Ko bi rekao da stvaraoci kompjuterski animiranih filmova i kung fu majstori imaju toliko zajedničkog - i jedni i drugi imaju neverovatnu posvećenost i strpljenje dok godinama usavršavaju svoje veštine, ne bi li dostigli daleki cilj. U slučaju filma „Kung fu panda”, animatori iz DreamWorksa još su davne 2003. godine, inspirisani kako starim kineskim slikarstvom tako i modernim visokobudžetnim borilačkim filmovima, počeli sa predvizuelizacijom, modeliranjem likova i stvaranjem digitalnih lokacija za ovaj film. Priča filma prati velikog pandu Poa koji je obožavalac borilačkih veština. Ipak, on sam je jedna velika lenja šeprtlja. Kada igrom slučaja postane novi zaštitnik doline u kojoj živi, Po trenira sa svojim idolima, najslavnijim borcima u dolini: Tigricom, Zmijom, Majmunom, Ždralom i Bogomoljkom. Poov problem još je veći zbog toga što mora da savlada borilačke veštine veoma brzo - zli snežni leopard Tai Lung krenuo je ka dolini u želji za osvetom. Tradicionalno za DreamWorksove animirane projekte, režiseri Mark Ozborn i Džon Stivenson okupili su impresivnu ekipu filmskih zvezda da pozajme glasove likovima u ovom filmu. Tako Pou daje glas Džek Blek, Tigrica je Anđelina Džoli, Zmija Lusi Liu, Ždral je Dejvid Kros, Bogomoljka Set Rogen, a Poovom učitelju Šifuu glas pozajmljuje niko drugi do Dastin Hofman. Legendarni Džeki Čen pozajmio je svoj glas majstoru borilačkih veština Majmunu, što je posebno zanimljivo jer većina njegovih „istorijskih” filmova unekoliko podseća na radnju „Kung fu pande”.
Iako DreamWorks već ima impresivno iskustvo sa dugometražnim animiranim filmovima, „Kung fu panda” postavljao je nekoliko interesantnih izazova. Odavno je poznato da je kosa, a samim tim i krzno, jedna od najkomplikovanijih stvari za realno prikazivanje kod kompjuterske animacije. Naravno, odavno je prošlo vreme ručne manipulacije dlakama, ali kako životinje u ovom filmu nose odeću, interakcija odeće i krzna/perja, predstavljala je najveći problem. DreamWorksovi animatori počeli su da se bave ovim problemom još za vreme rada na „Šreku 2”, te je ovde unapređen alat, razvijan za tamošnjeg Mačka u čizmama. Za perje je pravljen poseban alat zbog toga što se perje ne ponaša kao krzno i pravi dosta teškoća pri senčenju odeće koja se nosi preko samih pera. Kada je ovaj problem rešen, isti sistem i stepen detalja korišćen je na glavnom liku Ždralu, kao i na ostalim sporednim pernatim stvorenjima. U želji da stvore pre svega borilački film, dizajneri su posebnu pažnju posvetili kretanju životinja koje se bore. Za svaku vrstu odvojeno je razrađeno dvonožno i četvoronožno kretanje, a same borilačke veštine modifikovane su na vrlo interesantan način. Naime, svaka životinja u filmu bori se istoimenim stilom kung fua. Kada čovek izvodi elemente datog stila, on imitira neki aspekt kretanja te životinje. Međutim, životinje u filmu ne izvode pokrete kao što bi to uradio čovek, već izvode stvaran životinjski pokret koji je bio inspiracija za taj borilački stil. Zmije spadaju među najkomplikovanija stvorenja za animaciju. Da ne bi previše odudarala od okoline, Zmija je zato animirana sa dva modela. Prvi model koji je animiran kroz kadrove bio je potpuno nevidljiv, zatim je drugi, vidljivi model, stavljan preko njega. Ovo je omogućilo animatorima da komponuju više različitih efekata na samoj Zmiji i njenoj neposrednoj okolini. Inače, u propagandne svrhe napravljeni su renderovani crteži Poa u dresovima svetskih fudbalskih reprezentacija, pa tako i naše, što možete da vidite na priloženoj slici. |