TEST PLAY
Za sve one koji su ovog leta, iz poznatih razloga, izvisili za odlazak na more, virtualno brčkanje i jedrenje azurnim morima iz dve novopristigle indie-roguelike igre moglo bi uspešno da ublaži izostanak ovih omiljenih letnjih aktivnosti. U toj trci, međutim, Windbound gubi za nekoliko nautičkih milja dužine, ne uspevši ni da se ugura u istu kvalitativnu kategoriju u kojoj obitava simpatično-adiktivno-šarmantni Spiritfarer, zasluženo se izležavajući na lovorikama kojima ga obasipaju i kritika i igrači diljem Interneta. Monumentalno smaranje od igre koja je, zapravo, siromašni tutorijal Windbound je udžbenički predstavnik igre koja počiva na sautparkovskom principu „poslovanja” (korak 1: koncept, korak 2: ?, korak 3: profit!). Ovaj naslov su, verovatno, u grubim crtama predstavili zainteresovanim investitorima, da bi nakon dobijanja zelenog svetla igra u tako rudimentarnom stanju razvoja bila postavljena u digitalne prodavnice već ranom zorom narednog dana. Štura i generička postavka o devojčurku Kari, koja tokom ritualne plemenske plovidbe biva zahvaćena olujom i ispljunuta na obale prvog u nizu misterioznih arhipelaga koji nisu ni na jednoj mapi, zapravo je savršena paradigma sveopšteg siromaštva i nedorađenosti sadržaja u ostatku priče. Bez sve šale, KOMPLETAN opis onoga što vas očekuje može stati u jednu rečenicu: dostupnim resursima potrebno je napraviti funkcionalno plovilo, nakon toga po ograničenom morskom okruženju locirati i aktivirati tri školjka-totema na izdignutim kulama, pronaći izlaz iz nivoa i odraditi smaračku gauntlet vožnju u nekakvoj izmeštenoj dimenziji, a zatim IDENTIČNE operacije odraditi na preostala četiri poglavlja. Jezivo siromaštvo gameplay elemenata koji su na raspolaganju izaziva zdravu dozu nedoumice zbog čega sve ovo, zapravo, nije samo igrivi demo koji bi zagolicao eventualne donatore neke Kickstarter kampanje za pravu igru. Konstruisanje kanu-čamaca moguće je samo od dve vrste materijala (upletenog lišća i pruća, odnosno bambusa), uz minimalnu kombinaciju sa dodatnim elementima (jedro, sidro, korpa za resurse), uz jednocifren broj različitih vrsta živuljki koje obezbeđuju hranu, kožu i napredne materijale, kao i svega par vrsta oružja za lov i odbranu. I to je, bez sve šale, to. U nepreglednom moru igara koje počivaju na monumentalnoj količini kombinovanja, kraftovanja i skupljanja elemenata, drska jednostavnost Windbounda gotovo da izaziva respekt. Gotovo. Dodatni spektakl nastupa kada, nakon što pohvatate sve konce jednoobraznosti po kojima igra funkcioniše, shvatite da gro „sadržaja” u Windboundu možete, zapravo, efektno ignorisati i igru u svakom slučaju privesti kraju. Konstruisanje funkcionalnog čamca sa jedrom, lociranje pomenutih totema na nasumičnim ostrvima, finalizacija nivoa u dimenziji predaka, uz sporadično izbegavanje agresivnijih stvorova i uredno vođenje računa o popunjavanju linije gladi, apsolutno su dobitna taktika koju možete primeniti na svih pet poglavlja. Bez preterivanja, viđali smo screensavere sa kompleksnijom „mehanikom”, a o smislenom sadržaju da i ne govorimo. Obavljanje svega ovoga, naravno, neće proći bez smaračkih momenata kojima su autori, valjda, hteli da prikriju zjapeće rupe u trupu dizajna igre kroz koje kulja voda. Konstantna briga o pomenutoj skali gladi zahteva naporno žongliranje sa brzotrulećom hranom u inventaru, „mehanika borbe” kopljem je kruta, tupa i zamorna (i postaje pet puta gora ukoliko potegnete praćku), „skapiravanje” principa po kom funkcioniše sistem manipulacije jedrom je zaludna rabota, uz mnogo napornog usporavanja i miljenja zbog smera duvanja vetra, dok se bilo kakva pogibija surovo kažnjava oduzimanjem čamca i svih sklepanih poboljšanja, sa par trinketa u džepovima i šut-kartom na obližnje ostrvo. Windbound treba nazvati pravim imenom: siromašni tutorijal razvučen na gabarite jedne (kraće) igre i kao takvog ga možemo preporučiti isključivo nepopravljivim ljubiteljima digitalnih morskih prostranstava. Ostali bi trebalo da pokažu dovoljno samopoštovanja i preskoče ovaj bezukusni, nekalorični igrački zalogaj. Potrebno: Intel Core 2 Duo na 2,4 GHz, 4 GB RAM, GeForce GTX 630 / Radeon HD 5670, Windows 7 Poželjno: Intel Core i7 na 2,66 GHz, 6 GB RAM, GeForce GTX 750 / Radeon HD 7800, Windows 10 Ova igra je: roguelike „preživljavačina” na dalekim morima Platforma: Windows, Playstation 4, Xbox One, Nintendo Switch Veličina: 1,3 GB Studio: 5 Lives Studios Izdavač: Deep Silver Adresa: Pegi: 12 27
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Doom: The Dark Ages Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom... Clair Obscur: Expedition 33 Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama... Computex 2025, Tajpej, Tajvan AI NEXT Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C... Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G Višak samopouzdanja Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”... Asus ProArt P16 (H7606WP) Pronalazak neverovatnog Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom... Logitech ProX Superlight 2 Sve udvostručeno Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta... Winhance 25.05 Popravka Prozora U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa... .rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Unapređeno e Zakazivanje Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti Uspon tihog softvera Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao... Fatal Fury: City of the Wolves Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao... Arc Raiders Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)... |
||||||||||