 | Iako uživaju veliku popularnost široke publike, elektronski kursevi za pripremu teoretskog dela vozačkog ispita do danas nisu napustili okvire „domaće radinosti” i uglavnom se svode na amaterski sklopljene programe nepotpunog sadržaja. Premda izvestan broj takvih programa ima solidnu upotrebnu vrednost (dobar primer je kratak DOS kurs koji je pre izvesnog vremena pripremio Auto-moto savez Srbije), prvi pravi multimedijalni priručnik za buduće vozače nedavno je objavio programerski studio M&M.Testovi za polaganje vozačkog ispita je vešto uobličena aplikacija koja objedinjuje priručnik i bogatu zbirku pitanja za pripremu testova za sve kategorije vozača (T, PSP, A, B, C i D). Nakon izbora željene kategorije, korisnik može da prelistava priručnik ili da odmah započne rešavanje testova. Uvodna poglavlja su posvećena analizi pitanja iz Zakona o osnovama bezbednosti saobraćaja na putevima, pri čemu svako pitanje prati tačan odgovor s oznakom člana kojim je regulisano u Zakonu (pojašnjeno je ukupno 58 termina). Sledeće poglavlje se bavi osnovnim pravilima saobraćaja, i to opštim odredbama koje se odnose na pravo prvenstva i saobraćajne znakove, radnje vozilom u saobraćaju (polukružno okretanje, uključivanje u saobraćaj), brzinu kretanja, saobraćaj na raskrsnici, obilaženje i preticanje, kretanje pešaka i drugo. Posebna sekcija posvećena je saobraćajnim znakovima i u okviru nje se govori o opštim odredbama horizontalne i vertikalne signalizacije, uz analizu znakova po kategorijama (znakovi opasnosti, izričite naredbe, obaveštenja, dopunske table), svetlosnih signala i oznaka na kolovozu. U zasebnu celinu izdvojeni su znakovi koji se često pogrešno tumače na testu, poput onih koji se koriste za obeležavanje prelaza puta preko železničke pruge i znakova koje daju ovlašćena lica. Analizom pravila Zakona obrađene su još i osnovne dužnosti vozača u slučaju saobraćajne nezgode i propisi koji se odnose na vozače i vozila (uslovi za upravljanje vozilima, sticanje prava na upravljanje i trajanje upravljanja motornim vozilom odnosno neophodna oprema, uređaji na motornim i priključnim vozilima i tehnički uslovi koje moraju ispuniti pojedini uređaji na vozilu).  | Drugom grupom pitanja obrađena je Zbirka propisa o bezbednosti saobraćaja na putevima, u kojoj takođe postoje opšte odredbe i pravila za izvođenje konkretnih radnji kao što su uključivanje i promena načina kretanja, zaustavljanje i parkiranje, prevoz lica i tereta, vučenje, naizmenično propuštanje itd. Na kraju priručnika izloženi su korisni saveti za rešavanje problema prava prvenstva na raskrsnicama, koji mnogim kandidatima zadaju velike probleme na ispitu. Kako treba rešiti problem prolaska kroz raskrsnicu, objašnjeno je postupno, na 52 stranice s najrazličitijim situacijama. Na sličan način obrađena su i pitanja u vezi s pružanjem prve pomoći povređenima u saobraćajnim nezgodama (93 pitanja s odgovorima).Opcija Vežbe s priručnikom korisniku omogućuje da rešava testove uz mogućnost konsultacije priručnika. Pitanja na testu su sortirana po grupama koje se odnose na odgovarajuća poglavlja u priručniku i mogu se listati i bez odgovaranja. Prvoj grupi pripadaju pitanja u vezi s tumačenjem saobraćajnih situacija i znakova, slede pitanja iz zakonika i bezbednosti, da bi se test završio popunjavanjem čuvenih „kockica” na šemi raskrsnice. Rešavanje problema raskrsnice naročito je interesantno: nakon upisivanja pretpostavljenog redosleda kojim vozila treba da prođu, pokreće se animacija koja upečatljivo demonstrira ispravnost odgovora - upisani redosled je tačan ukoliko automobili prođu raskrsnicu bez sudara (nezgode su praćene adekvatnim zvučnim efektima). Računar uredno beleži i vreme koje korisnik provodi odgovarajući na pitanja, što je važno za privikavanje na realne uslove testa, gde se vremensko ograničenje mora striktno poštovati. Do odgovora na pitanja koje korisnik ne može samostalno da reši dolazi se pritiskom na taster koji poziva stranicu iz priručnika na kojoj je prikazan tačan odgovor (nažalost, bez podrobnijeg objašnjenja). Korisničko okruženje programa je prilagođeno neiskusnim korisnicima i odlikuje se intuitivnim upravljačkim sistemom (sve operacije se obavljaju pomoću miša ili prečica na tastaturi), dobro uređenim ekranima i razumljivim opcijama. Ekranska rezolucija je ograničena na 800 x 600 piksela, a u nedostatke se može svrstati i izostanak funkcije za pretraživanje odnosno indeksa koji bi omogućio pregledniju analizu sadržaja. Ipak, to nije naročit problem budući da je predviđeno da se priručnik pročita u celosti, od „korice” do „korice”. Testovi za polaganje vozačkog ispita, kao sjajno uobličen interaktivni priručnik, biće od velike pomoći ne samo kandidatima, već i iskusnim vozačima koji će za kratko vreme osvežiti znanje o pravilima saobraćaja i tako dati važan doprinos većoj bezbednosti na našim putevima, koja je u ovom trenutku na izuzetno niskom nivou. |