Dobar deo svog opusa kompanija Disney Interactive posvetila je devojčicama, zapostavljenoj kategoriji mladih korisnika računara. Najpoznatija ovakva izdanja objedinjena su edicijom Classics koja se sastoji od niza multimedijalnih programa koji su zasnovani na klasicima Diznijeve filmske produkcije. Ova izdanja dostupna su i na našem tržištu. Princeza iz bajke (Disney’s Princess Fashion Boutique 2) jeste svojevrsna elektronska materijalizacija želje koju gaji svaka devojčica - da postane princeza u omiljenoj bajci. Disney Interactive je ovim izdanjem promovisao osvežavajuće originalnu ideju, omogućivši mladim korisnicama da se vizuelno identifikuju s omiljenim junacima. Na početku avanture ponuđen je izbor omiljene princeze iz tri najpopularnije animirane bajke - Uspavane Lepotice, Pepeljuge ili Arijel iz „Male sirene”. Nakon izbora heroine, kroz čarobno ogledalo korisnik stiže u fantazijski svet u kojem može da kreira novu princezu, kombinovanjem postojećih likova ili importovanjem sopstvene fotografije koja može da se „nalepi” na model. Novu princezu potom treba odenuti u odgovarajuće odore, iskombinovati boje i dezene u jednu od stotinak mogućih kombinacija. Dobijena kreacija se može snimiti kao slika koja se može pregledati van programa ili preneti u drugi deo programa - Star of the Story. U ovom segmentu, po principu koji je sličan radu u programima za crtanje, korisnik može da pravi setove za svoju bajku sa stikerima, animacijama, pozadinama, zvučnim efektima, muzikom i tekstom. Korišćenje programa je jednostavno, a zahvaljujući detaljnom uputstvu na srpskom jeziku i grafičkoj orijentaciji korisničkog interfejsa koja praktično eliminiše problem jezičke barijere, mladi korisnik ima punu autonomnost u radu i punu slobodu u ekspresiji mašte i kreativnosti.Pepeljugina kućica za lutke (Cindarella’s Doll House) jeste Diznijeva interaktivna maštarija za mlađe devojčice. Program omogućuje dekoraciju scena iz bajke pomoću nameštaja i dodataka, posmatranje animacija i preuzimanje gotovih dekoracija sa sajta. Glavni meni je u obliku crteža na kojem se vide dvorac i palata, građevine u kojima se nalaze sobe koje treba urediti. Pepeljuginu vrednu ruku u dvorcu čekaju salon, kuhinja i mišja kuća, dok u palati vredna princeza treba da dekoriše balsku dvoranu, spavaću sobu i vrtove. Sve u svemu, tu je šest različitih lokacija s raznovrsnim nameštajem i dodacima koji se mogu proizvoljno razmeštati. Program sadrži stotinu komada nameštaja, uređaja, dekorativnih biljaka i pribora. Kada je soba dekorisana, treba posuti malo vilinske prašine i animirani likovi će oživeti, nagrađujući mladog dizajnera prigodnom animacijom. Upravljački interfejs je zasnovan na grafičkim simbolima i ikonicama koje su raspoređene u donjem delu ekrana. Njihovo značenje je jasno već na prvi pogled, a potanko je objašnjeno u priloženom uputstvu na srpskom jeziku. Sve u svemu, ovo je jednostavan, zanimljiv i dobro dokumentovan program za razvijanje kreativnosti. Pepeljuga - kraljevsko venčanje (Cindarella Royal Wedding) jeste štivo za nešto starije ljubitelje najpopularnije Diznijeve princeze. U ovoj interaktivnoj simulaciji korisnik pomaže Pepeljuginoj kumi vili da sprovede do kraja pripreme za čajanku, kraljevski bal i ceremoniju venčanja. Uz pomoć vilinog čarobnog štapića dekorisaćete kolače, pripremati cvetne aranžmane, birati muziku za ples i praviti pozivnice. Pripreme za bal počinju u selu, gde najpre treba zakucati na vrata cvećare, štamparije i pekare, a nastavljaju se unutar zidina velelepnog zamka. Tamo treba dekorisati foaje, odabrati muziku koja će praviti „štimung” u balskoj dvorani i odgledati živopisan vatromet. Usput nije zgoreg počistiti i kuhinju za mišju čajanku. Predmeti za dekoraciju nabavljaju se u seoskim radnjama koje nude nekoliko dizajnerskih stilova. U štampariji se odvija priprema i štampanje pozivnica za kraljevski bal, a na istom mestu može se prelistati spomenar u kojem su zabeležene sve dekoracije koje su napravljene tokom igre. Kraljevsko venčanje je tehički najzrelije od tri opisana izdanja i pored obilja mogućnosti za kreativno ispoljavanje mladim korisnicima pruža dovoljno iznenađenja i vizuelnih stimulusa za duže igranje. |