PRVI UTISCI
Hammerting
Danilo LUKINOVIĆ
1. januar 2021.

Upravljačke simulacije danas predstavljaju retkost, jer se potencijalna publika deli na veterane Civilizacije i sličnih naslova i nešto mlađe publike koja voli da čupa repu u „Nintendolikim” igrama. U takvim okolnostima deluje hrabro napraviti drugačiju igru, ali će prilika za kreiranje i održavanje sopstvenog patuljačkog kraljevstva privući veliki broj ljubitelja fantastike, jer su „bradonje” uvek kul.

Simulacija patuljačkog rudnika sa rudimentarnim RPG elementima, smeštena u prelepo 2D okruženje

Hammerting je delo do sada nepoznatog švedskog razvojnog tima Warpstone Studios, ali obećava već to što ih je Team17 podržao kao izdavač, jer oni retko greše. Igra je vertikalna („bušenje” planine u 2D okruženju) simulacija patuljačkog rudnika sa rudimentarnim RPG elementima, smeštena u prelepo vizuelno okruženje.

U neočekivanom zapletu, duhovni naslednik Melkora želi da preuzme i u tamu sveže fantazijski svet, a suprotstavlja mu se savez slobodnih rasa. Rat se rasplamsava, ali za sposobne i snalažljive patuljke, rat predstavlja priliku za profit. Kako bi se odupreli ljudima, vilenjacima i ostalim „mekim” narodima koji se gnušaju pećina, potrebne su zalihe materijala, oružja, oklopa i hrane, a tu pošteni bradati ratni profiter dolazi u prvi plan. Igra za sada može da se igra u režimu kampanje ili slobodne misije. Teren se generiše nasumično, pa je svaki prolaz drugačiji.

Zdepasti i pomalo goofy, patuljci predstavljaju srž razvoja i instrument vaših grandioznih planova. Opremljeni pijukom, čekićem i sekirom, oni će čukati, razbijati, seći i drobiti i darove zemlje pretvarati u kompleksnije predmete, što na kraju donosi profit. Iako se ne radi o nekom intergalaktičkom 4X mikromenadžmentu, kao svaka poštena upravljačka simulacija, Hammerting krasi doza kompleksnosti. Sobe, kako se nazivaju „građevine” u ovoj igri, gradićete unutar stene, što deluje vizuelno ubedljivo, pa igra izgleda kao „2,5D”. Svaka prostorija pokriva potrebe populacije i/ili proizvodnje. Patuljcima je potrebna hrana, moraju da se odmore, a i moral valja podići pintom piva. Svako kopanje generiše određenu količinu resursa, kao i otvaranje napuštenih kovčega i vreća, ali pećine kriju i razne opasnosti, pa ćete s vremena na vreme morati da podmažete sekire. Neprijatelji su raznovrsni, a čak će i „bezazleni” napraviti popriličnu štetu ukoliko su patuljci zauzeti radom na drugom delu mape.

S vremenom će prohtevi „koalicije” na površini porasti pa će iskati ozbiljnije materijale i oružje koje zahteva „recepte” za kombinovanje predmeta i sirovina. Ukoliko na vreme ne odgovorite na njihove potrebe, sile mraka će proširiti svoj uticaj i ugroziti izgradnju Morije, jer „loši momci” nisu mušterije, već samo uzimaju. Ovde dolazimo do problema koji u zavisnosi od ugla iz kog ga posmatrate može ili ne mora da bude mana. Naime, zahtev za isporuku materijala može da sadrži predmet za koji vi jednostavno nemate gradivnih elemenata. Ovo je naročito izraženo ako je potrebna sirovina nešto što može da se nabavi samo sa površine, jer u pećini nema šume i cveća. „Pijaca” je ogoljena, ali verujemo da će kada igra finalizuje, biti dozvoljena ozbiljnija razmena materijala. Izbor veština i njihovo budženje utiču na efikasnost patuljka u određenom poslu, što brže donosi rezultate. Tu dolazimo do drugog problema. Za ponosnu Durinovu rasu, patuljci iz Hammertinga deluju pomalo „tupavo”. Ukoliko želite da se skoncentrišu na neki posao, moraćete da pojedinačno selektujete svakog i da „isklikćete” željeni sled događaja. Takođe, ukoliko ste pokrenuli više poslova odjednom, oni će otići pravo na onaj koji iz nekog razloga smatraju prioritetom. Ukoliko ste raspored pećina, lestvi i blokova napravili previše kreativno, desiće se da će zaboraviti da se vrate.

Kako igra još nije gotova, pomenuto nećemo uzeti kao zamerku, jer Hammerting „jede” sate u prelepom okruženju, sa odličnom opuštajućom muzikom. Igra će imati i punu podršku za modove, što znači da će, kao i sami patuljci, imati poduži životni vek.


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama