić i uskoči u unutrašnjost zatvora kroz otvoreni prozor. Popni se na prvi sprat i u jednoj od ćelija ugledaćeš Đota, čarobnjaka koga je guverner bacio u tamnicu. Priđi mu i razgovor vodi na sledeći način: „Joto!”, „Magic!”, „Please!” i „Iszara!”. Izgovaranje ovih reči formiraće rečenicu: „Chaa...eng...mee...bak!”, odnosno „Change me back!”. Đoto će tada baciti magiju i vratiti te u ljudsko obličje. U toku razgovora dobićeš poslednji komadić mape koja ti je potrebna da bi našao magičnu bocu. Međutim, u tom trenutku pojaviće se Riktonov lični telohranitelj i ubica Dram, i ustreliti Đota. Nemoj napadati Drama jer sada nemaš nikakve šanse protiv njega, već ga zaobiđi, popni se stepenicama do poslednjeg sprata zatvora i izađi na krov. Sledeći deo igre, koji se odvija na krovovima zgrada, nećemo detaljno opisivati, zato što se sve svodi na skakanje sa jednog krova na drugi, uz stalne borbe sa stražarima. U svakom slučaju, avantura na krovovima završiće se na Lakinovoj kući. Sa nje skoči na prikolicu, a zatim na zemlju. Ponovo ćeš se naći na slobodi. Idi do hrama i razgovaraj sa Nidalom. S obzirom da imaš svih pet delova mape, sada možeš odrediti tačnu lokaciju na kojoj je zakopana magična boca. Treba da kopaš na plaži u blizini Saintsporta i to na sledeći način: stani u središte malog oltara posvećenog boginji zaštitnici ostrva Stros M’Kai (njena slika se vidi na tavanici), okreni se u pravcu zapada (jedini izlaz iz oltara koji ne „udara” u okolne zgrade), odmeri 63 koraka, okreni se levo za 90°, načini još nekih petnaestak koraka i konačno otkliži niz strminu. Kada se zaustaviš, trebalo bi da se nađeš na delu plaže gde je pesak pomešan sa zelenim rastinjem. Kopaj na tom mestu i, ako si sledio ova uputstva, iskopaćeš kovčeg u kome se nalazi magična boca (Flask of Lillandril). Za one koji ipak ne uspeju da nađu bocu, dajemo malo varanje: pritisni taster ‘F12’ i upiši „Item add, 51” (naravno, bez znakova navoda). Dobićeš magičnu bocu. Sada imaš sve što ti treba da bi se suprotstavio zlom N’gasti. Ponovo idi na njegovo ostrvo. Ovoga puta ulaz u toranj biće otvoren. Unutra najpre ubij dva demona. Uđi u sobu desno i sa ormančića pokupi staklenu epruvetu. Napuni epruvetu tečnošću iz kazana. Stani pored bazena u središtu tornja i sipaj tečnost iz epruvete u njega. Doći će do hemijske reakcije koja će prouzrokovati malu eksploziju. Neposredno pre nego što se ona dogodi, skoči u bazen i vazdušna struja, koja je posledica eksplozije, odbaciće te uvis toliko da možeš da naskočiš na kosinu koja se zavojno penje do vrha tornja. U prostoriji na vrhu zateći češ hipnotisanu Izaru. Ubrzo će se pojaviti i N’gasta. Posle razgovora čarobnjak će te napasti magijama. Brzo izvadi magičnu bocu iz inventara i iskoristi je na samome sebi. Boca će se „pretvoriti” u neku vrstu reketa. Magijske projektile koje N’gasta bude upućivao ka tebi treba da prihvataš, a zatim da ih odbijaš tako da oni u povratku pogode čarobnjaka. Kada N’gasta nestane, potrebno je da stvoriš portal koji će te prebaciti u drugu dimenziju. U tu svrhu pomešaj sledeće sastojke: orkovu krv i ćilibar (amber), biljni sok (hist sap) i jednorogov rog, te ektoplazmu i dedrino srce (daedra heart). Dobićeš tri mešavine. Stani na crveni simbol u centru prostorije. Istim redosledom kojim si pravio pomenute mešavine, prospi ih na simbol. Pojaviće se teleport. Gospodar dedri, Klavikus Vajl, živi na jednom nadasve idiličnom mestu. Pređi most preko rečice i dođi do kolibe. Razgovaraj sa