Stadia – Googleova stream igračka platforma

Na današnjoj GDC konferenciji (Game Developers Conference) u San Francisku, kompanija Google je zvanično najavila svoj igrački cloud streaming servis pod imenom Stadia, kojom poziva igrače širom sveta da, nakon što su se već mahom oprostili od fizičkih primeraka svojih agara, dignu ruke i od ličnog hardvera. Iako su kružile glasine o konzoli, ispostavilo se da će se igranje preko Chromea odvijati na desktop i laptop kompjuterima, pametnim televizorima, tabletima i telefonima. Iako kompatibilna sa svim periferijama koje poseduju USB izlaz, Google je uz Stadiu najavio i namenski gamepad kontroler sa posebnim tasterom za komunikaciju sa YouTubeom. Jedan od prvih naslova koji će novi servis promovisati je Doom Eternal, u 4K rezoluciji i obećanih 60 frejmova po sekundi. Kako sve ovo bez laga? Prema rečima glavnog inženjera Majd Bakara, Googleova infrastruktura je bez premca, i može to da izgura.

Stadia je bazirana na Linuxu. Za grafiku je zadužen AMD koji će isporučiti GPU snage veće od deset teraflopsa, kome će društvo praviti namenski procesor za svaki Stadia rendering zadatak, pa i u slučaju split screena kod lokalnih multiplayer partija. Obezbeđena je i podrška poznatih igračkih endžina Unreal i Unity. Povodom razvoja budućih igara, obelodanjeno je da će veteran kompanija Ubisoft i EA Jade Raymond (od prošle nedelje potpredsednica Googlea) biti na čelu Stadia Games and Entertainmenta. Ukratko, puno obećanja na stolu, i biće ih još dok servis ne počne sa radom do kraja ove godine. No, ništa manje se od softverskog giganta nije ni očekivalo.