Klavikusom i zatraži od njega sestrinu dušu. On će pristati da ti je da pod uslovom da mu predaš neki poklon (daj mu magičnu bocu kojom si pobedio N’gastu) i ako tačno rešiš njegovu zagonetku. Tada će se pojaviti dva portala i dvojica čuvara od kojih jedan uvek govori istinu, a drugi uvek laže. Cilj je da odgonetneš koji portal vodi do Izarine duše postavljanjem jednog jedinog pitanja jednom čuvaru. Ukoliko postaviš pravo pitanje, lako ćeš zaključiti da je desni portal onaj koji tražiš. Kada prođeš kroz njega, uslediće dugačka animirana sekvenca u toku koje ćeš od Izare dobiti ključ od katakombi. Vrati se u katakombe i pomoću Izarinog ključa otključaj vrata koja nisi mogao otvoriti u vreme bekstva iz zatvora. Sala u kojoj ćeš se naći vrvi od stražara, što znači da treba da budeš na oprezu. Zadatak je da otvoriš vrata koja su smeštena u gornjem desnom uglu prostorije. Popni se uz stepenice do kraja, nastavi da ideš hodnikom i doći ćeš do prostorije koju naizgled ne možeš da pređeš. Stani na podni prekidač i čim most koji povezuje ulaz i izlaz počne da se diže, uhvati se za njegovu bočnu ivicu. Izvuci se gore, zatrči se i odmah skoči prema izlazu iz prostorije zato što će most početi da se spušta. U sledećoj sobi povuci polugu na zidu i, kada se vrata otvore, pokupi runu u obliku pesnice. Vrati se do stepeništa i na vrhu skoči desno. Upali baklju na zidu. Priđi kontrolnom pultu i stavi runu u odgovarajući otvor. Videćeš kako se otvaraju vrata iza kojih se nastavljaju katakombe. U sledećem hodniku čuvaj se zamki u obliku testera koje izlaze iz zidova. Pošto izađeš iz hodnika videćeš stepenice koje vode dole i gore. Najpre siđi dole i uđi u veliku praznu salu. Iz niše pokupi magične napitke, zatim se vrati do početka stepeništa i popni se gore. Uhvati se za bilo koji od dva konopca i popni se na sledeći sprat. Tamo siđi niz novo stepenište i povuci polugu u zidu. U praznoj sali podići će se most. Pređi preko njega i nastavi dalje. U pećini sa lavom savladaj četvoricu stražara. Ključ od zaključanih vrata za sada nemaš. Zato idi levo i pređi preko srušenog stuba. U hodniku preskoči četiri rupe i u sledećoj prostoriji pokupi tri tega sa poda. Da bi otvorio vrata na kraju hodnika, tegove moraš postaviti na tri podna prekidača koji na sebi imaju simbol kao na vratima. Ako prekidače obeležimo od 1 do 8, gledajući prema vratima, tegove treba da staviš na drugi, treći i šesti, i to na sledeći način: stani na prekidač 1 i spusti teg na njega, ponovi istu stvar sa prekidačima 2 i 3, vrati se do prekidača 1 i uzmi teg, pokupi i teg koji se nalazi na prekidaču 2, stani na prekidače 4 i 5 (sukcesivno) i na njih postavi po jedan teg, uzmi teg sa prekidača 3 i odnesi ga na 6, pokupi teg na prekidaču 5, stani na prekidač 3 i spusti teg na njega, uzmi teg sa prekidača 4 i postavi ga na prekdiač 2. Vrata će se tada otvoriti. Na postolju ćeš naći ključ. Vrati se do zaključanih vrata i otključaj ih. Novi hodnik ponovo krije nekoliko testerastih zamki i zato budi na oprezu. Hodnik se završava u sali koja se proteže nekoliko spratova naniže. U njenom središtu nalazi se prekidač koji kontroliše rotaciju cilindričnih spratova. Pritisni prekidač i posmatraj kako se spratovi obrću. Cilj je da obrtanje zaustaviš u momentu kada se parovi strelica, koji su nacrtani na svakom spratu, poklope tako da leva strelica na sivom zidu dođe u liniju sa desnom strelicom na braon zidu. Slobodan MACEDONIĆ |
| ||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |